Eveniment

Noul automotor Transferoviar Călători de pe ruta Cluj-Aghireș – un prim pas al proiectului trenului metropolitan

Societatea Remarul 16 Februarie și Grupul Transferoviar Călători au inaugurat noul automotor TFC care va circula în zona metropolitană, pe ruta Cluj-Napoca – Aghireș. 

„Automotoarele Bombardier Talent sunt destinate, în principal, traficului regional metropolitan. Trenurile asigură un grad ridicat de confort, sunt prevăzute cu aer condiționat, wi-fi, toalete ecologice și au un nivel sporit de siguranță, fiind echipate cu camere de supraveghere”, arată reprezentanții celor două societăți.

Trenul pleacă la ora 08:50 și circulă pe ruta din zona metropolitană, Cluj-Napoca – Aghireș.

„Noi, echipa Transferoviar, avem misiunea să asigurăm mobilitatea călătorilor într-un mod confortabil și în condiții de siguranță, iar trenul automotor reflectă compania noastră și ceea ce vrem să facem.

Trenurile sunt prevăzute cu aer condiționat, wi-fi, toalete ecologice și sunt echipate cu camere de supraveghere.

Acest automotor, de tip Bombardier Talent, este o premieră în România. Iar astfel de automotoare rulează doar în Austria, Norvegia, Germania și Canada. 

Viteza este de 100-120 km/h și dispune de 120 de locuri pentru călători”, potrivit reprezentanților societății. 

Pentru început sunt disponibile 15 automotoare de acest tip, iar altele urmează să fie achiziționate. 

„O mare parte din aceste trenuri vor rula în zona metropolitană a Clujului, precum și în zona metropolitană București. Inclusiv pe trasee precum București-Aeroport, Ploiești-București și București-Brașov, începînd din martie 2022. 

Automotoarele au fost achiziționate din Germania. Prețul unui asemenea automotor este de peste 1 milion de euro”, a declarat Călin Mitică, reprezentant al Grupului Transferoviar. 

Edilul Emil Boc a salutat această investiție, apreciind calitatea automotoarelor, și a declarat că acesta reprezintă un prim pas pentru implementarea viitorului proiect al trenului metropolitan:

„Salut această investiție privată, care reprezintă primul pas în realizarea trenului metropolitan! 
Putem spune că, de astăzi, un mic pas în realizarea acestui proiect major pentru comunitatea noastră se realizează. 

Felicit Transferoviar pentru această inițiativă! E bine că privatul vine și deschide această linie primul. Va fi și un test!

Îi felicit și pe toți cei care au făcut această investiție posibilă, întrucât reprezintă un efort comun – o investiție privată în colaborare cu statul român”, a declarat și primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, prezent la inaugurarea noului automotor TFC. 

Potrivit edilului, acest demers inițiat de Grupul Transferoviar va fi integrat proiectului trenului metropolitan, care se află într-o fază avansată de pregătire. Documentația pentru trenul metropolitan Cluj ar urma să fie definitivată anul viitor, conform reprezentanților autorităților.

Odată cu inaugurarea noilor automotoare ale Grupului Transferoviar, care se înscriu în viziunea europeană asupra mobilității, cetățenii vor avea la dispoziție trenuri cel puțin din 30 în 30 de minute către zona metropolitană. Astfel, cele mai însemnate stații ale proiectului trenului metropolitan Cluj vor fi în zona IRA, unde va fi realizată o conexiune cu metroul, respectiv la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj, unde va fi realizată și o legătură cu zona Gării.

Dezvoltarea infrastructurii feroviare metropolitane va permite ca oamenii să poată munci pe o rază de 50 de kilometri față de municipiu și să revină acasă, seara, în timp util.

„Vom asista la o dezvoltare urbană prin care oamenii vor avea posibilitatea ca pe o rază de 50 km să ajungă în 15 minute la Cluj-Napoca, să lucreze, iar seara să ajungă acasă cu un tren care circulă din 30 în 30 de minute, după cum se întâmplă peste tot în Europa. 

Acum lucrăm la integrarea trenului metropolitan cu transportul public din oraș. Astfel, cu un singur bilet cu care vei circula pe ruta Cluj-Nădășel sau Cluj-Aghireș, vei putea circula întreaga zi cu tramvaiul, cu autobuzul, cu troleibuzul și cu metroul, după ce va fi gata, în Cluj-Napoca”, a explicat Emil Boc. 

De altfel, un alt proiect care vizează modernizarea liniei de cale ferată se află în licitație la Ministerul Transporturilor – proiectul de electrificare Cluj-Oradea. Iar primele două tronsoane – Cluj-Aghireș și Aghireș-Poieni, care includ și Pasajul de la Tăietura Turcului, sunt în licitație, cu șanse considerabile ca acest proiect să fie realizat cel mai rapid la nivel național.

Investiția realizată de Transferoviar reprezintă un prim pas în dezvoltarea circuitului trenului metropolitan Cluj. Pentru început a fost inaugurată ruta Cluj-Aghireș, care va fi completată cu proiectul trenului metropolitan. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *