Compania aeriana, Blue Air, a anulat ieri toate zborurile de dupa data de 01.06.2018 pe rutele Birmingham-Cluj si Londra(Luton)-Cluj. Mii de pasageri sunt afectati de aceste anulari de zboruri.
Compania aeriana este obligata sa le ofere o rerutare sau contravaloarea biletelor tuturor pasagerilor afectati de aceasta modificare. Unul dintre clientii Blue Air spune ca rutele alternative oferite de companie sunt in dezavantajul lor. Acesta ne-a prezentat intreaga situatie:
In cazul celor care au zborul in mai putin de 7 zile de la data informarii asupra anularii, Blue Air sunt obligati sa le ofere o rerutare (pe alt zbor Blue Air sau pe alt zbor de la o alta companie aeriana) care sa porneasca cu maxim 1 ora inaintea orei initiale de pornire a zborului anulat si care sa ajunga cu maxim 3 ore intarziere fata de ora stabilita in zborul anulat.
In cazul celor anuntati cu 8 pana la 14 zile inaintea zborului anulat, Blue Air sunt obligati sa le ofere o rerutare (pe alt zbor Blue Air sau pe alt zbor de la o alta companie aeriana) care sa porneasca cu maxim 2 ora inaintea orei initiale de pornire a zborului anulat si care sa ajunga cu maxim 4 ore intarziere fata de ora stabilita in zborul anulat.
In cazul celor anuntati cu mai mult de 14 zile, intervine aceeasi obligatie. Dar acestia nu au posibilitatea de despagubiri.
Blue Air ofera pasagerilor optiunea de a-si primii banii inapoi, sau de rerutare pe niste escale de 10-12 ore. Escalele acestea nu respecta intervalul orar mai sus mentionat, iar banii inapoi sunt o optiune inacceptabila pentru cei cu mai putin de 14 zile pana la zborul anulat, deoarece biletele la alte companii in acest moment au un pret foarte ridicat, avand in vedere numarul mic de zile pana la zbor. Asadar, Blue Air se obliga sa ofere rerutare prin intermediul altor companii aeriene, ceea ce din cate imi dau seama nu este deloc convenabil pentru ei. Blue Air nu respecta drepturile pasagerilor prevazute chiar de ei in Conditiile de Calatorie la sectiunea 9.2.2.2 si de Uniunea Europeana. Daca sunt contactati pentru o rerutare care sa se incardreze in intervalul orar mai sus mentionat, Blue Air refuza rezolvarea problemei, inchid telefonul si nu te mai contacteaza.
Este o nerespectare a drepturilor pasagerilor. Cei care au fost anuntati cu pana la 14 zile fata de zborul anulat au dreptul la despagubiri.
Vom reveni cu punctual de vedere al companiei Blue Air.