Din oras

Modernizarea drumului Sfântul Ioan va fi gata la Sfântul Așteaptă? Ce ține pe loc finalizarea în întregime a lucrărilor

Lucrările de modernizare a drumului Sfântul Ioan trebuiau încheiate în decembrie 2016, dar nici acum, la șase luni de la termenul de finalizare, nu sunt gata. Oamenii sunt nemulțumiți de faptul că își rup mașinile în continuare pe această arteră importantă din oraș. Primarul Emil Boc este evaziv în răspunsuri, dar lasă să se înțeleagă că șantierul va mai dura mult și bine.

În 2011, drumul Sfântul Ioan a fost inclus într-un proiect de modernizare a mai multor drumuri și străzi din județ. Proiectul a fost derulat de Ministerul Dezvoltării Regionale, condus la acea vreme de Elena Udrea. Ulterior, proiectul a fost anulat, iar drumul Sfântul Ioan, alături de străzile Borhanci, Oașului și Făget au fost reabilitate fie din fonduri europene, fie de la bugetul local.

Modernizarea drumului Sfântul Ioan a început la sfârșitul lunii iunie a anului trecut și trebuia încheiată în șase luni. Nici acum însă lucrările nu sunt gata și există un risc mare să mai dureze mult și bine din cauza problemelor cu revendicările terenurilor. Drumul se află exact pe terenurile care fac obiectul proceselor de revendicare.

Primarul Emil Boc a afirmat în urmă cu câteva zile că fragmentul de drum din capătul Mănășturului până unde vine centura de la Florești va fi gata în curând, însă despre celălalt segment de drum nu a vehiculat niciun termen din cauza proceselor pentru terenurile revendicate.

“Drumul Sfântul Ioan e lung pentru că duce până sus în Făget. Partea aceasta de 1,8 kilometri, de la capătul Mănășturului până unde vine centura de la Florești va fi gata până în luna septembrie-octombrie. Am semnat deja autorizația de construcție pentru a se interveni. Dincolo să se facă doar modernizări punctuale pentru că acolo sunt niște probleme mari cu revendicările, care vin și afectează chiar drumul pe care îl avem și se va modifica doar sub aspectul reparațiilor curente. Pentru prima porțiune, avem deja autorizația de construcție semnată și se va interveni în această vară pentru că ne pregătim pentru când termină Floreștiul centura să avem și noi porțiunea aceasta finalizată. Deci, 1,8 kilometri sunt porțiunea noastră, de la capătul Mănășturului, de la strada Bucium până la Valea Gârbăului, până unde vine intrarea dinspre Florești”, a declarat Boc, la postul de radio Napoca FM.

Oamenii se plâng că drumul se află într-o stare jalnică și își rup mașinile, mai ales că circulă și camioane de mare tonaj.

“Locuiesc în fapt, de puțin timp, pe strada Sfântu Ioan. Constat cu stupoare că unul din cele mai circulate drumuri din Cluj-Napoca a fost omis de Primărie din planurile de refacere a carosabilului. Micile reparații pompieristice nu fac față traficului, care în ultima vreme este reprezentat și de camioane mari de 18 tone care cară piatră și pământ. Să nu menționez lipsa trotuarului, măcar pe un sens de mers, parcă în zonă timpul s-a oprit în 1990”, a scris Toma Jucan, pe o platformă pentru sesizări  și reclamații la adresa conducerii Primăriei Cluj-Napoca. 

De asemenea, clujenii care circulă frecvent în zonă reclamă modul lent în care se desfășoară lucrările. Un clujean a scris pe aceeași platformă online că la sfârșitul lunii mai se scoteau bucăți din noua conductă de canalizare și se refăceau unele racordări, deși anterior avusese loc deja o lucrare de asfaltare.

“Calvarul pe drumul Sf Ioan continuă. După ce lucrările de amenajare a unei porțiuni de drum 1,5 km, durează de mai bine de un an și mai avem multe de schimbat pe la direcția autoturismelor, până la finalizarea lucrărilor, mai nou au reînceput campionatele organizate la baza Unirea. Iubesc sportul și copiii care au ales să practice sport, dar ceea ce se întâmplă cu blocajele la intrarea pe drumul Sf Ioan, din cauza unei organizări superficiale a acestor competiții, nu trebuie să ne facă pe noi, locuitorii din zonă să ajungem la Neurologie. Ne sunt suficiente drumurile la service din cauza lucrărilor din zonă, care, în opinia mea de nespecialist, nu vor fi terminate nici în această vară.
Spun asta deoarece din martie de când au fost reluate lucrările, au reușit doar să termine pe o singură parte, jumătate din lungimea șanțului lateral. Azi (27 mai- n.r.), se scoteau bucăți din noua conductă de canalizare și se refăceau unele racordări. Aceste lucrări ar fi fost normal să se fi încheiat după un an de săpături, introdus conducta, acoperit, turnat asfalt pe un sens de mers. Având în vedere că asfaltul turnat anul trecut a fost înlăturat, acum se scot bucăți din canalizarea introdusă anul trecut, stau și mă întreb dacă nu cumva îi face plăcere, cuiva, să se joace cu nervii noștri? Dar să vedem și partea bună: cu siguranță această porțiune de 1,5 km va fi gata mai repede decât autostrada București-Borș”, a scris un clujean, care se semnează Ovidiu Cimpean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version