Din oras

Modernizarea Pieței Lucian Blaga costă 6,1 milioane euro. Ce se întâmplă cu traficul din zonă?

Unul dintre proiectele de hotărâre ce va fi adoptat la sedința de Consiliu Local de luni, vizează reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ. Un plan dezirabil pentru pietoni însă, poate deveni coșmarul conducătorilor auto. Municipalitatea clujeană își propune, deocamdată, doar atragerea unor sume considerabile de fonduri nerambursabile, pentru transformarea a cinci străzi centrale din oraș în zone pietonale. Proiectul este unul de durată medie, dar oricând poate depăși obiectivele propuse.

Astfel, în data de 14.05.2018, consilierii locali vor vota Proiectul de Hotărâre care prevede ”Creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană: reabilitare și extindere zonă pietonală Piața Lucian Blaga, strada Republicii (primul tronson), strada Napoca, Strada Petru Maior și strada Emil Isac și amenajare piste de biciclete” – în vederea atragerii de fonduri nerambursabile prin intermediul Programului Operațional Regional.

Despre (dez)interesul clujenilor privind Piața Lucian Blaga am mai scris la începutul acestui an:

la dezbaterea publică privind modernizarea zonei, din luna ianuarie, au participat un număr de 30 de persoane. Ținând cont de amploarea și importanța acestui demers, interesul public a fost minim. Tot atunci remarcam faptul că dezbaterea a fost bifată, teoretic proiectul este pe placul clujenilor, astfel încât realizarea acestuia poate începe. Părerile nemulțumiților vor fi tardive, dacă cineva se va trezi când reconfigurarea pieței va fi gata.  

Mai multe găsiți în textul de mai jos:

CITEȘTE ȘI: Cum va arăta Piața Lucian Blaga, după modernizare. Dezbaterea publică, anostă și cu lume puțină. Activistul Călin Mărincuș, nelipsit de la eveniment

Revenind la subiect, putem spune că supunerea la vot a documentației în vederea aprobării, nu este decât primul pas privind realizarea acestui proiect

Prin proiect se propun următoarele lucrări de intervenție:

Construirea, modernizarea, reabilitarea, extinderea pistelor/traseelor pentru bicicliști.

Crearea, modernizarea sistemelor de închiriere de biciclete, precum și a zonelor, traseelor pietonale, inclusiv măsuri de reducere a traficului auto în anumite zone.

Lucrări de semaforizare, de realizare a sistemelor rutiere.

Valoarea totală a investiției: 28.261.875,30 lei (plus TVA).

Termenul de realizare: execuție în 18 luni, iar durata totală de implementare a proiectului este de 30 de luni. 

Sursa de finanțare sunt fondurile europene.

Acestea sunt datele ″problemei″ sau ale proiectului. Cum ar rezolva un elev de clasa a IV-a o asemenea problemă matematică? Prin calcule sau, eventual, prin comparație. 

Poate că înainte de a calcula posibilitățile municipalității în acest sens, ar fi mai potrivit să facem o scurtă recapitulare a proiectelor aflate deja ″în derulare”:

Pistele de bicicliști – despre acestea știm că încep oareunde și sfârșesc nicăieri. Mai știm că pe unele dintre aceste trasee, mașinile parchează în voie. E simplu, în lipsa parcărilor promise, la nevoie și cu ceva nesimțire la bord, șoferii pot parca și pe traseele destinate bicicliștilor.

Bicicliștii, la rândul lor, pot circula pe trotuar fără jenă – e și firesc, cu asemenea piste ciuntite, e mai rezonabil să circuli pe trotuar, decât pe stradă.

Pietonii – aceștia se înghesuie și ei pe unde apucă, printre bicicliști, amatorii de trotinete și mașinile parcate pe trotuare.

Este nevoie de eficientizarea traficului și a soluționării problemei pietonilor? Cu siguranță, da. 

Dar, nedumerirea rămâne: dacă întreaga zonă, cu o suprafață de aproximativ 20.350 metri pătrați, alcătuită din Piața Lucian Blaga și străzile Napoca, Republicii, Petru Maior, Emil Isac, devine pietonală, pe unde vor circula autoturismele? Și unde vor fi parcate? Oare în parkingurile promise de primarul Boc și nerealizate până în prezent?

Deci, în loc de concluzie: știind promptitudinea cu care rezolvă primăria problemele clujenilor, merită să ne facem speranțe cu privire la un proiect care se va vota oricum fără crâcnire de către consilieri? Și care, până la urmă, va fi realizat cu întârziere? Deșarte speranțe…

Este aceasta o știre sau ba?

  

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version