In vizor

OSĂ VICTORIE: La mai bine de un an și jumătate de la lansarea primei licitații, contractul pentru supervizarea lucrărilor la metrou a fost ofertat de șase asocieri de firme

Șase asocieri de firme „se bat” pe contractul în valoare de 211.576.745 lei pentru servicii de supervizare proiect (consultanță) aferente lucrărilor la Magistrala I de metrou din Cluj-Napoca. După mai bine de un an și jumătate, timp în care mai multe licitații au fost lansate, însă nu au fost depuse oferte, contractul ar putea avea desemnat un câștigător în următoarele luni.

Potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), ofertele depuse în cadrul licitației sunt următoarele:

1. Asociere: Venturo Investment (Lider), Liv Engineering & Consulting Ltd. Co., Tecnosistem SPA;
2. Asociere: Hill International (Bucharest) (Lider), Hill International, Inc., Proiect Consulting;
3. Asociere: TPF Inginerie SRL (Lider), TPF Getinsa Euroestudios SL;
4. Asociere: TECNIC Consulting Engineering Romania (Lider), TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik;
5. Asociere: Systra (Lider), Metrans Engineering, SWS Engineering, StructurALL Consulting Napoca;
6. Asociere: Modern Power Systems (Leader), Altinok Consulting Engineering Inc., Societatea Civilă Profesională de Avocați Giurgea, Ghidra și Asociații,  Topo Road Design, ECO GEO Sibiu Laboratories S.R.L., ECO GEODRUM, Parcrom Service SRL, UTI Building SRL, Stetera, Star Prevent SRL.

Ofertele se află în evaluare tehnică și financiară până în data de 9 februarie, urmând ca în urma deliberării, contractul să fie atribuit.

Prima licitație pentru contractul record de consultanță dedicat supervizării proiectării și execuției metroului clujean a fost lansată în iulie 2022, fiind anulată, din cauza lipsei ofertelor.

A doua licitație a fost lansată în decembrie 2022 și a prevăzut o suplimentare de 15,5 milioane de lei a valorii contractului, până la suma de 140.551.163 lei, față de valoarea inițială de 125.013.820 lei.

În aprilie 2023, Primăria Cluj-Napoca a lansat a treia licitație pentru supervizarea lucrărilor la Magistrala de Metrou M 1, valoarea contractului de supervizare fiind de 211 milioane lei, majorat cu peste 50 de milioane lei față de procedura anterioară.

Cea de-a patra licitație a fost lansată în octombrie 2023.

Prin urmare, suntem la a patra licitație (amânată și ea nițel, dar nu mai contează). Dar, pentru a înțelege cât de specialiști sunt cărătorii de geantă ai Baronului OSĂ care au întocmit caietul de sarcini, e bine de știut că, în cadrul licitației, firmele interesate au înregistrat, până la termenul inițial de depunere a ofertelor, zeci de solicitări pentru clarificări către Primăria Cluj-Napoca, precum și acordarea unui avans de 10% din valoarea contractului de 215 milioane lei sau prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor cu încă o lună, până la 12 februarie 2024 ca urmare a modificării condițiilor din licitație.

Primăria Cluj-Napoca a acceptat acordarea unui avans, însă doar în baza unei scrisori de garanție bancară.

Și acum SURPRIZA pe care Baronul OSĂ nu o scoate pe gură la nicio conferință ”de presă” chiar dacă e făcută numai cu pupincurpresa locală de chitanțier: serviciile de supervizare se referă la consultanța oferită pe durata contractului de proiectare, execuție și garanție, iar termenul de implementare a proiectului este de 156 de luni (13 ani), fără posibilitate de reînnoire.

În ce an OSĂ se dea la sapă? Zice Baronul că OSĂ în 2024. Plus 13 ani de supervizare, 2037 este anul cel mai probabil în care fie clujenii OSĂ aibă metroul, fie Cluj-Napoca n-o să mai aibă clujeni. 13 ani de șantiere de amploare față de care cele din ultimii 20 de ani vor fi fiind parfum – la asta ne înhamă megalomania Baronului OSĂ!

Să fiți fericiți cei care veți supraviețui!