In vizor

Monopolul asupra permisului de conducere internațional și taxele nesimțite practicate de Automobil Clubul Român

Românii au început de mai mulți ani să călătorească în toate părțile lumii ceea ce a însemnat adeseori și necesitatea obținerii unui permis de conducere internațional pentru țările din afara Europei. Nu mare le-a fost mirarea când au aflat că pentru obținerea acestui permis au de achitat o taxă de OPT ori mai mare decât în Germania, de exemplu, iar valabilitatea actului este de doar UN AN.

Cum au ajuns șoferii români să plătească cea mai mare taxă pentru eliberarea unui permis internațional? Este vorba de monopulul deținut de Automobil Clubul Român, singura entitate care poate elibera acest permis, drept care i-a fost conferit în 1990. Iar în 34 de ani de atunci, niciun Guvern nu a considerat că este nevoie să facă schimbări, asta deși numărul celor care călătoresc este mult mai mare decât era în 1990, adică imediat după căderea comunismului.

Dar să vedem comparațiile cu alte țări. În UK, permisul acesta, care e practic doar o copie tradusă în cinci limbi a permisului original, costă 5 lire. În Germania costă 30 de euro și are o valabilitate de 5 ani, în Franța și Spania costă 10 euro. În România taxa pentru acest permis internațional costă 240 de euro și e valabil doar un an. Adică de opt ori mai mult decât în Germania.

Este evident că în dulcele stil românesc, ACR profită la maxim de monopolul pe care îl dețin și cer o sumă nesimțită pentru eliberarea permisului de conducere internațional. Care este de fapt motivul? ACR condiționează eliberarea acestui permis de înscrierea în club și plata cotizației anuale, de aici și valabilitatea de un an a actului eliberat.

În mod logic, șoferii consideră că este o excrocherie ceea ce face ACR prin obligarea plății cotizației de membru. Este evident că eliberarea permisului internațional nu ar trebui să fie condiționată de înscrierea în club. De altfel, cma 75% din valoarea permisului o reprezintă cotizația, doar 25% este valoarea permisului.

„Este o excrocherie ce face ACR”.

„Trebuie sa fii nebun să dai 1200 lei PE AN pentru o traducere făcută cu mașina de scris cu caractere ca in 1965. La banii ăștia îmi închiriez mașina cu tot cu șofer în Thailanda”

„În Germania e vreo 30 euro și are valabilitate 5 ani. La noi e 240 euro și are valabilitate 1 an. Noi suntem bogați”.

„Suntem țara lăcomiei și a corupției…probabil ACR cotizează bine unde trebuie din moment ce înca li se permite ceea ce fac pe baza unui decret din 1990. Dacă s-ar dori, autoritățile ar putea pune capăt acestei nesimțiri”, se revoltă cei care au nevoie de acest permis.

Ce spune Automobil Clubul Român despre permisul de conducere internațional?

Permisul International de Conducere (PIC) se elibereaza persoanelor care conduc autoturisme pe teritoriu strain, fiind o traducere legalizata a permisului national romanesc in 7 limbi de circulatie internationala si recunoscut de toate statele semnatare ale Conventiei asupra Traficului Rutier de la Viena din 1968.

Automobil Clubul Roman elibereaza aceste permise membrilor sai,  cetateni romani domiciliati pe teritoriul României, posesori de permis de conducere national, si care se deplaseaza in strainatate.
Cetatenilor straini li se pot elibera asemenea permise numai daca sunt rezidenti sau au domiciliul in Romania si daca poseda permisul de conducere romanesc.

Valabilitatea PIC-ului este de 1 an de la data eliberarii si in nici un caz nu depaseste valabilitatea permisului national in baza caruia a fost eliberat.

Cine este Automobil Clubul Român?

Automobil Clubul Român (ACR) este cel mai mare club automobilistic din România. Clubul a luat ființă pe data de 5 aprilie 1904, iar acum are filiale în fiecare județ al țării. În acest moment, clubul este condus de Constantin Niculescu, acesta este președinte din 1994.

Constantin Niculescu este un inginer și om politic român (n. 18 mai 1940), care a candidat la Președinția României în anul 1996. A fost deputat în legislatura 2000-2004, ales în județul Tulcea pe listele PSD.

Potrivit unei investigații a celor de la Libertatea, Șeful Automobil Club Român, a fost acuzat că și-a făcut hotel plutitor și și-a luat Cadillac din banii membrilor.

Un document scos la iveală recent arată adevărata forță a instituției. În 1990, Ion Iliescu i-a dat pe mână lui Constantin Niculescu suma de 22,5 milioane de dolari! Actul emis de Ion Iliescu, 89 de ani în prezent, l-a transformat pe Niculescu într-un moșier în plin capitalism. Așa a dus-o vreme de 30 de ani, fără să fie deranjat de vreo instituție a statului! Zeci de hectare de pământ, imobile valoroase, chirii rezultate de pe urma sediilor, cotizații încasate de la membri l-au făcut pe Niculescu de neatins.

Citeşte întreaga ştire: Șeful Automobil Club Român, acuzat că și-a făcut hotel plutitor și și-a luat Cadillac din banii membrilor! Constantin Niculescu este contestat de primul său contracandidat, după 24 de ani de când este la cârma ACR

 

Exit mobile version