Din oras

Oficial, Podul Traian va fi gata peste două luni. În realitate, acum se lucrează abia la consolidarea malurilor râului

Lucrările la Podul Traian au început în 22 august și sunt realizate de SC Diferit SRL, una dintre firmele „de casă” ale Primăriei Cluj-Napoca.

Podul Traian devenise în ultimii ani o ruină, adevărat pericol de accidente. În urmă cu trei ani, o femeie a fost la un pas să cadă în Someș, iar o bucată de câțiva metri din trotuar s-a rupt. În vară, vechiul pod a fost demolat și se construiește altul nou. Reprezentanții Primăriei ne promit că lucrările sunt în grafic.

Vreo zece muncitori, un excavator și o macara – așa arăta șantierul Podului Traian la începutul săptămânii. Se lucra la consolidarea malurilor râului. Nu era însă niciun semn că echipele de muncitori ar fi început să facă ceva pentru realizarea podului. Se observă clar că și pentru consolidarea malurilor mai este mult de lucru. Nu trebuie să fii expert în construcții ca să îți dai seama că stadiul lucrărilor nu este deloc avansat, deși mai sunt doar două luni până la expirarea termenului de finalizare a lucrărilor. Așa stând lucrurile este firesc să ne întrebăm: va fi terminat la timp Podul Traian? Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca lasă să se înțeleagă că totul merge ca uns. “Lucrările sunt în grafic”, a fost răspunsul angajaților Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei când am întrebat dacă sunt șanse să avem pod nou peste Someș până în februarie. Clujenii nu sunt însă atât de optimiști și tind să nu îi creadă pe cei din Primărie. „Da de unde să fie ăsta gata în două luni? Nu vedeți că mai au o grămadă de lucru? Și ia uitați-vă că mai mult stau muncitorii ăia decât să lucreze ceva”, spune Gheorghe, un pensionar care așteaptă în stația de autobuz și aruncă o privire prin găurile făcute de alți ochi curioși în panourile de protecție de la marginea șantierului. Prietenul lui, Ilie nu înțelege de ce au început lucrările în prag de toamnă: „Eu să știți că îl stimez pe domnul Boc, dar o făcut și multe greșeli. De ce o fi zis el să se apuce de lucru toamna? Că doar iarna nu se poate lucra și o și încurcat toată circulația cu șantierul ăsta”.

Investiții încheiate cu întârziere, o obișnuință a Primăriei

Lucrările la Podul Traian au început în 22 august, la scurt timp după încheierea Festivalului Untold. Cel mai probabil, administrația publică locală a luat în considerare faptul că deschiderea șantierului în plin festival nu ar da bine pentru turiști. Anterior, orașul a fost ocupat cu Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) când, din nou, ar fi încurcat turiștii. Așa că s-a dat ordin de începere a lucrărilor în prag de toamnă. Termenul de realizare a lucrării este de șase luni. Adică, în 22 februarie ar trebui să avem pod nou, modern. Că nu va fi gata la termenul promis nu ar mai mira pe nimeni. Nu este prima dată când Primăria nu încheie la termen o investiție. Două exemple semnificative sunt parkingul Negoiu din Mănăștur și Buftea de Cluj (Centrul Regional de Industrii Creative și IT), deși lista este mult mai lungă.

Diferit, câștigătoare după contestație

Podul Traian este construit de SC Diferit SRL, una dintre firmele „de casă” ale Primăriei Cluj-Napoca. Ani la rând, Diferit s-a ocupat de modernizarea străzilor din municipiu și a obținut un contract în valoare de 140 milioane de euro, valabil până în 2014. Firma este deținută de Nicolae și Daniela Petri. Nicolae Petri a fost inginer la Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj.

Inițial, licitația pentru construirea Podului Traian a fost câștigată de SC Doralex/Rhid Epito/A Hid Epito, cu o ofertă financiară de aproape 5,9 milioane lei. Rezultatul a fost contestat de SC Diferit SRL, a cărei ofertă financiară a fost de aproximativ 6,5 milioane lei. Contestația a fost admisă de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, astfel că SC Diferit SRL a fost declarată câștigătoare.

Podul Traian va avea patru benzi de circulație rutieră, două piste de biciclete și două trotuare.

Accidente pe Podul Traian

Modernizarea Podului Traian ar fi trebuit să înceapă mult mai devreme din cauza stării de degradare continue. În aprilie 2013, o bucată de trotuar s-a rupt sub picioarele unei femei care a fost la un pas să cadă în Someș. Ce a salvat-o a fost conducta de apă pe care a căzut femeia. În august, pe același pod a avut loc un alt incident. O bucată de trotuar lungă de aproximativ cinci metri s-a rupt și a fost ridicată cu o macara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version