In vizor

Ministrul Drulă înființează o nouă companie de stat, potențial cuib pentru sinecurile politice

Scris de 116

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunță cu mult entuziasm faptul că o nouă companie de stat va deveni operațională. Este vorba despre Compania Națională de Investiții Rutiere. Aceasta a fost înființată în urmă cu șase ani, însă nu a fost operaționalizată. Ministrul dă asigurări că această nouă companie nu are scopul de a consuma bani publici, doar că de fapt exact asta va face. 

„Am spus că anul 2021 reprezintă debutul deceniului infrastructurii în România. Bugetul alocat este unul record la toate capitolele.Iar noua companie va veni să consolideze resursa umană din sistem: oamenii profesionişti, experţii, managerii de proiect, inginerii și proiectanţii care să gestioneze aceste proiecte şi să se asigure că se livrează la timp.Nu înființăm o nouă companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus. Sursa de finanțare a CNIR va fi o cotă parte din veniturile realizate prin rovinietă”, susține Drulă.

Drulă se contrazice chiar de la început. El menționează că sursa de finanțare va fi din veniturile realizate prin rovinietă, care sunt plătite de cetățenii români, deci tot bani publici. De când au ajuns la guvernare, cei din PNL s-au străduit să își pună oamenii în tot felul de funcții, astfel că înființarea unei noi companii dă de gândit. Oricum ar suci-o și ar prezent-o ministrul, tot implică noi posturi de funcționari publici. 

Drulă este convins că această companie este ceea ce lipsea pentru ca lucrările la autostrăzile din România să ia avânt și să ajungem să circulăm și noi pe drumuri decente. Oricât de frumos ar prezenta Cătălin Drulă această nouă companie este greu să scăpăm de impresia că se înființează încă o companie de stat, cu zeci de angajați din bani publici, unde partidele aflate acum la guvernare pot să își pună oamenii. Este mult mai greu să înlocuiești oamenii dintr-o companie deja existentă, cum este CNAIR, astfel că pentru a face loc celor apropiați partidului aflat la putere, trebuie să fie înființate noi posturi. 

USR tot suține că ei vor face o altfel de politică, diferită de cea a partidelor tradiționale. Rămâne de văzut dacă așa va fi atunci când vor fi făcute angajările pentru această nouă companie. Drulă a lansat un apel către specialiștii interesați să își trimită CV-ul, asigurându-i că procesul de selecție va fi făcut cu „profesionalism”.

„Și am ajuns la momentul în care fac un apel către toți profesioniștii din sistemul public și din cel privat să se alăture echipei noastre. Căutăm prin acest apel public persoane care să se implice imediat în administrarea și conducerea companiei CNIR (membri în consiliul de administrație/director general/director financiar).Subliniez că acest call de CV-uri pentru managementul inițial (termenul legal este „provizoriu”, conform OUG 109) nu este necesar, în mod normal alegerea fiind la latitudinea conducătorului autorității tutelare. Dar ne dorim să avem o bază de selecție cât mai largă și garantăm profesionalism în acest proces. Viitorul management va trebui, în primă fază, să construiască echipa, să structureze compania și să creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al României”, menționează Drulă.

Ministrul Transporturilor speră că în următorii 10 ani să fie finalizate proiectele de autostradă, însă la fel au sperat și alții înaintea lui. O nouă companie înseamnă că cea veche nu și-a făcut treaba cum trebuie, iar nou veniții vor schimba planuri și proiecte, adică alți bani publici cheltuiți pe hârtii. Cătălin Drulă are patru ani să demonstreze că este mai breaz decât predecesorii săi, iar dacă va dovedi că a găsit soluția câștigătoare pentru realizarea autostrăzilor, îi vom acorda meritele cuvenite. 



ULTIMA ORĂ

  • Acum 5 hours In vizor
    Însuși El, Excelența Sa, Emil Boc, în Marea Înțelepciunea Sa s-a gândit că e frumos să se apuce de modernizări și să pună la pământ statuia lui Iuliu Maniu, fix cu câteva zile înainte de comemorarea a 70 de ani de la moartea sa în închisoarea de la Sighet
  • Acum 7 hours PORTRET
    DACĂ ȘI NEA’ CEAȘCĂ TĂIA ACCESUL GRATUIT LA ÎNVĂȚĂMÂNT (care e înscris și acum în Constituție), mai ajungea Dîncu din Runcu Salvei să se joace de-a politicianul? Vicepreședintele PSD susține privatizarea învățământului preuniversitar
  • Acum 7 hours Din oras
    Cu lucrările nerecepționate, dar trecut ca reușită a măreței administrații ”Bociene”, Parcul Tineretului – Pădurea Clujenilor, intră în renovare
  • Acum 12 hours Din oras
    Viral pe Tik Tok: O cămilă paște-n Cluj
  • Acum 12 hours Din oras
    URMEAZĂ STAȚIA OSĂ METROUL, PRELUNGIREA LICITAȚIEI cu încă o lună
  • Acum 13 hours In vizor
    NOROI ARENA. Jucătorii Rapidului: ”Un teren jalnic. Aveam noroi până la genunchi”. ”U” Cluj, o remiză jalnică
  • Acum 15 hours FOTOGRAFILA
    ”Strâmtoratul” buget al Clujului își permite aruncarea banilor pe apa Someșului navigabil
  • Acum 1 day Editorial
    Prostoii visează la anticipate. Din 1991 aud cuvântul acesta, dar n-am participat decât la ”anticipăpate”. Care ar fi șansele?
  • Acum 1 day Din oras
    BRAVO, EMIL BOC, PARTIDUL COMUNIST ROMÂN ÎȚI MULȚUMEȘTE: Statuia lui Maniu, dată jos cu excavatorul. Finanţatorul statuii, academicianul Emil Borzo: ”Sunt şocat”
  • Acum 1 day Straineze
    SLUGA MOSKOVEI, Viktor Orban, preia retorica Rusiei: ”Dacă trimiți arme Ucrainei, (…) indiferent ce spui, ești în război”
  • Acum 1 day General
    10 ani cu Ziar de Cluj
  • Acum 1 day Politica
    Ciolacu anunță politica fiscală a PSD: Companiile mari să plătească la fel ca și micile companii un impozit de cel puțin 1% din cifra de afaceri. Impozitul pe dividende e prea mic față de Germania
  • Acum 2 days Din oras
    “Încă o mizerie marca prof. Ștefan Florian” – un neurochirurg din generatia noua il face praf pe “vedeta” Spitalului Transilvania, detinuta de Abu Arif Khaled. Florian, ratatul moral al medicinei clujene
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE