Din oras

Mihaela Rus, matroana publicitatii clujene, are un trecut la fel de sulfuros, precum dezvaluirea de azi din Gazeta Sporturilor. A supt bani de peste tot: prieteni si asociati. BONUS: un articol penibil de "piar" din 2000 despre manelista Mihaela Rus

Daca presa locala e slabita la Cluj, asta se datoreaza si matroanei Mihaela Rus, unul dintre cele mai nocive personaje ale advertisingului local. A distrus ideea de competitie inca din anii 1995, nu a dorit sa lucreze cu presa locala decat atunci cand ii oferea rabaturi substantiale, a lansat petarde la adresa concurentei din outdoor (Amprenta) in timp ce ea isi dezvolta propria retea de panotaj. Mihaela e fomista cronic de bani, ea vrea totul, limbeaza si dupa 300 de euro ai unui cont de fluturasi tipariti.

Mamaşa asta, care mai nou o arde pe la speechuri, cu cat e ea de speciala ca a devenit bunica, si-a facut rost de conturi de publicitate de-a lungul ultimilor douazeci de ani numai prin tertipuri si trafic de influenta pe la prieteni si asociati. Am mai scris recent un articol despre babatia asta penibila care si-a permis la finele anului sa spuna la un eveniment ca presa locala e inexistenta, il puteti citi AICI.

Dar dezvaluirea de astazi facuta de Gazeta Sporturilor, care ne arata ca matroana Rus s-a infipt la 700 000 de euro din banii Federatiei Romane de Fotbal, impune o aplecare putin mai apasata asupra trecutului acestei cotoroante.

Fiindca bunicuta Mihaela Rus a fost in tinerete o fermecătoreasă ce s-a intins in business cu nume ultra puturoase ale business-ului clujean. De exemplu, cu hotii devalizatori ai Bancii Dacia Felix.

Mihaela Rus crede ca suntem idioti si nu ne mai aducem aminte ca a fost mare amica si partenera de afaceri cu penalul Mircea Hossu in Societatea Vitrina Felix SA, agentia de publicitate care se prezenta mereu ca fiind cea mai puternica din Transilvania.

Vitrina insa s-a nascut prin sifonarea de bani dinspre Ardaf si a ajuns pe mina Mihaelei Rus prin majorari succesive de capital, ea fiind la inceput fata in casa. Ca sa intelegeti mai bine, in Vitrina detinea o cota si Maria Nicorici, sotia primului presedinte al Ardaf. 

Presa vremii nota ca Rus a ajuns, dintr-o simpla fata de la agentia de publicitate a Ardaf-ului, o doamna a vietii publice clujene, care mai nou da lectii pe la conferintele The Woman si se smiorcaie cu plictisitele Clujului imbracate in draperii pe ritmuri de „lasamitoamnapomiiveeeeerzi”.

La inceputuri, Mihaela se asocia cu diversi ca sa parvina. A inceput cu „prietena” ei Renata Brumaru in Firma Bloc Invest SRL, Renata Brumaru fiind intr-o vreme o femeie cu relatii hot mai ales prin afacerile sale cu Sabin Funar (in firmele Investicon SRL si Duplex SRL). Apoi s-a prins ca e mai bine sa controleze ea toate jucariile si nu s-a mai asociat decat cu fiica-sa (si ei i-a luat partile sociale pana la urma, acum bunicuta Rus detine 99,tzaspe la suta).

Cat i-a convenit asocierea cu Banca Dacia Felix, Mihaela Rus a pastrat numele agentiei ca Vitrina Felix, cand rahatul s-a expandat, s-a „rebrenduit” repede in Vitrina Advertising (expansiuni ratate spre Bucuresti, alea alea, inchideri de puncte de lucru), iar la 20 de ani de activitate, a decis ca lumea a uitat tepele date de BDF si ca se impune readucerea numelui Felix alaturi de Vitrina, ca, vezi Doamne!, aia e esenta brandului (esenta de parfum de la Vioris, poate).

Suntem in anul 2000. Mihaela Rus avea probleme cu cascavalul, deja se auzea prin piata chestia asta. Si ce face o fata cu aspiratii, dar cu zestre darapanata? Face un efort si isi cumpara un Audi A8 sa vada lumea manca-ti-as ca ea e inca potenta si isi comanda un articol de „piar” in Capital, care pe atunci nu era o penibilitate cum e acum.

