In vizor

ORADEA continuă să ofere gratuități turiștilor și în 2021. Fără o strategie pe turism, Primăria Cluj nu a publicat informații despre taxa de 5 lei/turist pe care o colectează de doi ani de zile

Turiştii care vizitează Oradea în acest an beneficiază, la fel ca în 2020, de o serie de beneficii şi gratuităţi, potrivit Asociaţiei pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune (APTOR). Clujul nu dispune de o strategie în sectorul turismului. Mai mult, Primăria Cluj nu a publicat informații despre taxa de 5 lei/turist pe care o colectează de doi ani de zile.

Potrivit unui comunicat al APTOR, turiştii care vor fi cazaţi la una dintre unităţile de cazare clasificate din Oradea, pentru minim două nopţi consecutive, se vor putea bucura şi anul acesta de următoarele beneficii: acces gratuit la vizitarea celor 8 muzee din oraş şi secţiile lor, transport gratuit pentru 24 de ore în întreaga reţea de transport public şi reduceri la restaurantele şi cafenelele partenere, relatează agerpres.ro

Clujul nu dispune de o strategie pentru sectorul turistic nici în 2021. 

De doi ani de zile, Primăria Cluj-Napoca a aplicat o taxă suplimentară de 5 lei pentru stimularea turismului, care se aplică indiferent de hotel.

Edilul Emil Boc susținea că odată ce serviciile au devenit mai scumpe pentru turiști, va face publice datele privind suma colectată și facilitățile oferite pentru stimularea turismului, la doi ani distanță de la derularea programului:

„O să vi le prezint, probabil, la începutul anului”, declara Emil Boc în octombrie 2020.

Nici după aprobarea bugetului municipiului Cluj-Napoca pe 2021, administrația locală nu a catadicsit să recurgă la transparență în acest sens, făcând publice suma colectată din taxa specială de turism și modul în care aceste fonduri sunt gestionate. 

Din 1 ianuarie 2019 cazarea în Cluj-Napoca a devenit mai scumpă cu 5 lei, după ce Primăria a aplicat o taxă specială suplimentară pentru stimularea turismului. 

„Primăria Cluj-Napoca anunță instituirea taxei speciale pentru promovarea turismului, aprobată prin HCL nr. 1015/2018.

Cuantumul taxei speciale pentru promovarea turismului în municipiul Cluj-Napoca se stabilește anual prin hotărârea de consiliu local privind stabilirea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale.

Taxa specială pentru promovarea turismului în municipiul Cluj-Napoca este lunară.

Orice unitate de cazare care încasează taxa specială pentru promovarea turismului în municipiului Cluj-Napoca are obligația de a depune o declarație-decont la Direcția de Impozite și taxe locale, până la data stabilită pentru fiecare plată a taxei speciale.

Unitatea de cazare care încasează taxa specială răspunde pentru calculul corect al taxei speciale, depunerea la timp a declarației-decont și plata la timp a taxei speciale către bugetul local.

Pentru neachitarea la termenul de scadență de către structurile de cazare turistică a taxei speciale pentru promovarea turismului în municipiul Cluj-Napoca, datorată bugetului local, se datorează după acest termen majorări de întârziere.

Începând cu 1 ianuarie 2019, taxa specială pentru promovarea turismului în municipiul Cluj-Napoca, instituită prin H.C.L nr. 1015/2018 se stabilește prin aplicarea cotei de 1% la valoarea totală a cazării/tarifului de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA”, se arată în decizia primăriei ca urmare a adoptării hotărârii 1015/2018. 

Potrivit proiectului, sumele colectate prin intermediul taxei speciale urmau să fie folosite pentru a alimenta bugetul dedicat turismului: administrația estima colectarea unei sume de cca 4 milioane de lei pe an din această taxă, fondurile urmând să fie investite în promovarea şi reabilitarea atracțiilor turistice din oraș.

La doi ani distanță de la colectarea acestei taxe suplimentare pentru serviciile turistice din Cluj-Napoca, Primăria nu a prezentat încă un raport public în privința sumelor colectate și a proiectelor turistice pe care le-a dezvoltat în acest răstimp. 

Alte municipii din România, precum Iași sau Oradea, aplică de asemenea taxe speciale pentru serviciile turistice, sume din care administrațiile locale realizează programe de promovare turistică. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *