Din oras

Pistele de biciclete, o gluma proasta a administratiei Boc

Intretinerea putinilor kilometri ai pistelor de biciclete de pe raza municipiului Cluj-Napoca este o gluma proasta pe care administratia clujeana o face pe seama clujenilor. Spatiul special amenajat destinat biciclistilor este in aceasta perioada un adevarat pericol pentru acestia. Motivul pare unul banal la prima vedere, insa deloc de ignorat. Pe pistele de biciclete s-a format in ultima perioada un adevarat strat de mazga, ca urmare faptului ca firmele de salubritate nu reusesc sa curete spatiul de langa trotuar. 

Asa cum Ziar de Cluj anticipa inca din luna septembrie, stalpisorii pistelor de biciclete creeaza probleme nu doar soferilor ci si firmelor de salubritate care efectueaza curatenia stradala in Cluj-Napoca. Pe mai multe portiuni ale spatiilor destinate biciclistilor s-au format in ultima perioada adevarate capcane datorate resturilor de material antiderapant folosit la singura actiune de deszapezire din acest an. Clujenii care folosesc pistele de biciclete ii cer primarului Emil Boc ca si acestea sa fie la fel de curate precum strazile.

Reprezentantii Rosal si Bratner-Veres, cei doi operatori care activeaza in oras, afirmau in luna septembrie ca montarea stalpisorilor pentru delimitarea pistelor de biciclete pe partea carosabila destinata autovehiculelor nu este o solutie buna. Motivul invocat de acestia a fost ca pe zonele unde aceste piste au fost marcate pe strada, stalpisorii ingreuneaza accesul utilajelor, iar pe unele portiuni  salubrizarea la bordura trebuie facuta manual ceea ce nu este atat de eficient ca si in cazul realizarii acesteia mecanizat. 

“In zona stalpisoriilor de la Cora ramane distanta de un metru si cativa centimetri pe unde masina de periat nu poate trece pentru ca nu poate sa incalece stalpisorii pentru ca i-ar distruge. Are si aspirator si periile acelea de sarma care zgarie praful intarit ca sa poata sa il absoarba. Solutiile pe care le vedem noi ar fi o masina care sa incapa intre stalpisori si bordura, dar asa mica nu stiu daca exista. Vom incerca sa realizam curatenia manual, insa rezultatele nu vor fi aceleasi” a declarat in septembrie Adrian Danciu, reprezentantul Rosal.

Clujenii care utilizeaza pista de biciclete care leaga cartierul Grigorescu de cartierul Manastur au reclamat faptul ca pe anumite protiuni s-a depus un strat de nisip cu praf care, amestecat cu scurgerile de apa, formeaza peste noapte un adevarat patinoar, un pericol iminent de accidentare. De asemenea pe podul N din Manastur asfaltarea deficitara a creat o adevarata piscina pe o buna bucata a pistei de biciclete.

“Merg zilnic pe traseul dintre Manastur si Girgorescu. Pe podul din capat de la Manastur atunci cand ploua se formeaza un adevarat lac, iar mizeria care s-a strans langa bordura a devenit un adevarat pericol mai ales seara cand temperaturile coboara sub zero grade si ingheata. Nu am vazut pe nimeni sa curete pistele de biciclete de nisipul aruncat pe strada de firmele de dezapezire. Ar trebui ca Primaria sa incerce sa faca pistele de biciclete la fel de curate ca si strazile”, a afirmat Adrian. 

Un alt aspect pe care primaria Cluj-Napoca il ignora este pista de biciclete de la intrarea in oras dinspre Floresti. Aproape jumatate dintre stalpisorii care delimiteaza partea destinata traficului auto si cel al biciclistior sunt rupti, cazuti la pamant sau aruncati pe spatiul verde din apropiere. Reprezentantii Primariei vin in mod constant cu aceeasi placa stricata ca stalpisorii vor fi inlocuiti de catre firma responsabila de implementarea proiectului. Cu toate acestea, din lipsa unei semnalizari vizibile multi dintre soferii care folosesc calea de rulare spre Manastur circula chiar pe pista de biciclete. 

“La curatenie nu este o problema pentru ca se realizeaza manual periatul, se spala la furtun. Pe zonele unde pista de biciclete este delimitata de stalpisori si bordura trotuarului, acolo daca nu incape peria mare, cei de la Rosal au o perie mica pe care o utilizeaza in centrul orasului, iar daca nu incape, se va face curatenia manual. O problema la deszapezire nu vad sa existe, pentru ca mai sunt stalpisori  de delimitare a pistei de biciclete de carosabil montati mai demult “, a afirmat Virgil Porutiu, Seful Directie Tehnice a Primariei Cluj-Napoca.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *