In vizor

Parkingul din Marasti, in faliment. Directorul firmei arata cu degetul catre primarie

Firma care administreaza Parkingul din Marasti a intrat in faliment. Avand in mod constant ocupata doar sub 10% din capacitatea de parcare, conducerea nu a putut acoperi creditul urias accesat de la Banca Italo-Romena, care a cerut falimentul societatii. Directorul executiv al parkingului sustine ca, pe langa criza, de vina este si municipalitatea clujeana, pentru ca nu a luat masuri impotriva parcarilor ilegale de pe strada Dorobantilor. Parkingul este construit pe un teren concesionat, iar societatea care il administreaza plateste catre primarie o redeventa anuala de 12.000 de euro.

Firma SC Parking Marasti SRL a fost infiintata in septembrie 2004, tocmai pentru a construi parkingul de pe Calea Dorobantilor si este detinuta de Flaviu Cosmin Chertes, Mircea Lucian Chertes si Simona Cristina Ionescu. Administratori sunt Costica Pocol si Flaviu Cosmin Chertes, iar functia de director executiv este ocupata de Gheorghe Bondane.

Potrivit acestuia din urma, creditul initial de 3.650.000 de euro pe care actionarii l-au primit de la banca respectiva inainte de a demara proiectul a ajuns in urma acumularii datoriilor la 5.430.000 de euro.

“Nu s-a putut plati pentru ca nu aveam de unde, cu mai putin de 10% din capacitatea parcarii inchiriata. Abia se plateau dobanzile lunare, cum se putea”, a explicat Bondane pentru Ziar de Cluj.

Parkingul are o capacitate totala de 250 de locuri si a fost inaugurat in 18 aprilie 2008, in urma unui parteneriat public-privat cu Primaria Cluj-Napoca. La acea vreme, primarul Emil Boc declara ca “le-am promis soferilor ca nu ii vom mai amenda fara a le oferi alternative de parcare, sa nu poata zice ca nu au unde sa parcheze”. Taxa de parcare era de de un leu pe ora, iar abonamentul lunar pentru persoanele fizice costa 300 de lei.

Acum, cand firma constructoare a ajuns in pragul falimentului, vina este pasata la primarie.

“Falimentul are mai multi vinovati: boom-ul comercial, criza, dar si primaria. Nu am avut ocupare si incasari pentru ca trotuarele strazii Dorobantilor sunt mereu pline de masini, se poate verifica la orice ora. Am facut zeci de sesizari la primarie dar, de patru ani de cand sunt eu director, nu a fost ridicata nici macar o singura masina. In plus, Dorobantilor e strada cu sens unic, asa ca se circula mai ciudat in parcare: se intra pe stanga si se coboara pe dreapta. Nu ar fi fost asta o mare problema, asa ceva gasesti si in Austria, dar era mai bine, pe de alta parte, puteau face doua sensuri, ca sa nu blocheze circulatia”, a apreciat Bondane.

Oficialii parkingului de pe Dorobantilor au mai tras semnale de alarma asupra lipsei sanctiunilor pentru parcarile ilegale de pe strada, fenomen confirmat si de Radu Vlas, seful parkingului din Piata Mihai Viteazul.

“Am avut sedinte de negocieri cu banca, dar nu ne-am putut conforma cerintelor. Acum a venit o firma de insolventa din Deva care ne-a somat”, a mai spus directorul.

Situatia financiara a SC Parking SRL nu arata deloc bine. Potrivit Ministerului Finantelor Publice, anul trecut societatea a avut datorii de peste 18 milioane de lei. Inca de la infiintare, firma a fost pe pierdere.

Tribunalul Comercial din Cluj-Napoca a dispus, astfel, inceperea procedurilor de faliment a firmei SC Parking Marasti SRL.

“Stabileste in sarcina administratorului judiciar obligatia de a depune la dosar, in termen de maxim 40 de zile de la data desemnarii sale, un raport asupra cauzelor si imprejurarilor care au dus la aparitia insolventei debitoarei, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila conform prevederilor art. 59 din Legea nr. 85/2006”, mentioneaza solutia instantei.

Cine va plati redeventa de 12.000 de euro/an catre primarie?

Parkingul din Marasti a fost construit pe un teren concesionat de Primaria Cluj-Napoca. Potrivit parteneriatului, administratia locala a concesionat spatiul de 1.500 de metri patrati pentru o perioada de 49 de ani. Prevederile mai arata ca societatea SC Parking Marasti SRL trebuie sa plateasa o taxa de redeventa de 12.000 de euro pe an, timp de 25 de ani. In aceste conditii, se pune intrebarea ce se va intampla cu parteneriatul public-privat, daca firma este falimetara.

Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca a declarat ca firma ar trebui sa informeze institutia asupra falimentului.

„Orice s-ar intampla, decizia in privinta parkingului va trece prin Consiliul Local. Nu cunosc termenii juridici, dar in mod normal viitorul proprietar va trebui sa isi asume si obligatiile si sarcinile catre primarie”, a spus aceasta.

Pe langa cele 250 de locuri de parcare, in constructia de pe strada Dorobanilor mai sunt date in chirie si o serie de spatii comerciale, situatein zona inferioara a cladirii.

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *