In vizor

Macazurile automate ale liniilor de tramvai modernizate cu zeci de milioane de euro dau eroare la temperaturile scăzute de iarnă

Scris de 270

Pe strada Horea, pe sensul de mers înspre Gară, în zona Pieței Gării, tramvaiele opresc uneori înainte de intersecție, vatmanul coboară pentru a schimba manual macazul, după care urcă din nou în cabină și își continuă traseul.

Ziar de Cluj i-a întrebat pe reprezentanții Companiei de Transport Public care este cauza pentru care tramvaiele opresc în această zonă și care ar fi soluțiile pentru evitarea opririi tramvaielor, pentru a nu se mai îngreuna astfel traficul.

„Referitor sesizării dumneavoastră cu privire la acționarea manuală a macazului de pe strada Horea, dorim să vă informăm că acest macaz este acționat electric și complet automatizat.

Datorită temperaturilor scăzute din luna decembrie a apărut o eroare la panoul de comandă a macazului electric, respectiv o rezistență care asigura o temperatura constantă în acesta.

Din cauza acestei defecțiuni, comanda electrică a macazului nu a funcționat în parametri optimi și vatmanii au fost nevoiți de câteva ori să acționeze macazul manual”, ne-au transmis reprezentanții CTP.

Linia de tramvai din Cluj-Napoca a fost reabilitată pe fonduri europene între anii 2011-2013. Valoarea contractului de executie pentru tronsonul II, Piața Gării – Bulevardul Muncii, a fost de 64.771.768, 38 lei cu TVA (aproximativ 14 milioane de euro).

Reabilitarea liniei de tramvai, pe întregul traseu de circa 26 de kilometri, a însemnat o investiție de aproximativ 29 de milioane de euro (susținută din fonduri europene).

Lucrările au fost executate de consorţiului format din companiile Euroconstruct Trading ’98, Swietelsky Baugesellschaft mbH, Astalrom şi Transferoviar Grup.

Reabilitarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai a însemnat o altă investiție de aproximativ 20 de milioane de euro, din fonduri europene.

Modernizarea liniei de tramvai a dus la creșterea operativității și siguranței la schimbarea traseului prin montarea de macaze automate, creșterea vitezei de circulație și reducerea cu 60% a duratei de parcurs din cartierul Mănăștur până pe Bulevardul Muncii, reducerea consumului de energie electrică”, a declarat primarul Emil Boc (citat de Mediafax) în anul 2013, cu ocazia deschiderii tronsonului doi, reabilitat, al liniei de tramvai.

Șapte ani mai târziu, constatăm că macazele automate dau erori la temperaturile scăzute specifice lunilor de iarnă, din cauza defecțiunilor, a comenzii electrice a macazului care nu mai funcționează în parametri optimi când e frig, vatmanii fiind nevoiți să oprească tramvaiul în mijlocul drumului, să se dea jos, să acționeze macazul manual, să se urce din nou în cabină și să își continue traseul, toată această operațiune îngreunând traficul, și așa frecvent blocat, de pe strada Horea.

Cu aceste informații în minte, ne punem întrebarea de ce, în cadrul unui proiect de modernizare a liniei de tramvai, de zeci de milioane de euro, au fost montate macazuri automate cu componente care dau erori la temperaturile scăzute specifice lunilor de iarnă de la Cluj. Nu puteau fi prevăzute temperaturile scăzute? Nu există macazuri automate care să funcționeze în parametri optimi și la temperaturi cu minus? Atâta le-a fost durata de viață a macazurilor montate, 7 ani? Mai sunt în garanție acestea sau deja începem să reparăm componente care, în anul 2013, erau noi?



ULTIMA ORĂ

  • Acum 2 hours FOTOGRAFILA
    Încă un deștept din partidul lui OSĂ: Patinoar la Florești cu copacii înglobați în gheață. Care OSĂ înghețe și, prin urmare, OSĂ fie tăiați la anul că s-au uscat
  • Acum 2 hours Rautacisme
    S-a dat cu gazon rulat să se acopere mântuiala lucrărilor de pe treptele de pe care Emil Boc ne va arăta mândria de a fi român
  • Acum 6 hours FOTOGRAFILA
    “Doreii” municipalităţii în Oraşul de 5 muşchi prea încordaţi ai lui Boc
  • Acum 6 hours Politica
    Stoltenberg: „NATO este pregătită să apere fiecare centimetru de teritoriu aliat” (…) „Cu toţii plătim preţul pentru războiul Rusiei împotriva Ucrainei, dar preţul nostru este în bani, în timp ce ucrainenii plătesc cu sânge”
  • Acum 6 hours Analiza
    Achimaş Cadariu crede că noi am uitat cum au fost trataţi bolnavii de cancer în pandemie şi-şi face publicitate politică cu “umanitatea” faţă de refugiaţii ucraineni
  • Acum 7 hours Politica
    Gabriela Firea despre certificatele de virginitate: “Un barbarism”
  • Acum 8 hours Politica
    Demisie din Consiliul Județean Cluj
  • Acum 8 hours Politica
    Sondaj CURS: PSD conduce detașat, PNL, dublu față de AUR. PNL plătește costurile guvernării, minciunile pe care s-a cățărat la guvernare
  • Acum 8 hours In vizor
    JUSTIŢIA TERGIVERSEAZĂ: Procesul inspectoarei din Primăria Cluj Napoca prinsă cu o avere ilicită de câteva sute de mii de euro merge cu viteza melcului
  • Acum 9 hours Politica
    ÎMPĂTIMIŢII DE “PĂCĂNELE”, TRECUŢI ÎN REGISTRUL NAŢIONAL, CA VIOLATORII: Legea care introduce obligaţia să existe o bază de date cu persoanele care intră la jocuri de noroc, promulgată
  • Acum 10 hours General
    Cod galben de ceaţă şi gheţuş
  • Acum 21 hours Politica
    Csoma Botond, în gura ”șoșoacei” și a ”romașcanului”. S-a umflat rânza patrihoților în ședința solemnă din Parlament de Ziua Națională
  • Acum 22 hours Politica
    AVANGARDE CU CE CRED ROMÂNII: 41% sunt de părere că România va fi admisă; Corupția din vămi și poliție este motiv de îngrijorare pentru țările membre, spun 56% dintre români; 46% cred că ar fi corect ca România să intre singură în Schengen, decuplată de Bulgaria; Cine ar trebui să demisioneze în caz de eșec?
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE