De cartier

Podul Porțelanului, mort și îngropat în sare, va fi resuscitat electoral în acest an cu peste un milion de euro

Când am crezut că proiectul podului Porțelanului este mort și îngropat în sarea care l-a ucis, el a revenit pe tapetul politicianisto-electoral al Clujului.

„Podul Porțelanului, avem alocată suma pentru finalizarea lucrărilor, după descâlcirea întregii situații”, a declarat astăzi primarul Emil Boc, în cadrul conferinței de presă pentru prezentarea proiectului de buget al municipiului Cluj-Napoca pentru 2021.

În cartonul prezentat de primar vedem că pentru întreținerea iluziei că podul Porțelanului va fi, până la urmă, construit, vor fi alocați în acest an 5 350 000 de lei, adică peste un milion de euro.  

Cine cunoaște istoria acestui pod, știe însă că milionul de euro cel mai probabil se va duce, la fel ca ceilalți bani, pe drumul sării!

Drumul nesărat al unui pod îngropat în sare

În anul 2019, în luna aprilie, podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani.

Studiile geotehnice au fost realizate prost, iar podul a fost închis în 2019, timp de 8 luni, efectiv degeaba.

În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier. Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.

În decembrie 2019, muncitorii de pe șantier știau că o nouă firmă va face un nou proiect și că podul se va închide iar pentru lucrări, după ce se va găsi o altă soluție tehnică. Noul proiect era așteptat în luna ianuarie. 2020. Nu 2021. Soluția tehnică este așteptată de mai bine de un an, amânarea implementării proiectului datează deja de peste un an de zile și adevărul este că nu se știe când (sau dacă) urmează să fie realizat podul.

Primăria Cluj-Napoca a confirmat în 16 februarie 2021 pentru Ziar de Cluj că firma Diferit  nu va mai continua lucrările la podul Porțelanului și că va trece la rezilierea contractului.   

Rezilierea contractului va arunca lucrările la noul pod (amânate deja cu un an din cauza unei erori survenite din stadiul preliminar, de studii geotehnice) într-un și mai mare nor de incertitudine, iar locuitorii din Iris ar putea juca popice pe vechiul pod, cu stabilopozii de plastic montați, mai nou, în locul celor din beton, pentru o lungă vreme de acum înainte.    

Primăria ne-a mai transmis, tot în 16 februarie, că, în privința noului pod Porțelanului, este în „etapa de evaluare a soluției tehnice modificatoare înaintate de proiectant”, etapă în care ar fi trebuit să fie acum un an, dacă lucrările publice la Cluj nu s-ar mișca ardelenește.

De abia după finalizarea acestei proceduri, care nu se știe cât va mai dura, municipalitatea „va putea oferi informații suplimentare privind evoluția proiectului în continuare”, adică, mai pe românește, în momentul de față, Primăria nu știe precis cum va evolua proiectul.

Pentru lucrările executate până acum, DIFERIT a încasat aproape un milion și jumătate de lei, după cheltuirea de către Primărie a acestor bani podul ajungând într-o stare jalnică.

Practic, dacă nu se făcea nimic, clujenii ar fi circulat pe acest pod la fel de greu sau poate mai bine, nu ar fi fost cheltuit niciun ban din bugetul public și podul nu ar fi fost închis pentru circulația rutieră luni de zile.

Lucrurile însă nu pot rămâne acum așa! Când am crezut că proiectul a fost îngropat definitiv în sare, este resususcitat cu peste un milion de euro. Va spăla milionul de euro rușinea acestei nefăcute de pe obrazul gros al administrației locale? Rămâne de văzut! Noi credem că nu, dar sperăm totuși că da, pentru că și locuitorii din Iris merită să circule în Cluj omenește. Nu ca acum:

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *