Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, îi transmite, marţi seară, fostului deţinător al portofoliului Cătălin Drulă că ”lucrurile în România se mişcă şi fără rangă, fără tehnică prin birouri şi fără armate de consultanţi plătiţi regeşte pentru nimic”. Grindeanu prezintă şi o listă de poicte la care se lucrează şi avansează, după ce Drulă a acuzat că ”guvernarea incompetentă PNL-PSD a dat de gard cu singurul proiect din PNRR Transporturi pe care se lucrează: A3 Transilvania între Cluj şi Zalău”.
”Drulă poate că i-a păcalit pe userişti să îl aleagă şef peste un partid de 9%, dar nu poate minţi o ţara întreagă! Am crezut că Drulă vrea să facă ceva şi pentru infrastructura din România atunci când a venit să îşi negocieze şefia Comisiei de transporturi din Camera Deputaţilor. Constat însă că îl interesa doar o proptea pentru disputele interne din USR. Din fericire lucrurile în România se mişcă şi fără rangă, fără tehnică prin birouri şi fără armate de consultanţi plătiţi regeşte pentru nimic”, a scris, marţi seară, pe Facebook, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, proiectele de infrastructură merg înainte.
Ministrul prezintă o listă de proiecte care avansează.
Potrivit lui Grindeanu, conform PNRR, contractele pentru construcţia întregii autostrăzi A7, Ploieşti – Paşcani, trebuie semnate până în luna decembrie 2023.
”Cu toate astea, pe sectorul Ploieşti – Buzău sunt semnate deja contractele de execuţie pentru loturile 1 şi 2, respectiv Dumbrava – Mizil şi Mizil – Pietroasele, iar construcţia va începe în cel mai scurt timp. Ofertele depuse pentru construcţia lotului 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău) se află în curs de reevaluare până la finalul acestui an va fi desemnat un constructor”, a transmis ministrul.
Acesta precizează că termenul estimat pentru desemnarea constructorilor celor patru tronsoane ale sectorului de autostradă Buzău – Focşani este luna august 2022.
”Au fost obţinute toate avizele necesare, pentru aprobarea indicatorilor tehnico– economici, urmând ultimul pas, emiterea Hotărârii de Guvern, astfel încât să fie demarată licitaţia pentru construcţia celor trei tronsoane ale sectorului de autostradă Focşani – Bacău. Pentru sectorul Bacău – Paşcani, în data de 11.07.2022, CNAIR a transmis spre validare la ANAP documentaţiile necesare atribuirii contractelor pentru construcţia celor 3 loturi ale acestui tronson de autostradă”, a mai scris Grindeanu.
Acesta a vorbit şi despre Autostrada Transilvania
”Licitaţia pentru proiectarea şi execuţia sectorului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii se află în ultima etapă de evaluare, estimându-se semnarea contractului în luna august. De asemenea, proiectarea şi execuţia tronsoanelor Poarta Sălajului – Zalău şi Zalău – Nuşfalău, inclusiv Tunelul Meseş, se află în etapa a doua a licitaţiei. În cazul sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiş, licitaţia se află în reevaluare oferte, termenul estimat pentru comunicarea rezultatului procedurii fiind luna august 2022”, afirmă ministrul.
Un alt proiect despre care ministrul dă detalii este A9 Timişoara – Moraviţa.
”În luna iunie, la Timişoara, am semnat acordul dintre România şi Serbia pentru stabilirea conexiunii autostrăzii Timişoara – Moraviţa cu drumul de mare viteză Belgrad – Vatin. Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcţiei autostrăzii Timişoara – Moraviţa se află în derulare şi va fi finalizat în aceasta toamnă”, a mai scris ministrul.
Potrivit acestuia, a fost finalizată analiza multicriterială 2, pentru definitivarea traseului, a fost obţinut certificatul de urbanism, iar în prezent se realizează investigaţii geotehnice.
În 2023 se va lansa licitaţia şi pentru construcţia acestei autostrăzi.
”Aceasta este realitatea incontestabilă a evoluţiei proiectelor de infrastructură care nu poate fi modificată de prostioarele emise de useristul Cătălin Drulă şi de acoliţii lui”, a mai afirmat ministrul Transporturilor.