In vizor

Macazurile automate ale liniilor de tramvai modernizate cu zeci de milioane de euro dau eroare la temperaturile scăzute de iarnă

Pe strada Horea, pe sensul de mers înspre Gară, în zona Pieței Gării, tramvaiele opresc uneori înainte de intersecție, vatmanul coboară pentru a schimba manual macazul, după care urcă din nou în cabină și își continuă traseul.

Ziar de Cluj i-a întrebat pe reprezentanții Companiei de Transport Public care este cauza pentru care tramvaiele opresc în această zonă și care ar fi soluțiile pentru evitarea opririi tramvaielor, pentru a nu se mai îngreuna astfel traficul.

„Referitor sesizării dumneavoastră cu privire la acționarea manuală a macazului de pe strada Horea, dorim să vă informăm că acest macaz este acționat electric și complet automatizat.

Datorită temperaturilor scăzute din luna decembrie a apărut o eroare la panoul de comandă a macazului electric, respectiv o rezistență care asigura o temperatura constantă în acesta.

Din cauza acestei defecțiuni, comanda electrică a macazului nu a funcționat în parametri optimi și vatmanii au fost nevoiți de câteva ori să acționeze macazul manual”, ne-au transmis reprezentanții CTP.

Linia de tramvai din Cluj-Napoca a fost reabilitată pe fonduri europene între anii 2011-2013. Valoarea contractului de executie pentru tronsonul II, Piața Gării – Bulevardul Muncii, a fost de 64.771.768, 38 lei cu TVA (aproximativ 14 milioane de euro).

Reabilitarea liniei de tramvai, pe întregul traseu de circa 26 de kilometri, a însemnat o investiție de aproximativ 29 de milioane de euro (susținută din fonduri europene).

Lucrările au fost executate de consorţiului format din companiile Euroconstruct Trading ’98, Swietelsky Baugesellschaft mbH, Astalrom şi Transferoviar Grup.

Reabilitarea tramei stradale adiacente liniei de tramvai a însemnat o altă investiție de aproximativ 20 de milioane de euro, din fonduri europene.

Modernizarea liniei de tramvai a dus la creșterea operativității și siguranței la schimbarea traseului prin montarea de macaze automate, creșterea vitezei de circulație și reducerea cu 60% a duratei de parcurs din cartierul Mănăștur până pe Bulevardul Muncii, reducerea consumului de energie electrică”, a declarat primarul Emil Boc (citat de Mediafax) în anul 2013, cu ocazia deschiderii tronsonului doi, reabilitat, al liniei de tramvai.

Șapte ani mai târziu, constatăm că macazele automate dau erori la temperaturile scăzute specifice lunilor de iarnă, din cauza defecțiunilor, a comenzii electrice a macazului care nu mai funcționează în parametri optimi când e frig, vatmanii fiind nevoiți să oprească tramvaiul în mijlocul drumului, să se dea jos, să acționeze macazul manual, să se urce din nou în cabină și să își continue traseul, toată această operațiune îngreunând traficul, și așa frecvent blocat, de pe strada Horea.

Cu aceste informații în minte, ne punem întrebarea de ce, în cadrul unui proiect de modernizare a liniei de tramvai, de zeci de milioane de euro, au fost montate macazuri automate cu componente care dau erori la temperaturile scăzute specifice lunilor de iarnă de la Cluj. Nu puteau fi prevăzute temperaturile scăzute? Nu există macazuri automate care să funcționeze în parametri optimi și la temperaturi cu minus? Atâta le-a fost durata de viață a macazurilor montate, 7 ani? Mai sunt în garanție acestea sau deja începem să reparăm componente care, în anul 2013, erau noi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *