Din oras

Noi blocuri între case, noi șoferi blocați în trafic în zona străzii Constanța

Cu toate că centrul municipiului este deja sufocat de mașini, autoritățile locale, prin autorizațiile de construcție eliberate pentru construirea de blocuri între case (adevărați mastodonți cu peste 10 etaje), pe străduțe înguste, îngreunează și mai mult traficul, care va ajunge la un moment dat să nu mai facă față deloc afluxului de mașini. 

Acesta este cazul zonei străzii Constanța, unde s-au construit sau sunt în curs de construcție mai multe proiecte imobiliare și de birouri. Pe strada Constanța și pe toate străzile adiacente, am constat la fața locului un trafic de 12-15 mașini pe minut, adică în jur de 900 de mașini pe oră care se târăsc pe fiecare porțiune îngustă de străduță, de doar câteva sute de metri (pe străzile Constanța, Ploiești, Argeș, Nicolae Bălcescu, Croitorilor). 

Încă din anul 2008, Comisia de Urbanism – Primăria Cluj-Napoca şi Consiliul Local Cluj Napoca, au aprobat pentru zona străzilor Someşului – Constanţa – Ploieşti – Croitorilor un PUZ cu regim de înălţime de P+20E, POT 80% şi CUT 9. Autorizaţiile date tuturor proiectelor de pe str. Ploieşti, Constanţa, Someşului au fost eliberate în baza aceluiaşi PUZ realizat şi aprobat în 2008.

Una dintre noile clădiri impozante din zonă, Europa Business Center, este construită de Imoinvest și Imofinance, iar în spatele investiției este Iosif Pop – cel care este și fondatorul Consiliului Civic Local și care a fost întotdeauna o voce critică la adresa abuzurilor administrației publice, inclusiv cele urbanistice – alături de omul de afaceri Matei Miko, printre altele patronul Transilvania Fashion și organizatorul Balului Operei.

După același model și la aceeași înălțime, Primăria Cluj-Napoca a autorizat un turn de 12 etaje, construit de un consorțiu de investitori printre care îl găsim și pe fostul senatorul PNL, Alin Tișe, pe al cărui teren se face investiția din imediata apropiere a Europa Business Center.

Ne-am adresat Primăriei Cluj-Napoca pentru a ne lămuri dacă s-a realizat un studiu de oportunitate în legătură cu noile ansambluri de clădiri din zona străzii Constanța și de pe străduțele adiacente, un studiu de oportunitate cu privire la traficul din zonă și locurile de parcare prevăzute în proiectul noilor clădiri. Din 22 iunie, adică de 5 zile, Primăria a intrat în silentio stampa, necatadicsind să ne ofere un răspuns. 

Noi bănuim că administrația clujeană nu a făcut niciun studiu de fluidizare a traficului, ci a dat autorizații de construcție favorizând investitorii în detrimentul zonei care riscă să fie în curând sufocată de traficul generat de noile proiecte. 

După cum puteți vedea din imaginile filmate de noi, fiecare centimetru din aceste străzi, trotuarele, și chiar și trecerile de pietoni, sunt ocupate de mașinile parcate neregulamentar, în lipsa unor locuri regulamentare de parcare. 

Parkingul Leul nu este preferat de șoferi, datorită accesului dificil, în spirală, și, în plus, acesta este oricum, în mare parte, deja ocupat de mașini. 

Grație elanului dezvoltatorilor imobiliari din această zonă și a bunăvoinței Primăriei de a elibera autorizații de construire de blocuri-turn între case, pe străduțe pe care de abia se poate circula, în curând pe aceste străzi se va circula cu cel mult un kilometru pe oră, dar și această estimare este, probabil, una optimistă. 

Degeaba vine administrația publică locală să ne spună că s-au prevăzut parcări subterane în proiectele respectivelor blocuri, căci accesul la acele parcări și de la acele parcări se face tot pe arterele mult prea înguste și sufocate despre care vorbim în acest material. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *