Din oras

Portret de bloggeri: Zicu si Florica in online, Razvan si Alina in offline

TV-decistii, Zicu si Florica, sau mai bine zis Razvan si Alina, sunt bloggerii aparte ai Clujului. Ei scriu „la unison”, pe tvdece.ro, de aproape 5 ani, de cand, intr-o seara de iarna, s-au hotarat simplu si rapid sa-si faca blog. A fost o joaca, spun ei, un experiment care i-a surprins si care nu credeau ca o sa ajunga atat de departe.

„Ne-am facut blog fara sa citim despre fenomen, fara sa ne documentam, fara nimic, ne-am aruncat in gol, lucru pe care nu-l recomandam celor care vor sa porneasca azi in blogging. Documentarea e sfanta! Si inainte de a porni un blog, dar mai ales dupa. Oricine poate scrie despre orice, dar un blogger documentat tinde sa devina un blogger relevant”, spune acum ei.

Multa lume crede ca e mai usor cu un blog colectiv: daca nu are unul idei, scrie celalalt. Da, asta e singurul beneficiu, spune Razvan. Dar provocarile unui blog colectiv sunt similare cu cele unui blog scris de un singur autor. Si poate sunt mai mari cand vine vorba de un blog de cuplu.

„De exemplu, ne-a luat mult pana sa fim suficient de critici unul cu celalalt incat sa ne spunem sincer ca un subiect nu e bun. La inceput, toate ni se pareau bune. Acum, nu ajunge nimic pe blog fara BT (bun de tipar) din partea celuilalt. Uneori, ne „furam” ideile unul celuilalt, pentru ca le simtim mai bine: „nu mai bine scrii tu asta? ca esti mai pe subiect”. Alteori, colaboram la scrierea unor posturi. Da, ne mai si ciondanim, dar constructiv. Asta pentru ca nu dorim sa-i dezamagim pe cei care ne-au acordat increderea, devenindu-ne cititori fideli. Sigur, si pentru ca vrem sa-i convingem pe cei care ne-au vizitat pentru prima data ca merita sa revina”.

Pe langa blog, Alina si Razvan au organizat o serie de evenimente care au avut ca scop intarirea brandului TVdece. Nu e o reteta universala, spun internautii. Nu inseamna ca daca vrei sa reusesti in blogosfera, trebuie sa te implici neaparat in activitati conexe.

„Noi am simtit ca putem demonstra ceva si pe partea de eventing si ne-am incercat norocul. Asa au luat nastere: http://www.dinoninoff.ro/, serie de evenimente despre online, blogging, social media, jurnalism, http://clujbrandstour.ro/, un concept inedit, creat de noi, prin care brandurile si bloggerii se intalnesc in offline, eveniment preluat si de alte orase (http://timisoarabrandstour.ro/, urmeaza si altele), http://bloggerilaschimb.ro/, realizat impreuna cu prietena noastra de la Timisoara, http://nebuloasa.info/, un alt concept inedit, care i-a scos pe bloggeri de la computer si i-a pus la munca intr-o fabrica, pentru o zi”.

Ultimele doua concepte au fost premiate la Webstock 2012, cel mai important eveniment dedicat social media si online-ului romanesc.

„Am mai facut si alte nebunii, cum ar fi cel mai mare robot din pachete de tigari din Romania, si o serie de party-uri, cum ar fi haine de casa party, hipster party, movie party si suntem bucurosi ca Andrei Crivat ne-a chemat alaturi de el sa organizam wwwparty, concept creat de el. Ultimul wwwparty a avut loc anul trecut, in decembrie, si a fost legendar: pomana porcului cu oameni din online”.

Incet, incet, blogging-ul a devenit un al doilea loc de munca pentru ei. Daca ar fi sa traga linie dupa aproape 5 ani de tvdece.ro, la capitolul avantaje ar avea asa: oameni deosebiti, care le-au devenit prieteni, pe care nu ii intalneau daca nu aveau blog, locuri speciale in care nu ajungeau daca nu aveau blog, evenimente exclusiviste la care nu luau parte daca nu aveau blog si, „de ce sa ne ascundem, bani pe care nu ii castigam daca, evident, nu aveam blog”. Ei nu cred ca exista dezavantaje in blogging, ci doar unii bloggeri care creeaza dezavantaje.

„Rolul bloggerului e sa genereze trairi, emotii, reactii, noi incercam sa facem viata mai buna celor care ne citesc. De multe ori, intr-un soi de „Blogception”, lumea ne intreaba ce bloggeri citim. Raspunsul e simplu: orice blogger care reuseste sa trezeasca ceva in noi, fie ca ne amuza, ne enerveaza, ne determina sa lasam un comentariu. Misiunea meseriei de blogger e similara cu a voastra, a jurnalistilor: trecem lumea prin filtrele noastre si o prezentam unui public interesat de perspectivele noastre. Doar ca, spre deosebire de voi, filtrele noastre sunt (si) subiective”, incheie Razvan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version