Pute de lipsă de educație. Pute de indolență, insolență, neam-prostie.
Dar cel mai tare pute de la corupția endemică care bântuie (sic!) instituțiile administrației publice locale. Originea cronică a duhorii este Primăria Cluj-Napoca.
Iar grota tuturor duhorilor este Direcția de Urbanism din această primărie a tuturor celor care au pile, cunoștințe și relații, numai a clujenilor nu.
Când Gheorghe Funar a fost dat jos, după 12 ani de halit unguri pe pâine, a lăsat în urmă un oraș sărăcit moral. ”Caritas”-ul a scos la suprafață și a ”domnit” prin bani câștigați moca (pe cei care au câștigat) toată nespălarea din cartierele muncitorești ale Clujului.
A umplut Clujul de second-hand-uri: de la second-hand-ul televizoarelor ”color”, al mașinilor, la afaceri, politică și mediu ”universitar”. Toată lumea a început să mimeze domnie, dar au împuțit locul sub ei cu fals și uz de fals, CV-uri trucate, masterate, doctorate, politică de coada vacii (sau a gâștelor, dacă vă sună cunoscut).
Toate acestea nu au venit din senin, Clujul puțea de impostură și înainte de 1989, puțea de la moletierele nespălate ale tuturor securiștilor și milițienilor din Sălaj și Bistrița-Năsăud, Mureș infiltrați în oraș să vegheze, supravegheze și liniștească ”ungurimea”. Credeți că întâmplător la Cluj s-au născut mizeriile naționaliste (cică culturale) ”Vatra Românească” și UDMR, cărora le-a înflorit câte un braț politic gen PUNRT? Securiștii și activiștii noștri și securiștii și activiștii lor și-au dat mâna peste Oraș să-și creeze vehicul de supraviețuire.
Aceeași mizerie.
Primii cu doctorate pe bandă rulantă (să dea bine la CV și avansare) au fost activiștii (PCR, UTC, UASCR), securiștii și milițenii. Apoi au fost înșurubați în afaceri și în politică.
Au devalizat Orașul de toate bunurile sale, l-au ”privatizat” – unul dintre actualii ”oameni de afaceri” ai Clujului nu ar trece o verificare la sânge a modului în care și-a ”furgăsit” averea devalizând CUG-ul, Carbochimu-ul, Feleacul, Ursus, România muncitoare, Napolact – toate aseturile industriale luate pe degeaba, la limita legii, cu complicitatea legii și a slujbașilor acesteia, pentru a fi preschimbate în oportunități imobiliare după ce au fost jefuite sistematic de active și pasive.
Credeți că întâmplător Clujul este primul oraș care dă ”justiției” ditamai judecătorul înhăitat pentru niște oale ”Țepter” cu clanurile țigănești?
Credeți că întâmplător Funar a cadoristit cu terenuri tot clanul judecătorilor și finanțiștilor din Cluj? Și-a cumpărat liniștea să-și poată îmbogăți plodul din afaceri cu bugetul local. Și-a creat rețeaua puturoasă de îndatorări: ”ți-am dat, dă-mi”, ”am fost om cu tine, fii om cu mine”. Bazele cloacei care este Clujul actual – cu indivizi care știu diverse despre diverși și care se țin unii pe alții de coaie cu cleștele șantajului. Care reistă mai mult, acela câștigă. Care cedează, ia drumul pârnăii – dar rar, extrem de rar.
Sub Funar s-au epuizat mitele concesionărilor, vânzării la bani de nimic a patrimoniului locativ al Orașului.
Trebuia inventat altceva prin care să se mituiască organele de forță (și aici intră și oamenii de afaceri cu lista lor de pile, cunoștințe și relații din sistemul de forță, care, nemulțumiți, pot face mult rău).
Credeți că întâmplător Clujul a dat primul primar și primul viceprimar săltați cu mascații și condamnați penal? Numai Apostu știe pe cine nu a mulțumit în lăcomia sa, numai Ana Horvath știe pe cine a supărat.
Singurul lucru rămas intact în acest Oraș, după12 ani de Funar, a fost Planul Urbanistic de Dezvoltare cu tot cu subdiviziunile sale zonale și de detaliu. Asta se vinde prin Urbanismul de Cumetrie din ”bocăria” Cluj-Napoca, de imediat 20 de ani.
Credeți că întâmplător avea Emil Boc ștamiplă cu semnătura sa și că, cu totul întâmplător, acea ștampilă a fost descoperită pe câteva zeci de autorizații de construcție date la date în care titularul nu mai era primar, iar pupilul încă nu devenise primar?
Credeți că întâmplător, în primăria clujeană, aprobările pentru autorizaţile de construire se obţineau/obțin greu şi totodată uşor? Începutul era/mai este greu. Erai plimbat de la Ana la Caiafa, de la Biroul urbanism condus de Corina Ciuban, la secretarul general al primăriei, ulterior jurist, ulterior naiba mai știe, Aurora Ţărmure. (numele au rămas aceleași, la ani de zile de când Apostu și-a digerat pita amară a pârnăii)
Despre cum funcționa Urbanismul de Cumetrie pe vremea lui Apostu, am aflat din dosarul penal al acestuia (nefinalizat până la capăt, că numai unul a plătit, restul ”famigliei” rămânând albă și uscată, să-și facă mendrele în continuare).
