In vizor

Luni, mașina de vot a primarului Emil Boc este chemată să mai arunce niște bani pe încă un SF. Pasajul subteran se mută de pe Clinicilor, via Piața Mărăști, pe Bulevardul Muncii, colț cu Oașului

Dup imediat 20 de ani de mandat, Emil Boc mai scoate o dată de la naftalină un proiect de ”pasaj subteran”, poate-l ajunge pe Bolojan și Oradea din urmă. Nu are cum, că la Oradea SF-urile sunt făcute pentru a fi puse în execuție, nu pentru a înfunda sertarele primăriei cu hârtii și conturile firmelor de casă cu bani publici

După pasajul subteran de la intrarea pe strada Clinicilor, proiectul s-a mutat desfăcându-se în două, unul subteran, altul suprateran în Piața Mărăști, poposind câțiva ani ca suprateran pe la Tăietura Turcului. ”Bocăria” muncește cu administrația ca generalii la lădița de nisip: mută pasajele, cum se mută trupele.

Acum, pasajul ar urma să se construiască pe Bulevardul Muncii, în zona Auchan. Studiul de fezabilitate a fost realizat de societatea “Costin și Vlad Birou de proiectare”, care a proiectat, de exemplu, și podul Oașului – Răsăritului.

Consilierii locali sunt chemați de-a moaca doar să ridice aripioarele și să aprobe luni costurile estimate pentru acest pasaj subteran.

Restul clujenilor, beneficiarii tuturor giubușlucurilor administratieve ale lui Emil Boc, ca de obicei, nu au fost consultați. Că Boc e stăpân pe banii lor, ca și cum ar crește în gospodăria lui de la Câmpenești printre roșii și mere.

De costat, pasajul acesta, plimbat ca Aquaparkul prin tot Clujul, va costa 110 milioane de lei la care se va mai adăuga TVA și costuri neprevăzute. Asta în situația puțin probabilă dacă OSĂ se facă. Că o administrație care n-a fost capabilă să facă un drum de 1,5 kilometri decât în 7 ani și cu zeci de milioane de euro (cel de la CREIC și Buftea de Cluj, alte două inutile investiții pentru clujeni, nu pentru sinecuriștii lui Boc), ne îndoim că va fi capabilă să facămăcar acest pasaj.

Pe acre și l-a propus să îl facă în 2 ani din care 6 luni să fie priectarea. Doi anu a durat să se toarne asfalt pe Moților și Calea Mănăștur (suta de metri și anul); de patru ani nu au reușit să daleze 200 de metri de stradă Bolyai; nu sunt în grafic cu Universității, Kogălniceanu și străzile adiacente; nu au constructor decât pe 2 kilometri de Centură metropolitană (după alți 4 ani de strofocări). Dar toate ”sunt în grafic”.

Normal, pentru realizarea pasajului șinele de tramvai vor fi scoase. Ce-i drept doar banii europeni de acum 12 ani se vor arunca pe Apa Sâmbetei și restul asfaltărilor. Iaca niște banii nimănui, de la lucrări menite să dureze măcar cât durata de viațaă a betonului turnat pe-acolo. Dar OSĂ avem pasaj cu piloni secanți și, țineți-vă bine: DALĂ din beton armat monolit.

PS: SF din titlu vine de la Science Fiction. Că panii pe studiul de fezabilitate s-au aruncat deja.

Exit mobile version