Articolul e… Dumnezeu. Nici daca ar fi vrut sa isi bata joc intentionat de ea aia de la Capital, nu ar fi reusit sa o penibilizeze mai bine. Articolul e vadit platit, dar atat de prost facut, incat Mihaela Rus pare o manelista saracita ce vrea sa transmita din toti porii ca e ok din punct de vedere financiar, ca si-a luat si A8, ba chiar ca e pe cale sa obtina inca o data contul BDF si niscaiva cateva sute de mii de dolari. 

Va prezentam articolul in integralitatea lui. Cititi-l, merita. Vom reveni in curand cu alte episoade din trecutul acestei mari agentii, atat de mari ca nu a ramas nimic memorabil in urma ei, in afara de smecheriile Mihaelei Rus. Ei, aici, da, vom mai avea discutii.

Iata articolul. E din anul 2000, da?

„Au fost zvonuri, in ultimul timp, cum ca Vitrina Advertising nu ar duce-o prea bine cu banii, asa ca Mihaela Rus, presedinta societatii si actionarul ei majoritar, s-a gandit ca n-ar fi rau sa actioneze la asemenea tentative de denigrare a imaginii, tocmai prin prisma domeniului pe care il cunoaste cel mai bine. Ea a renuntat rapid la vechea masina si si-a tras un ultim model de Audi A8. „Putin PR nu strica niciodata”, comenteaza ea mai in gluma, mai in serios. 

Totusi nu aparitia dinamicei Mihaela Rus intr-o noua limuzina este ceea ce a rupt gura targului. Vitrina Advertising a dat o adevarata lovitura la inceputul acestui an, fiind aleasa de Banca Dacia Felix pentru administrarea unei campanii extrem de ambitioase de relansare a numelui bancii pe piata romaneasca. Costul total al campaniei de imagine si publicitate nu este inca pe deplin definitivat, dar intr-o prima faza BDF s-a aratat dispusa sa cheltuiasca peste 250 mii dolari in acest scop. (hahahaha – n.r)

Sunt bani frumosi, din care Vitrina Advertising isi va lua o anumita parte (hahahahahahaha – n.r). Dar mai mult decat banii va conta modul in care Vitrina va reusi sa obtina cel mai mult pentru ei, si anume o schimbare a perceptiei publicului asupra mult controversatei BDF. „Este, cred, pentru prima data cand o agentie romaneasca este supusa unei asemenea provocari. Inca nimeni n-a avut de refacut o imagine pierduta, lucru mult mai greu decat construirea unei imagini”, se arata constienta Mihaela Rus de dificultatea misiunii. „Totusi, adauga ea, avem posibilitatea si echipa care sa indeplineasca cu succes aceasta sarcina” (a refacut-o de a capiat – n.r.).

Evolutia agentiei din Cluj pana in momentul de fata o indreptateste pe Mihaela Rus la un asemenea optimism. Ea a reusit sa creasca Vitrina de la o mica agentie de provincie la rangul de jucator national pe piata publicitatii, singura de aceasta anvergura cu sediul in afara Bucurestiului. Mai mult, Vitrina a crescut intr-un domeniu in care marile firme de publicitate internationale reprezinta o forta in Romania si, in ciuda dimensiunii la care a ajuns, a reusit sa-si pastreze si chiar sa-si consolideze independenta (independenta my ass, o suna pe nevasta lui Timofte de la Transilvania Constructii si se milogea pentru calendare de final de an, pentru 200 de dolari – n.r.).

Este adevarat, Vitrina a beneficiat din plin de prezenta unor companii in Transilvania si in special in Cluj, care au avut ambitia de a-si face un nume pe plan national. Una dintre ele a fost chiar Banca Dacia Felix, care in 1994 a devenit nu doar un client al agentiei, ci si unul dintre actionarii sai importanti (o sa revenim asupra acestui episod, aruncat sub presulet de Mihaeluta – n.r.).

Cand in 1996, in jurul BDF a demarat scandalul, Vitrina Felix Media s-a grabit sa scape de o asociere a numelui sau cu cel al bancii, Mihaela Rus cumparand ea insasi actiunile acesteia. Agentia a renuntat, de altfel, la titulatura de Felix Media, devenind, de la sfarsitul anului trecut, Vitrina Advertising. Dar alte nume importante din Cluj, precum ARDAF, Argos sau Farmec, au crescut alaturi de Vitrina si sunt acum clientii sai fideli.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *