Din oras

Moartea, finanțată cu bani europeni. În România riscul de a muri într-un accident rutier este de trei ori mai mare ca în majoritatea țărilor europene

În Romania, riscul de a muri într-un accident rutier este de trei ori mai mare ca în unele țări vestice. De altfel, țara noastră este pe ultimele locuri în ceea ce privește siguranța rutieră în Uniunea Europeana, cu 97 de decese raportate la un milion de locuitori în 2016. În urma țării noastre se mai situează doar Bulgaria, cu 99 de decese, arată noile date statistice publicate de către Comisia Europeană.

Nici nu ar avea cum să fie altfel, în condițiile în care România, pe bani europeni, se montează separatoare de benzi și parapeți în așa numitele ”puncte negre”. Separatoarele de sens montate în județul Cluj și-au câștigat, în scurt timp, renumele de Capcanele mortii, devenind mărul discordiei între primarii comunelor pe raza cărora au fost amplasate și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale. 

Separatoarele de sens și parapeții montați de către CNADR în localitățile Feleacu, Tureni și Vâlcele au determinat revolta primarilor și a cetățenilor din comunele respective. Aceștia reclamă că, prin introducerea acestor sisteme de siguranță rutieră, benzile de circulație s-au îngustat, motiv pentru care numărul accidentelor a crescut. Reprezentanții CNADR Cluj susțin că nu Compania se face vinovată de implementrea proiectului finanțat din fonduri europene, deoarece decizia de implementare aparține Inspectoratului General al Poliției Române, ca urmare a unui studiu care a analizat zonele în care s-au produs, în timp, cele mai multe accidente soldate cu victime.

Un fapt revoltător s-a petrecut la sfârșitul anului trecut când bordurile montate de CNADNR, pe post de separatoare de sensuri, pe drumul dintre Cluj-Napoca și Turda, au făcut ca ambulanța să ajungă greu la locul în care o tânără a fost spulberată de o mașină pe trecerea de pietoni. Până să ajungă medicii de pe amblunață la locul accidentului, tânăra a murit. Statisticile indică un număr impresionant de accidente petrecute pe raza județului Cluj, în 2015. Astfel, nu mai puțin de 1412 evenimente rutiere s-au soldat cu rănirea a 1348 de persoane și decesul a 64 de persoane. Dacă drumurile din Uniunea Europeană sunt cele mai sigue din lume, drumurile din România sunt adevărate capcane ale morții, finanțate culmea, de cele mai multe ori chiar cu bani europeni.
  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *