Din oras

Peste 10 MILIOANE € pentru Park&Ride-ul din Cluj. Termenul de realizare este de 2 ANI+contestații și întârzieri ardelenești

A fost lansată licitația pentru așa-numitul park and ride din Cluj, obiectiv promis de autorități în câteva campanii electorale succesive, dar rămas blocat în birocrația administrativă de sertar până în prezent. Valoarea contractului licitat de Primăria Cluj-Napoca este în valoare de 52.424.841,33 RON / 10.596.919,19 EUR.

Licitația lansată în 14 mai 2022 presupune un contract de achiziții publice de Lucrări de construcții de parcări de tip „park and ride”.

Tipul contractului: Lucrări. Executarea, prin orice mijloace, a unei lucrări, conform cerințelor specificate de autoritatea contractantă.

Valoarea totală estimată: 52.424.841.33 LEI.

Durata în luni: 24.

Tip finanțare: Fonduri bugetare.

Promisiunile autorităților clujene au devenit în timp tot mai pompoase: centură metropolitană, metrou, park and ride. Chiar dacă realizarea unui simplu podeț – precum podul de sare Porțelanului – s-a dovedit a fi un eșec lamentabil, plimbat dintr-un mandat într-altul al administrației peneliste clujene.

Așa-numitul Park and Ride din zona Aeroportului clujean a înregistrat deja cel puțin vreo două mandate de promisiuni peneliste.

Inițial, proiectul Park&Ride-ului din zona Aeroportului a fost asumat de Consiliul Județean Cluj.
Ulterior, administrația județeană a inițiat un proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al Județului Cluj în domeniul public al Municipiului Cluj-Napoca a imobilului situat pe strada Traian Vuia nr. 149-151, în vederea realizării obiectivului de investiții „Park and Ride”.
În continuare, proiectul va fi dezvoltat de administrația locală în parteneriat cu administrația județului Cluj.

„Cel mai important obiectiv e acel Park and Ride la care vom lansa licitația anul acesta, un obiectiv de investiții în parteneriat cu Consiliul Județean.

Parkingul va dispune de peste 860 de locuri de parcare. 

De altfel, proiectul face parte din PMUD (Planul de mobilitate urbana durabilă). Valoarea este de 51 milioane fără TVA. 

Anul acesta ne dorim să lansăm licitația pentru acest Park and Ride. Va fi primul Park&Ride pe care-l vom construi la nivelul municipiului Cluj-Napoca”, declara în ianuarie 2022 viceprimarul Dan Tarcea, în cadrul unei intervenții la un post local de radio.

Obiectivul final al proiectului prevede realizarea unor parcări pentru autorurisme și biciclete, cu stații de autobuze, precum și un terminal de autogară pe strada Traian Vuia.

Este prevăzută amenajarea accesului din DN, precum și a unei platforme pentru zona de parcare, cu 863 de locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și o stație de bike sharing.

Proiectul prevede, de asemenea, amenajarea unui terminal tip autogară, care va cuprinde corpurile C1 – clădire terminal și copertină, C2 – copertină autocare și piațetă publică.

C1 – parter – cu spații de așteptare, recepție, cafenea, spații tehnice pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal, iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice.

Durata pentru execuție era estimată inițial la max.16 luni de la data emiterii ordinului de începere a execuției lucrărilor. Acum, potrivit noilor detalii înscrise în proiect, durata totală este de 24 de luni/2 ani.
Plus eventuale contestații și întârzieri specific ardelenești.

De altfel, din 2016 Primăria a promis și realizarea unei parcări tip park and ride în cartierul Mănăștur – promisiune ce a rămas neonorată. În schimb, în august 2021 viceprimarul Dan Tarcea declara că municipiul nu are nevoie de un park an ride în condițiile în care parcarea de la Vivo funcționează ca un adevărat park and ride…

CITEȘTE ȘI: Clujul nu mai are nevoie de parcări. Tarcea: „Parcarea de la Vivo funcționează ca un Park&Ride veritabil… Cu centura metropolitană vom rezolva traficul de tranzit din oraș”

Proiectul realizării unui Park&Ride în imediata vecinătate a Aeroportului din Cluj nu este unul deloc nou. Au trecut cel puțin 10 ani de la primele promisiuni.

În campania electorală pentru alegerile locale din septembrie 2020, autoritățile scoteau proiectul de la sertar pentru a-l promova în scop electoral.
Este foarte probabil ca această investiție să se regăsească pe pliantele electorale din anul 2024.

CITEȘTE ȘI: Noul Park&Ride – un proiect tardiv cu iz electoral și costuri colosale pentru clujeni

Exit mobile version