Pentru o seara, centrul Clujului s-a transformat intr-o opera de mari dimensiuni. Zeci de figuranti imbracati in egipteni au facut furori pe strada Universitatii, transformata in culise, ca si strada Napoca, in mijlocul careia a tronat timp de cateva ore o splendida barca de lemn cu panze. Piata Unirii a fost sala operei, cu o scena cu efecte uluitoare si o mare de spectatori care au urmarit spectacolul Aida pana la final, tarziu in noapte. Seara in care opera a iesit in strada la Cluj s-a incheiat cu un foc de artificii.
Piata a devenit arhiplina inca inainte de ora 20, cand era anuntat spectacolul. Scaunele din centru s-au ocupat rapid, la fel si bancutele, gardurile si chiar treptele grupului statuar Matei Corvin, dupa care fiecare a incercat sa vada cat de bine ce urma sa se intample pe scena.
Evenimentul a avut spectatori si de la ferestrele cladirilor din jur, iar in balcoane s-au instalat confortabil doamne cu evantaie.
„Matei Corvin vede cel mai bine pe scena”, a decretat o clujeanca din public.
La un sfert de ora dupa ora din porogram, pe scena a urcat tenorul Mariul Vlad Budoiu, directorul Operei Nationale Romane (ONR) din Cluj-Napoca. Inca de la inceput, acesta a subliniat importanta colaborarii cu Opera Maghiara de Stat, fapt care demonstreaza ca”suntem ca fratii in Cluj-Napoca”.
„Am pornit acest proiect cu scepticism, nu stiam daca orasul isi doreste acest spectacol. Faptul ca dumneavoastra sunteti aici intr-un numar atat de mare dovedeste ca temerile noastre nu au avut temei”, a spus el.
Directorul ONR a mai subliniat contributia unor parteneri cum ar fi Liceul „Romulus Ladea”, ai carui elevi „au venit dupa orele de scoala sa picteze decorurile, precum si a celor de la Liceul „George Baritiu” sau a Asociatia „Ferma de zane”.
De asemenea, le-a multumit celor de la Asociatia Natura Cluj pentru ca au adus in spectacol „sase cai frumosi”.
„Poate ca intre dumneravoastra sunt si persoane care nu au mai vazut Aida, asa ca voi face cate un scurt rezumat inaintea fiecarui act”, a incheiat el.
Spectacolul a inceput cu zambete din public, deoarece un microfon fusese uitat deschis in zona unde se coordona spectacolul si, pentru o vreme, spectatorii au auzit, pe langa muzica, si dialogurile cu pricina. La scurta vreme insa, frumusetea reprezentatiei i-a cucerit pe toti.
In prima pauza s-au facut cozi lungi la magazinele alimentare din zona, unde rafturile cu racoritoare s-au golit rapid. Cei sase cai frumosi de care a pomenit directorul ONR au fost o adevarata atractie pe strada Universitatii, mai ales pentru cei mici. Dupa lasarea intunericului a venit si momentul de mare glorie al spectacolului, marsul triumfal asteptat cu nerabdare si cu telefoanele gata de fotografiat de catre spectatori.
Show-ul a fost pe masura asteptarilor: grupurile de osteni au cu mare pompa pe culoarul dintre Strada Universitatii si zona din fata scenei, dupa care au trecut calaretii, in bliturile tuturor.
Au luat parte la spectacol un numar impresionant de oameni: 8 solisti, 60 de instrumentisti, 60 de coristi si 30 de balerini, plus cateva sute de figuranti.
Numarul spectatorilor a mai scazut dupa fiecare act, insa cei mai multi ai ramas pana la momentul spectaculos de final: lansare artificiilor care au incheiat seara in care a fost sarbatorita implinirea a 120 de ani de la punerea in scena a primului teatru liric al tarii, la Opera Romana din Cluj”.
Foto: Nicu Cherciu