Din orasPolitica

Noaptea, ca hoții, #Baronul_OSĂnhauzen distrage atenția de la lucrările de cea mai proastă calitate de pe Universității și Kogălniceanu

Aseară, pe la orele 20.00, ne-am trezit în feed cu #Baronul_OSĂnhauzen zicându-ne că ar vrea să se consulte cu noi, clujenii, cu privire la ce decizie să ia în legătură cu stăzile Kogălniceanu și Universității: să le facă pietonale, pietonale, sau, așa cum s-a câștigat proiectul, care oricum nu a fost respectat, sau să le lase și componenta ”căruțabilă”.

Brusc, mușchii săi politici, care știu să facă cu boltă pe lege, au nevoie de consultație publică. Brusc, nu mai smulgem statui și copaci din soclu și rădăcini cu excavatorul, ne consultăm cu populimea, cu câteva ceasuri înainte de a face tot ce vor mușchii noștri politici.

„Decizia este să vedem ce facem cu această stradă, o lăsăm ca înainte cu trafic sau o vom reda spațiului pietonal cu mențiunea că riveranii vor avem dreptul de acces, la fel și cei cu aprovizionarea, pentru evenimente. E o decizie nu ușor de luat, dar trebuie să o avem în vedere imediat ce se vor finaliza lucrările (…) Vă rog să îmi comunicați părerea dumneavoastră și vom ține cont de ea la ședința comisiei de circulație din 9 ianuarie”, a spus #Baronul_OSĂnhauzen în filmulețul de rond de noapte.

Dar toată această ”consultație” on-line este despre povești cu pești, că, așa cum am menționat mai sus, concursul de soluții a fost câștigat și proiectat cu străzile Kogălniceanu și Universității în regim de shared space (spațiu în comun, mașini și pietoni).

Doar, în 2018, în tema de concurs, Primăria arăta clar că „Planurile de mobilitate ale orașului prevăd ca strada Universității să păstreze funcția de circulație carosabilă, dar ponderea suprafeței destinate acesteia să fie redusă”.

„Dezbateri publice și profesionale locale au relevat în ultimii ani nevoia de a putea trăi orașul, în special centrul său, în ritm lent, în pas de plimbare. Se dorește astfel pietonalizarea extensivă, dar nu exclusivă, a străzii M. Kogălniceanu și a străzilor adiacente. Zona va putea deveni pietonală în anumite intervale orare sau ocazional, în cadrul evenimentelor comunitare. Pietonalizarea permanentă va fi posibilă când toate aspectele devierii traficului motorizat vor fi rezolvate la nivelul întregii zone. Accesul riveranilor va fi posibil în continuare, cu excluderea posibilității de staționare în spațiul public.

Amenajarea zonei de intervenție ca “shared space”, în care regulile de circulație nu sunt marcate fizic prin marcaje și semne rutiere, a fost experimentată cu succes în numeroase orașe europene (în Anglia, Olanda, Spania, Belgia) și este considerată optimă în contextul dat. Soluția poate fi implementată în cadrul legislativ actual din România, cu limitarea vitezei la 20km/h și atenționarea șoferilor că pietonii pot utiliza liber suprafața carosabilă. Rezervarea unui procent important din acest spațiu public utilizării pietonale va permite diversificarea activităților cotidiene desfășurate aici.

Îmbunătățirea posibilităților de ședere și repaos prin dotarea cu bănci și mobilier urban specific vor introduce funcția de recreere, astăzi restrânsă în vecinătatea imediată a Turnului Croitorilor.

Strada poate fi îmbogățită cu activități ludice și didactice, facilitând contactul cu orașul elevilor din școlile cu clase primare, gimnaziale și liceale. Aceste activități nu necesită în mod expres un mobilier specific, jocul, desenul și cultura urbană neimplicând automat modificarea mediului în care se desfășoară. Funcția comercială va fi încurajată în fronturile imobilelor care permit acest lucru și în curțile cu posibil acces public. Orașul este trăit în primul rând de locuitorii săi și secundar se adresează turiștilor, fapt care se dorește susținut prin caracterul spațiilor comerciale și al serviciilor din zonă, propus de către concurenți.

Funcția de eveniment va fi încurajată prin soluții de transformare facilă a spațiului și total reversibile pentru adaptarea sa la diferite situații. Se vor studia scenarii de amplasare a dotărilor de tip scene mobile cu toate componentele conexe (generatoare, sunet, panouri de ecrane, backstage, accesul artiștilor la scenă, perimetre de protecție, depozitări temporare, regie etc.) a standurilor de vânzare, a teraselor în aer liber cu spații de servire a mesei așezat și în sistem snack bar, circulații pentru public și aprovizionare cu marfă, acces auto greu pentru descărcare logistică. Deasemenea se va avea în vedere alimentarea cu curent în cofrete de paviment, mascate în punctele necesare și amplasarea de rigole tehnice pentru cabluri care să faciliteze alimentarea fără cabluri vizibile. Este important să se aibă în vedere necesitatea amplasării punctelor de depozitare a gunoiului pe timpul evenimentului și accesul salubrității la acestea”.

Asta scrie în tema de concurs. Crede #Baronul_OSĂnhauzen că noi avem mintea și memoria scurtă a Oastei Martorilor Dumnealui?

Dar de ce această agitație nocturnă a #Baronului OSĂnhauzen? De ce acest exercițiu de PR obosit, acum la spartul târgului? Odată să se distragă atenția de la neputința nonadministrației publice locale de a livra concret, la timp, conform termene asumate, măcar o lucrare de investiții. A doua se vede la o simplă plimbare pe ”căruțabilul” de pe Universității (și vă sfătuim să o faceți): dalele se mișcă sub piciorul pietonului, realizați ce o să se întâmple sub trafiic. Dalele sunt jumătate montate crăpate, cu pauze între ele ca dinții coasei (pardon, greblei) șamd. O lucarare mai prost făcută ca cea de pe Universității, doar treptele făcute în bătaie de joc la Tratrul Național mai concurează. Pe lângă lucrarea de pe Universității, până și statuia lui Avram Iancu pare monument frumos.

Lucrarea este o batjocură.

Iar #OSĂnhauzen își consultă pagina personală, în numele ”clujenilor” cică face ”consultare publică”. Dar ce să vezi? Printre tona de de Martori ai Oastei Sale Personale, apar comentariile critice ale celor care nu se mai lasă prostiți. Și care știu că iar aruncă Primul Cosaș al Urbei niște gogoși pe jos, să nu se vadă mizeria.

 

Exit mobile version