Era simplu: Actul/aprobarea de care aveai nevoie nu venea. Ba lipsea o linie pe undeva pe planul tehnic, ba era vorba de un mică modificare necesară, fel de fel de mici detalii… Dar venea și ziua minunilor, cea în care erai chemat la biroul viceprimarului Apostu și aflai cât trebuie să sponsorizezi la partid. Și aprobările apăreau gata ștampilate cu semnătura de pe ștampilă. Cine mînuia cu dexteritatea ȘTAMPILA? Ştefania Ferencz, blonda bucălată a lui Boc, cea cu un parcurs prin sinecuri demn de o Carte a recordurilor.
Citim din dosarul penal:
”Domnul primar Apostu cerea plata pentru autorizaţii de construcţie sau pentru faza finală, intabularea acestora. În cazul meu, mi s-a comunicat că dosarului meu îi lipsesc nişte documente după ce a trecut de comisia de control, adică dosarul meu a fost semnat de Ligia Subţirică, Corina Ciuban şi de comisia de urbanism, de jurista primăriei, doamna Ţărmure, şi a ajuns la primar, unde dânsul a sesizat că lipsesc nişte documente. Mi s-a comunicat prin arhitectul meu că dosarul a ajuns din nou la Corina Ciuban şi trebuie să iau legătura cu dumneaei. I-am făcut o vizită, după care mi-a spus că domnul primar vrea să discute dosarul cu mine. M-am întâlnit cu domnul Apostu şi după salut a început să vorbească despre alegeri şi ce greu e pentru un partid care nu are sprijin financiar, după care dânsul mi-a înaintat un «post it» galben pe care scria «Donaţie PDL». Atât. Şi mi-a mulţumit şi a spus că voi fi contactat de către o persoană. Ieşind afară din primărie, a venit după mine un tip de vârstă tânără, 28-30 de ani, şi mi-a spus în cuvinte: «E vorba de 30.000 de euro. Mulţumim!» şi a plecat. Ulterior am aflat de la un prieten pe care l-a taxat cu 7.000 de euro că domnul primar colaborează cu o casă de schimb valutar de pe strada Napoca, unde trimite clientul şi îi cere să depună suma cerută de el şi să ia chitanţă, unde scrie că s-a efectuat un schimb valutar şi că persoana respectivă a primit bani în schimbul valutar. Cu chitanţa se merge la primar şi dosarul este eliberat. Toate dosarele pe care se cerea plata sunt la Corina Ciuban, le ţine în nişte cutii în biroul ei. Bineînţeles, dosare mici, adică construcţii medii. În cazul construcţiilor mari, ca cea a Prima Rom, se ţineau la el”.
Rece, calculat, organizat, prin abuz, fals, uz de fals, rea credință – nu cred că există prevedere a Codului Penal în materie de urbanism să nu fie aplicată în interes de grup infracțional organizat – că asta a ajuns Direcția de Urbanism din ”bocăria” Cluj-Napoca.
Credeți că s-a schimbat ceva în ”bocărie” de pe vremea lui Apostu? Nu. S-a diversificat, iar mitocănia pe față o vedem din nenumăratele litigii în justițe pe urbanism dintre oameni nenorociți pe viață și pilele, cunoștințele și relațiile Urbanismului de Cumetrie din ”bocăria” Cluj-Napoca. Cei care deja nu mai trebuie să sponsorizeze partidul, te pomenești?
De câțiva ani documentez (dar am exemplul cu propria mea casă) abuzurile urbanistice ale celor din ”bocărie”. Modul în care legile sunt trecute sub preș și modul în care grupul infracțional organizat își spală mizeriile și produce hârtii și argumente mincinoase pentru a-și acoperi abuzurile.
Cel mai simplu exemplu (se aplică inclusiv casei mele) este cel al încălcării pe față a Legii nr. 50/ 1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
Articolul 27 din normele metodologice de aplicare a acestei legi prevăd că este necesar acordul vecinilor atunci când pentru noua construcție ”fundarea se face la o cotă mai adâncă decât cea a tălpii fundației construcției existente”.
Necesar, adică ”care nu poate să nu existe sau să nu se întâmple (în condiții date)”, adică OBLIGATORIU.
Iar genul acesta de încălcare a legii este MODUS OPERANDI în Urbanismul de Cumetrie din ”bocăria” Cluj-Napoca. Și este numai un exemplu. Perpetuat la zeci, sute de cazuri de abuz în serviciu.
Orașul acesta pute.
Pute dar nu le miroase a nimic procurorilor DNA STS Cluj, care-și fac somnul de frumusețe în sediul pus la dispoziție și renovat aproape anual de către cei care produc duhoarea.
PS: Rugămintea mea este ca toți cei care aveți ceva de zis despre cum ați fost abuzați de acești indivizi care operează organizat în Direcția de Urbanism a Primăriei Cluj-Napoca, să mă contactați pe adresa lungu.victoreugenmihai@gmail.com. Pe lângă documentarea acestor abuzuri aș dori să le propun să se asocieze într-o Asociație a Victimelor Urbanismului de Cumetrie din Primăria Cluj-Napoca, să obțină personalitate juridică și, în mod organizat, să ne luptăm împotriva acestei mafii. Denunțuri penale în numele Asociației, demersuri legale în numele Asociației. Individual, și-au bătut joc de voi, inclusiv de mine, în asociere nu mai putem fi ignorați. Casele distruse, banii cheltuiți în procese prelungite, sănătatea, nu ni le mai pot da înapoi. Dar putem să-i facem să plătească pe cei vinovați, de neam de neamul lor să nu mai împută Orașul.