Din oras

O benzinărie din Cluj-Napoca își pune în pericol de moarte clienții care stau la terasă sub umbrele. O clujeancă a trecut vineri printr-un coșmar

Vineri, la orele prânzului, o clujeancă a fost la un pas de moarte în incinta benzinăriei Socar, de pe strada Traian Vuia, din cauza faptului că angajații nu au respectat niște instrucțiuni banale. Umbrelele de terasă nu au fost prinse cu nituri în beton, după cum a cerut conducerea Socar de la București. Ironia cruntă a situației este că femeia a luptat cu o boală necruțătoare și a supraviețuit, dar ar fi putut muri lovită de o umbrelă frumoasă, sub ochii indiferenți ai angajaților care au urmărit scena cum s-ar uita la un film. A luat atitudine conducerea rețelei de benzinării Socar?

S. este o tânără care a fost de multe ori între viață și moarte, s-a luptat cu un cancer galopant, a supraviețuit după două operații la creier – practic, ea este o minune pentru toți cei care o cunosc – dar acum trebuie să lupte cu doi dușmani hidoși, care se ascund după chipuri umane: nepăsarea și indiferența și nu știe cum se va termina această “bătălie”. 

O vineri de coșmar după ce intrat la Socar să mănânce un sandwich

Ziua de vineri, 19 mai, putea fi ultima zi pe acest pământ pentru S. Femeia a mers cu mașina în oraș și a oprit la benzinăria Socar ca să își cumpere un sandwich. S-a așezat la una din mesele de la terasa cu umbrele de afară, fără să știe că angajații benzinăriei Socar au montat umbrelele de terasă, grele de cel puțin 50 de kilograme, fără să fie ancorate. La o rafală mai puternică de vânt, aceste umbrele se pot răsturna peste un copil sau un adult, iar riscul de a muri este mare, ținând cont de greutatea lor. S. putea să fie prima clientă Socar ucisă de o umbrelă, care nu a fost bine fixată, deoarece s-a întâmplat să fie o zi cu vânt.

„S-a întâmplat în jur de ora 13.40 – 14.00. Am intrat în Socar cu gândul să îmi iau un sandwich și să îl mănânc afară, la mese, sub umbrelă. Când mă pregăteam să iau prima îmbucătură din sandwich, domnul de lângă mine a țipat să mă feresc repede. Noi, cei care facem chimioterapie avem ceea ce se numește chemo brain și nu mai reacționăm instant la situații limită. Am înghețat instant, m-am ferit, umbrela a trecut pe lângă mine, mi-am cules peruca de jos (cred ca a agățat-o umbrela), am intrat în benzinărie să mă așez și să mă liniștesc. Au venit doi angajați, au adunat umbrelele, moment în care eu le-am făcut poze. Am mai stat pe canapea 5 minute, ignorată de toți, eram în stare de șoc. Au văzut ce s-a întâmplat și nu au spus nimic. Nu m-a intrebat nimeni daca sunt bine… Eu am 30.000 de trombocite la analizele de vineri. Minimul trebuie să fie de 150.000. Dacă mă lovea și făceam hemoragie, nu s-ar mai fi oprit. După ce m-am liniștit, am cerut să vorbesc cu managerul. i-am explicat situația, i-am spus că am cancer și două operații la creier și că așa ceva nu se poate. A mormăit un “îmi pare rău” și „asta nu ni s-a mai întâmplat”. Eu nu m-am mulțumit cu scuza, m-am urcat în mașină și am sunat la București”, ne-a povestit clujeanca.

Nu au respectat regulamentul intern

Femeia a decis să ia mai multă atitudine și să meargă direct la conducerea rețelei de benzinării cu problema. S-a gândit că demersul ei ar putea salva și alte vieți. Surpriza a fost să afle că o persoană din conducere nu știa că nu se aplică regulamentul intern la o filială din provincie. 

„Eu mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi fost un copil în locul meu. Umbrela respectivă are cel puțin 50 de kg. La București am vorbit cu o secretară la care i-am explicat situația, mi-a mormăit niște scuze și i-am spus că asta nu mă mulțumește și că vreau să vorbesc cu cineva care e factor decizional.
Mi-a făcut legătura în alt departament, nu mai rețin care, am vorbit cu o doamnă Maria (parcă) și mi-a spus că așa ceva e imposibil, că umbrelele trebuie să fie prinse cu nituri în beton. Dar umbrelele astea nu erau prinse cu nimic, ci doar susținute de plăcile de beton.

Mi-a promis că o să verifice situația, o să ia măsuri și o să mă resune în câteva zile să îmi spună ce au rezolvat. Și m-a asigurat că va trimite o echipă de la întreținere să verifice situația. Eu o să merg personal zilele următoare să verific dacă umbrelele mai sunt acolo și dacă ele încă există, o să verific daca sunt fixate în beton. Eu tind să cred că nu s-au respectat întru totul instrucțiunile. O să mă ocup și eu personal să le verific! Mă aștept la un telefon pe săptămâna viitoare”, a declarat S.

Atitudinea angajaților a deranjat-o cel mai tare pe potențiala victimă

S. a fost în stare de șoc mult timp după cele întâmplate. Stările ei sufletești generate de acest incident au oscilat între teamă, dezgust, furie și recunoștință față de Dumnezeu că a scăpat de moarte ca prin urechile acului. Cel mai tare a deranjat-o atitudinea angajaților care au asistat cu indiferență la scenă, și nu i-au oferit nici măcar un pahar cu apă.

“Eu am fost de multe ori aproape de moarte, dar nicio situație nu m-a speriat așa mult ca și asta. În situația în care sunt eu, o lovitură la cap mă poate transforma din om în neom. Cel mai mult m-a deranjat atitudinea angajaților. Nici un pahar cu apă nu s-au sinchisit să îmi ofere.  Am trecut prin lucruri mult mai grele, dar aș fi putut muri din cauza unei umbrele”, a conchis S.

Cum comentează incidentul reprezentanții Socar

Cluj 100% i-a contactat pentru un punct de vedere pe cei de la filiala Socar din Cluj-Napoca. Persoana cu care am vorbit și care nu și-a spus numele ne-a direcționat la București, nedorind să comenteze incidentul semnalat de clienta Socar. Se pare că și cei de la conducerea Socar fac telefonul fără fir în situații delicate deoarece reprezentantul Socar din Capitală ne-a spus să așteptăm să fim contactați de o persoană din departamentul de conducere, care era ocupată în momentul convorbirii. Vom reveni cu informații după ce le vom primi și vom urmări dacă Socar Cluj-Napoca a fixat umbrelele cu nituri în beton.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *