Din oras

Podul Garibaldi riscă să rămână în paragină, chiar dacă autoritățile au decis finanțarea lucrărilor de reabilitare prin Compania Națională de Investiții: „Discutăm de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv…”

Podul Garibaldi reprezintă unul dintre obiectivele de investiție ce nu au trezit interesul constructorilor nici după 4 licitații. Acum, autoritățile au adoptat un proiect prin care finanțarea pentru modernizarea podului care face legătura între cartierul Grigorescu și zona semi-centrală să fie asigurată prin fonduri de la Compania Națională de Investiții (CNI). Chiar și așa, acest aspect nu oferă garanții că modernizarea acestui obiectiv va trezi interesul investitorilor. 

Mai mult, lucrările de modernizare ar putea paraliza traficul pentru mai bine de 1 an de zile. 

Consilierii locali au atras atenția că Podul Garibaldi se află într-o stare de delăsare:

„Referitor la Podul Garibaldi – podul este într-o stare jalnică, iar macheta acestui pod datează din 2014.

Aș vrea să știu în ce fază este realizarea acestui proiect. 

Știu că mandatul domnului Drulă (la ministerul Transporturilor – n.r.) este unul de referință. Vă rog să nu spuneți că este tot din cauza dânsului”, a fost intervenția unui consilier local. 

„Dacă domnul Drulă era ministru la Dezvoltare, îl puteam aduce în discuție. Ori, cum n-a fost, nu avem cum să-l aducem în discuție”, a declarat viceprimarul DanTarcea. 

„Legat de acest obiectiv, da, într-adevăr este un proiect important pentru comunitate. 

A fost și scos de câteva ori la licitație și, din păcate, nu s-a prezentat nimeni la această licitație. 

A fost momentul în care am decis la nivelul Primăriei să extindem această căutare și am făcut demersurile pentru a intra la CNI (Compania Națională de Investiții).

Proiectul se află pe lista-sinteză a Companiei Naționale de Investiții, așteptăm cu mare interes să vedem în ce condiții poate fi și finanțat de Compania Națională de Investiții”, a explicat Dan Tarcea. 

Consilierul USR Adriana Cristian a semnalat faptul că modificarea sursei de finanțare pentru modernizarea podului Garibaldi, după câteva licitații eșuate derulate de Primăria Cluj-Napoca, nu garantează că proiectul va trezi interesul constructorilor:

„Problemele cu podul Garibaldi au fost cauzate de faptul că de cele mai multe ori nu s-a prezentat nimeni la licitații – au fost 4 licitații. 

Faptul că mutăm, practic, sursa de finanțare, și asta aș vrea să reținem, nu înseamnă că vom elimina acest risc. 

Și aș vrea să identificăm motivele pentru care la celelalte 4 licitații nu a venim nimeni. Cum putem minimiza acest risc, altfel ne trezim că peste alți 4 ani vom fi în aceeași situație. Atâta tot că nu mai este pe bugetul nostru, ci pe bugetul CNI”, a fost intervenția consilierului Adriana Cristian. 

Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, autoritățile clujene nu au cum să prevină dezinteresul constructorilor pentru modernizarea acestui pod, manifestându-și speranța că de această dată, licitațiile vor decurge ca la carte:

„Da, din păcate nu avem cum să minimizăm acest risc.

Se întâmplă și situații de acest gen, în care nu se prezintă nimeni la licitație. Din acest considerent am încercat să extindem această plajă, să spun așa, de a putea participa mult mai multe companii și a putea oferi o vizibilitate mult mai bună acestui proiect. 

Asta a fost discuția”, a conshis Tarcea. 

Modernizarea podului Garibaldi ar putea bloca traficul pentru peste 1 an de zile

„Din informațiile de până acum, probabil că nu a participat nimeni la licitație pentru că Primăria a solicitat, cu avizul proiectantului, ca aceste lucrări de reabilitare să aibă loc fără a bloca traficul.

Și, dacă nici acum nu se va rezolva situația, poate ar trebui să luăm în calcul blocarea pentru o perioadă de 3 luni a acelui pod și modernizarea lui, dacă aceasta va fi soluția”, a adăugat Adriana Cristian (USR). 

„Nu discutăm de o blocare de 3 luni, ci de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv. Aceasta a fost și gândirea noastră prin care să nu blocăm circulația și singura cale de ieșire din cartierul Grigorescu. 

Vom cântări bine dar, sigur, avem în discuție inclusiv această soluție în momentul în care vom ajunge la un termen limită. 

Este un obiectiv important pentru comunitate, alături de celelalte poduri pe care le-am finalizat deja, altele sunt în lucru, vedeți toate dificultățile cu care ne confruntăm la ele”, a susținut Dan Tarcea, în calitate de președinte de ședință. 

CONTEXT

În august 2019, autoritățile lansau cea de-a 4-a licitație de modernizare a podului Garibaldi.

Valoarea investiției era estimată la 7,7 milioane lei (1,6 milioane euro), sursa finanțării fiind bugetul local.

Durata totală de execuție a lucrărilor era estimată la un termen de 9 luni. 

În continuare, modernizarea Podului Garibaldi rămâne un proiect controversat și extrem de mult amânat.

CITEȘTE ȘI: Podul Garibaldi, la a patra licitație! Nimeni nu vrea lucrările de modernizare

Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton.

Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri.

Investiţia presupune lucrări de reabilitare, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.

Modernizarea podului Garibaldi a fost în 2016, aşa cum a fost în campania electorală din 2012, pe agenda lui Emil Boc.

Lărgirea la patru benzi de circulaţie şi cu amenajarea de piste de biciclete a fost și promisiunea edilului pentru anul 2017.

Recent, ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa – pet-uri, haine, papuci, diverse ambalaje, pubele, trotinete, cauciucuri, resturi menajere – au fost doar câteva dintre vestigiile ascunse ale acestui spațiu uitat de autorități. 

CITEȘTE ȘI: Ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *