Din oras

Plata facturii la curent este ca o bătălie într-o junglă amazoniană. Cum își bate joc Electrica Furnizare de clienții din Cluj-Napoca

Electrica Furnizare deține o poziție importantă pe piața de furnizare, este o companie cu venituri importante, cu milioane de consumatori, dar se confruntă cu problemele grave de organizare la casieriile din Cluj-Napoca. Ca să își plătească facturile, oamenii așteaptă la rând ca vitele la tăiere la abator, într-o sală fără aer condiționat. De cele mai multe ori se formează cozi de zeci de persoane. În Cluj-Napoca sunt doar două sedii Electrica Furnizare – pe Memorandumului și pe Taberei.

Câțiva clienți nemulțumiți de condițiile pe care le oferă Electrică Furnizare pentru clienții din Cluj-Napoca, ne-au semnalat cum se așteaptă la coadă la sediul de pe strada Memorandumului. Zeci de persoane așteaptă aproape în fiecare zi minute în șir ca să își plătească facturile din cauză că doar unul sau două ghișee funcționează din cele patru.

Reporterul Cluj 100% a mers la fața locului pentru a afla dacă se confirmă sau nu cele semnalate de clienți. Primul test, marți, la ora 17.55. La intrarea în sediu, pe lângă faptul că ne-am lovit de o coadă imensă care s-a format în fața unei singure casierii deschise, domnul de la pază m-a întâmpinat cu un „duios” anunț că este închisă casieria, deși programul este până la ora 18.30. Revoltat, un tânăr care a dorit să-și plătească factura a cerut explicații de ce se închide casieria când programul este până la orele 18.30. Angajatul de la pază nu a putut da nici o explicație, și așa  s-a iscat un scandal între el și clientul nemulțumit. Ca să amelioreze situația încordată, o doamnă de la Serviciul Relații cu Clienții a preluat controlul, încurajând clienții să își plătească facturile la roboțelul din incinta clădirii.

Ca să le mai treacă timpul, clienții caută povești de discuție în timp ce așteaptă în rândul infernal. Unii își povestesc rețete, alții ce le mai fac nepoții, însă puțini au curajul să ridice problema de ce stau la cozile infernale și de ce funcționează doar o casierie. Oricum nu îi bagă nimeni în seamă.

Nu toată lumea se descurcă online și cu roboțelul

Faptul că cei de la Electrica Furnizare au pus la dispoziție plata facturilor online și a roboțelului din incita sediilor nu rezolvă problema cozilor infernale, deoarece clienții care folosesc serviciile de plată online sunt din generațiile mai tinere, care dispun de cunoștințe de navigare online. Bătrânii însă și cei din mediul rural recurg la metoda clasică a plăților de facturi, adică mersul la casieriile din oraș, pentru că ori nu au acces la plata online, ori nu se descurcă cu roboțelul. Și vorba ‘ceea, ce-i în mână nu-i minciună, iar banii dați în mâna casierițelor este un lucru sigur.
În plus, unii dintre clienți nu au factură și atunci singura modalitate este plata la casierie.

A doua zi, al doilea test la ora 8.00 dimineața

Reporterul Cluj 100% a testat modul de funcționare al casieriilor Electrica Furnizare și miercuri dimineața, la ora 8.00 pentru a vedea dacă „măcar” în prima parte a zilei au bunul simț și să se prezinte la munca cele patru casierițe de la cele patru ghișee. Bineînțeles că situația era la fel ca în ziua precedentă.
Am vorbit cu o doamna  Emilia, o clientă care stătea în rând pentru plata facturii.

„De ani de zile plătesc aici facturile la curent, și de fiecare dată am stat în rând. Nu țin minte să fi văzut vreodată să funcționeze cele patru ghișee. De obicei funcționează două, maxim trei. Știu că după ora 17.00 doar unul mai merge”, ne spune doamna Emilia.

Lider pe piață nu are bani de condiții decente pentru clienți

Uite așa, un lider mare pe piața de furnizare a energiei electrice din România, cu un portofoliu de peste 3.6 milioane de locuri de consum, în 18 județe, nu este capabil să ofere clienților condiții decente pentru plata facturilor.  

Electrica Furnizare este lider atât pe piața reglementată, cât și pe cea concurențială cu o cotă de piață de 38,76%, respectiv 15,97%, conform ultimei raportări ANRE (noiembrie 2016). Compania înregistrează un record la numărul consumatorilor deserviți – de 3,6 milioane în 2016.
Cluj 100% a solicitat în scris un punct de vedere al Electrica Furnizare cu privire la această problemă. Vom reveni cu poziția oficială a companiei.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *