Erorile sistemului de ticketing din Cluj-Napoca nu au fost remediate, deși au trecut doi ani de la inaugurare. Dacă într-o zi se defectează automatele de bilete, a doua zi dau rateuri panourile electronice care anunță timpul de sosire al autobuzelor și troleibuzelor. Uneori, ambele dispozitive se strică în tandem, spre disperarea călătorilor.
Dacă în stațiile din zona centrală a orașului, panourile informative cu timpii de așteptare sunt funcționale, lucrurile stau cu totul altfel în cartiere. În Mănăștur, cel puțin două stații au panoul informativ defect. Începând cu stația Bucium, călătorul realizează că nu poate consulta la panoul digital ora de sosire a autobuzului pe care îl așteaptă. Dacă coboară în stația de pe strada Câmpului, lucrurile stau la fel. Panoul este mort. Clujenilor le rămâne să se orienteze după orarul CTP de la chioșcul de bilete sau după cel de pe site-ul CTP.
Există și stații în care, chiar dacă panoul afișează orele de sosire, clujenii pierd autobuzul pentru că programările de pe site-ul Companiei de Transport Public nu se sincronizează cu cele din teren. Acest lucru se mai întâmplă și în stațiile centrale și intens circulate, precum Memorandumului. Mai mult, panourile digitale electronice afișează uneori informații în limba chineză, punând în încurcătură locuitorii Clujului. Călătorii s-au obișnuit cu surprizele care se țin lanț în stațiile CTP.
„Am avut deseori surpriza să constat că nu corespund programările mijloacelor de transport în comun de pe site cu realitatea din teren. Mai exact, nu o dată s-a întâmplat ca afișajul să arate că mai sunt câteva minute până la sosirea troleului, iar acesta de fapt trecuse. Bine, sunt și stații în care nu există deloc afișaj. Si trebuie vesnic sa fii cu telefonul in mana pentru a aproxima ora de sosire in functie de cea de plecare, de la capat de linie. Și cum Cluj-Napoca este un oras mereu surprinzător, e mai sigur să ai și bani de taxi, de rezervă,” ne-a spus Sanda, o femeie care călătorește zilnic cu mijlocul de transport în comun.
Primarul Emil Boc s-a lăudat cu panourile digitale și a spus că sunt o formă de respect pentru cetățeni, dar ce se întâmplă în stațiile din cartiere nu denotă nici măcar minimul de respect pentru clujeni.
În stația Minerva, de exemplu, panoul nu a funcționat o jumătate de an. Mai întâi s-a stricat, apoi au avut „grijă” vandalii de el. Un mănășturean i-a scris primarului despre această problemă și a reclamat faptul că nimeni din CTP nu s-a sesizat după ce panoul a ieșit din funcțiune a doua oară.
“Panoul care afișează ora de sosire în stație a mijloacelor de transport în comun din stația Minerva este nefuncțional de minim 6 luni. După darea în funcțiune, a funcționat corect maxim 2 luni, apoi afișa informații greșite și acum este complet scos din funcțiune. Nimeni nu a făcut nimic, în tot acest interval de timp. este o stație foarte mare din punct de vedere al pasagerilor îmbarcați și totuși nu se sezizeaza nimeni din CTP?”, i-a scris bărbatul lui Emil Boc, pe platforma mycluj.ro.
Liviu Neag, șeful CTP s-a ocupat de problemă abia săptămâna aceasta, după ce Ziar de Cluj l-a contactat pentru a-l trage de mânecă. Șeful CTP a promis că până miercuri, 19 iulie, panoul va fi pus din nou în funcțiune și s-a ținut de cuvânt.
„S-a întâmplat un fenomen acolo. A fost un act de vandalism Deocamdată e în garanție, noi am făcut solicitare la firma producătoare. Se finalizează lucrările de reparație. A durat până s-au adus piesele din străinătate”, a declarat Liviu Neag.
Într-un oraș ca și Clujul, cu un flux de mii de călători zilnic, nu e normal, însă, ca problemele din stațiile periferice de autobuz să fie trecute cu vederea luni de zile și reabilitate pe fugă.