Primăria Cluj-Napoca a luat decizia „genială” de a pava o stradă intens circulată, strada Mamaia, cu piatră cubică. Dincolo de zgomotele și trepidațiile care creează un disconfort atât șoferilor cât și riveranilor, bucăți din acea piatră cubică au început deja să se desprindă.
„Pe str Mamaia se desprinde piatra cubică din carosabil în mai multe locuri. Pe lângă că e prost montată și că traficul se face pe aici, nu pe o stradă asfaltata cum e Dragalina, odată ce a fost inaugurată strada, nicio inspecție nu a mai fost realizată pentru a verifica starea drumului. Piatra cubică e desprinsă, provocând daune roților mașinilor. Am mai depus o sesizare pe acest subiect fără nicio soluționare. Vă rugăm să interveniți!”
„Vă rugăm să verificați starea pavajului de pe str. Mamaia, unde, în cel puțin trei locații piatra cubică de pe stradă este desprinsă și pune o problemă de siguranță a șoferilor care tranzitează strada. Cel mai probabil gurile de canal nu sunt bine acoperite, iar piatra cubică este pusă doar superficial să acopere gropa”, sunt sesizările clujenilor.
Primăria a plătit 2,5 milioane de lei pentru modernizarea străzii Mamaia, iar lucrările au cedat după nici un an. Cine va plăti pentru reabilitarea constantă a străzii, deoarece este evidentă că acea piatră cubică nu va rezista unui trafic atât de intent.
Cum s-a ajuns în situația ca o stradă atât de intens circulată să fie pavată cu piatră cubică?
Inițial, Primăria a dorit să restricționeze accesul pe strada Mamaia, ceea ce s-a și întâmplat, doar că ulterior, deoarece pe Dragalina există riscul unor alunecări, s-a restricționat acolo circulația, astfel că tot traficul dinspre Grigorescu spre centru a ajuns să fie preluat de strada Mamaia.
Evident, Primăria refuză să își recunoască greșeală, susținând că lucrările de modernizare a străzii Mamaia au fost excutate în baza unui proiect tehnic vizat si autorizat cu o soluție tehnică aprobată în cadrul unui concurs de soluții.
Cel mai probabil s-au gândit să pietonalizeze strada, doar că acest lucru ar bloca singura cale de acces spre centru având în vedere că atât Dragalina cât și Splaiul Independenței sunt străzi cu sens unic.
Oricum ar fi, tot riveranii și șoferii sunt cei care trag ponoasele pentru alte decizii proaste luate de Primăria Cluj-Napoca.