Rautacisme

Pagina electorală de Facebook cu cheltuială se ține! Dan Tarcea a plătit, pentru pagina sa de viceprimar, reclame în valoare totală de 16 544 lei

Aleșii locali clujeni își promovează intens proiectele administrative, sociale și electorale, pe paginile lor de Facebook. Dar pagina electorală de Facebook cu cheltuială se ține, după cum putem observa consultând pe Facebook Ads Library cât au plătit politicienii pentru a își promova postările și paginile.

Viceprimarul Dan Ștefan Tarcea are, pe pagina sa de persoană publică, 19 108 urmăritori.

Temele postărilor sale din ianuarie 2022: 33.544.000 lei prevăzuți pentru bursele elevilor clujeni; Prioritățile bugetare pentru anul 2022; „LIVE: Conferință de presă privind prezentarea propunerii de buget local al municipiului Cluj-Napoca”; „Am fost invitatul lui Lucian Danciu la MediaPrezent”; Plata online a impozitelor și taxelor locale; „Imagini de poveste #IarnaLaCluj”; Colectare gratuită a brazilor de Crăciun; Doza 3 (colaj foto de la vaccinare); Recensământ 2022; Un nou semafor în cartierul Grigorescu; Încep lucrările la Parcul Feroviarilor; In direct – Conferința de presă pe tema „Prioritățile Primăriei Cluj-Napoca pentru anul 2022”.

La cover, Dan Tarcea și-a actualizat poza în 2 decembrie 2021, cu o imagine cu noii platani împodobiți, din proaspăt modernizata Piață Lucian Blaga. Platani din care vara ne asaltau tigrii, dar, să nu ne încurcăm în detalii…

Manager de proiect pentru modernizarea Pieței Lucian Blaga a fost Ovidiu Câmpean, directorul Direcției Generale Comunicare, Dezvoltare Locală și Management Proiecte din Primărie, dar, și asta contează mai puțin. De beneficiile de imagine care decurg în urma modernizării se bucură toți aleșii liberali. Comentatorii chiar l-au numit pe Tarcea „viitorul primar al Clujului!”:

Din 15 aprilie 2019, până în 14 ianuarie 2022, liberalul Dan Tarcea a investit în reclamele „despre teme sociale, alegeri sau politică” o sumă totală de 16 544 lei, din care 2 154 lei pentru reclame care au rulat fără disclaimer. Doar în ultimele 7 zile, viceprimarul a investit în pagina sa 360 de lei.

Din 11 ianuarie, politicianul liberal a cheltuit între 500 și 599 de lei pentru promovarea paginii sale de viceprimar. A avut între 60 000 și 70 000 de afișări, mărimea estimată a audienței fiind însă de peste 1 milion de persoane.

Dan Tarcea și-a mai promovat pagina de politician și anul trecut, în lunile septembrie și octombrie, investind însă mai puțin (circa 300 de lei), pentru câteva zeci de mii de afișări și pentru o audiență estimată între 100 și 500 000 de persoane.

Sutele de lei investite pentru promovarea pe Facebook reprezintă o cheltuială nesemnificativă, raportat la veniturile viceprimarului, care, potrivit declarației sale de avere din 14 iunie 2021, a încasat de la Primărie un venit anual de 182 043 lei, adică 15 170 lei lunar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version