In vizor

PNL Cluj doar se face că face campanie online pentru parlamentare, investind în postări mult mai puțin decât în campania pentru locale

Campania electorală pentru alegerile parlamentare a început în data de 6 noiembrie, în urmă cu aproximativ două săptămâni. În acest interval, potrivit Facebook Ads Library, PNL Cluj a plătit 54 de reclame pe teme de alegeri și politică. Postările apar ca fiind sponsorizate de PNL Cluj, dar plătite de TMK Research Services SRL, aceeași firmă care a plătit și reclamele pentru campania lui Emil Boc, de la locale.

TMK Research Services SRL este o firmă neplătitoare de TVA, înființată în anul 2015, cu sediul în satul Florești, avându-l ca unic asociat și administrator pe Tritean Marius Claudiu, un tânăr de 30 de ani, vicepreședintele Tineretului Național Liberal Cluj.

Firma, care are ca obiect de activitate „studierea pieței și sondarea opiniei publice”, a avut o cifră de afaceri 0 (zero) din 2015 până în 2018, fiind chiar pe pierdere, în fiecare an, cu un profit net de minus câteva sute de lei, datorii de câteva sute de lei și capitaluri proprii, tot pe minus, de câteva sute de lei anual. Și numărul de angajați a fost, de la înființare, tot pe zero.

O firmă cu zero angajați, cu zero cifră de afaceri, aparținându-i unui tânăr liberal, promovează pe Facebook realizările colegilor de partid, cheltuind zeci de mii de lei, deja, de ceva vreme.

E drept, pentru alegerile parlamentare, sumele investite sunt mult mai mici decât la locale, miza pentru liberalii clujeni fiind, probabil, alta. Sau, nefiind niciuna. Ori, ei fiind prea încrezători că pot câștiga și fără o investiție prea mare.

Dacă pentru alegerile locale, PNL Cluj investea în postările promovate pe Facebook mii de lei (câte 2-3000 de lei pentru câte o postare), acum, pentru parlamentare, sumele investite sunt mult mai modeste, pentru majoritatea postărilor liberalii clujeni cheltuind doar câte 100-300 de lei.

De pildă, postările avându-i ca subiecți pe Daniel Buda, președintele PNL Cluj, pe Sabin Sărmaș, candidat la parlamentare și președintele Autorității pentru Digitalizarea Românie, pe ministrul Adrian Oros, cu vaca, au fost promovate doar o zi, cu câte 100-199 de lei fiecare.

Cele mai recente reclame active, care au ca subiect realizările Guvernului Orban, pe Orban însuși, dar și pe Daniel Buda, îi sărăcesc pe liberali cu mai puțin de 100 de lei fiecare, cu toate că rulează deja de 2-3 zile.

Cu toate că campania pentru locale s-a încheiat, tot pentru a îi promova pe Alin Tișe și pe Emil Boc investește PNL Cluj mai mulți bani și în campania prezentă, pentru parlamentare (1000-1500 de lei/postare):

Reclamele mai scumpe, lansate în data de 6 noiembrie, care promovau candidații PNL Cluj la parlamentare în ansamblu, ca echipă, au devenit inactive după aproximativ o săptămână și după 1000-1500 de lei cheltuiți pentru fiecare:

Analizând banii investiți pe Facebook în actuala campanie pentru parlamentare versus cheltuiala de la locale (sute versus mii de lei/postare), putem ajunge la următoarele concluzii:

– Liberalii clujeni nu au o miză în alegerile parlamentare, ei mulțumindu-se cu fieful de la Cluj

sau

– Încrezători în rezultatele de la locale, liberalii clujeni se așteaptă la același succes și la parlamentare, fără o investiție suplimentară

Faptul că PNL Cluj doar se face că face campanie pentru parlamentare este vizibil și în calitatea postărilor lui Emil Boc, de pe pagina sa oficială. Dacă maestrul ne-a obișnuit până acum cu o campanie electorală profi, făcută zi de zi, în prezent primarul postează imagini făcute în Paint, pixelate, despre cum „Dezvoltăm România”. Dacă nu este vorba despre scaunul său de primar, de la Cluj, pentru parlamentare e bine și-așa, cu o rezoluție ca de anii ’90:

Indiferent care este motivul pentru care liberalii clujeni au lăsat prematur armele luptei politice jos, măsurile adoptate de Guvernul Orban în pandemie s-ar putea să aibă efecte surpriză la parlamentare, iar PNL să se trezească „izolat” în Parlament.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *