Din oras

Pasajul futurist al lui Boc ne mai costa un milion de lei din bugetul local

Emil Boc nu renunta la proiectul de construire a unui pasaj subteran rutier in centrul Clujului. Anul acesta, a fost alocata suma de un milion de lei pentru studii si primele etape tehnice, necesare inaintea demararii investitiei. Anul trecut, autoritatile locale au cheltuit 14.000 de euro pentru realizarea unui studiu privind aceeasi investitie.

Realizarea unui pasaj subteran auto in centrul Clujui este o idee veche din 2007. Daca atunci autoritatile clujene au ajuns la concluzia ca acesta nu se poate realiza, anul trecut primarul Boc a readus in discutie construirea lui si a platit 14.000 de euro din bani publici unei firme de profil din Franta, pentru a realiza un studiu al investitiei.

Acum, in bugetul pe 2014 Boc a dispus alocarea sumei de un milion de lei pentru studii, PUZ, PUD, studiu de fezabilitate si proiect tehnic, in vederea realizarii pasajului subteran.

Anul trecut, studiul realizat de firma franceza arata ca sunt trei variante de lucru pentru aceasta investitie, iar primarul Emil Boc aprecia costurile intre 329 de milioane de euro si 429 de milioane de euro.

“Prima varianta ar fi cea optima, pornind de pe strada Clinicilor pana la Biserica Sfantul Petru, in cartierul Marasti. Este un proiect care va fi finantat din fonduri europene si se va intinde pe doua cicluri bugetare ale UE, incepand din 2014, dar va presupune si o finantare nationala si locala. Proiectul poate fi realizat in 53 de luni din momentul demararii lucrarilor, plus o perioada anterioara de pregatire a proiectului si a licitatiei”, a declarat Boc in vara anului trecut.

O alta varianta propusa de arhitectii francezi este realizarea unui tunel subteran prin sapatura acoperita, dar traficul ar ramane pe strada Clinicilor. Costul acestei variate ar fi de 342 de milioane de euro. A treia varianta ar fi realizarea tunelului cu ajutorul scutului care sapa in subteran.

Pasajul subteran ar trebui sa fie de peste un kilometru in zona centrala pentru a se reusi fluidizarea traficului, urmand sa lege Calea Motilor si strada 21 Decembrie, cu ramificatii spre gara si Calea Turzii. Investitia ar presupune si un parking subteran, fiind estimata la circa 100 milioane euro, o parte importanta din suma putand fi accesata prin fonduri europene.

Potrivit  autoritatilor locale, proiectul ar rezolva problema traficului rutier si a zonei pietonale din centrul municipiului Cluj-Napoca.

Foto: stiridecluj.ro

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version