Analiza

Noul plan de reorganizare “Adevărul”. Atragerea unui investitor strategic, în lista de măsuri. Situația financiară și propunerile de redresare

Atragerea unui investitor strategic figurează în ultimul plan de reorganizare a Adevărul Holding, actualizat la sfârșitul lunii octombrie. Paginademedia.ro vă prezintă, în continuare, fragmente din document.

Documentul punctează propunerile prin care compania lui Cristian Burci ar putea ieși din insolvență, dar și măsurile alternative.

“Obținerea de resurse financiare pentru susținerea realizării planului prin atragerea unui investitor strategic care să realizeze recapitalizarea debitoarei, ce ar avea ca efect achitarea în totalitate a obligațiilor asumate de debitor prin programul de plăți și încetarea stării de insolvență”.

Sunt păstrate în planul de reorganizarea posibilitatea de vânzare a unor active, precum mărcile Dilema și Click.

În următorii trei ani, Adevărul Holding vrea să dezvolte și un site de lifestyle feminin, potrivit planului (grupul a avut o tentativă eșuată în trecut, voux.ro). Sifetul de lifestyle feminin va fi dezvoltat din zona clickpentrufemei.ro, clicksanatate.ro, clickpoftabuna.ro.

Potrivit planului “compania a ajuns de la pierderi semnificative la pragul de rentabilitate în mai puțin de doi ani, ceea ce înseamnă că există potențial în redresarea și includerea companiei în circuitul comercial în viitor.”

Ce prevede planul, care este situația la zi a Adevărul Holding, care sunt direcțiile propuse și câți bani ar obține în cazul vânzării mărcilor Dilema și Click, în continuare:

Insolvența Adevărul Holding a fost pronunțată pe 9 noiembrie 2012.

Creanțe totale Adevărul Holding: 79 milioane de euro (peste 360 de milioane de lei). Planul merge pe varianta reorganizării, nu a falimentului: 14 milioane de euro s-ar obține prin vânzarea activelor Adevărul, dacă s-ar intra în faliment.

Număr angajați: 262

Proiecția financiară, conform planului de reorganizare:

– Perioada de executare a planului de reorganizare este de trei ani, dar ar putea fi extinsă cu cel mult un an

Strategia de reorganizare:

– reeșalonarea datoriilor pe o perioadă de trei ani
– prestarea de servicii de tip barter pentru acoperirea creanțelor curente și compensarea creanțelor reciproce

Măsuri:

– păstrarea în întregime a conducerii activității, inclusiv dreptul de dispoziție asupra bunurilor din avere, cu supravegherea activității de către administratorul judiciar
– obținerea de resurse financiare pentru susținerea realizării planului prin atragerea unui investitor strategic care să realizeze recapitalizarea debitoarei, ce ar avea ca efect achitarea în totalitate a obligațiilor asumate de debitor prin programul de plăți și încetarea stării de insolvență
– valorificarea participațiilor majoritare deținute de către debitoare la societățile din grup, care în prezent se află la sfârșitul perioadei de reorganizare, cu șanse viabile de reinserție în activitatea economică: Tipomedia Prod, Garamond Tipografie

Obiectivele pe trei ani:

– toate produsele online să fie în top 3 pe categoria în care activează
– creșterea click.ro la nivelul competitorilor tematici
– construcția unui produs de liestyle feminin, ținând cont că piața de ;ifestyle feminin est în acest moment lider în ceea ce privește bugetele investite, depășind telecomul. Scopul principal: un produs care să intre în top 5 pe acest segment, “urmând ca în anii următori să ajungem în top 3 și să ne propunem să devenim liderii categoriei.”

Strategia de dezvoltare online:

– se va pune accent pe dezvoltarea părții tehnologice, îndeosebi pe experiența utilizatorului și pe producția știrilor într-un mod eficient.
– Un CMS comun care să permită modificări scalabile asupra tuturor produselor din grup
– Dezvoltarea se va axa pe timpul de încărcare a site-urilor, pe personalizarea content-ului și motoarele de recomandare a conținutului.
– Creșterea producției de conținut video, ținând cont că piața de televiziune este debalansată în acest moment (crererea este mult mai mare decât oferta grupurilor din piață).
– “Există mulți clienți car nu reușesc să își atingă obiectivele, în special în perioadele de vârf (martie-mai și octombrie-decembrie), iar în următorii ani audiențele TV vor scădea în timp ce prețul per punct de audiență va crește, creând astfel o oportunitate pe care Adevărul Holding o va fructifica”
– clickpentrufemei.ro, clicksanatate.ro și clickpoftabuna.ro vor trece printr-un proces de rebranding, cu scopul de a avea cel puțin un produs în top 5 din categoria de lifestyle feminin.

Strategia de vânzări pe print:

– față de sistemul de vânzare anterior, când fiecare agent era dedicat unui anumit produs, începând cu anul 2018, strategia se va schimba – toți agenții de publicitate print vor vinde toate produsele grupului.

Planul de reorganizare prevede și posibilitatea ca mărcile Click și Dilema să fie vândute. În acest caz, numai din vânzarea mărcii Click se estimează trei milioane de euro.

PS: Pentru o corectă informare a cititorilor noștri, am adresat un set de două întrebări președintelui Asociației Profesioniștilor de Presă Cluj, Remus Florescu, cu privire la această reorganizare și cu privire la posibilitatea pierderii locurilor de muncă de către angajați ai trustului de presă ce deține „Adevărul”. În măsura în care primim un răspuns, îl vom publica. Președintele APPC, altă dată extrem de prompt în luări de poziție progesionale și profesioniste, astăzi nu prea este.

UPDATE: Suntem în măsură să vă oferim răspunsurile președintelui APPC, Remus Florescu la cele două întrebări:

1. Sunt un simplu angajat, nu comentez.

2. Sper că așa cum au reușit alte companii să se redreseze după ce au trecut printr-o astfel de procedură să reușească și Adevărul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version