Lucrarile de reabilitare de pe strada Horea par sa fie o telenovela fara sfarsit. Dupa ce proprietarii de magazine au fost vaduviti o vara intreaga de clientela pierzand sume importante din incasari, iar soferii clujeni au pierdut ore din viata conducand bara la bara, a venit radul, ca dupa nicio luna de la anuntul Primariei ca santierul e finalizat, sa apara primele probleme legate de calitatea executiei lucrarilor si a materialelor folosite. Astfel, cativa clujeni au reclamat faptul ca pista de biciclete de pe srada Horea a inceput sa se rupa in timp ce reprezentantii Primariei ridica din umeri si afirma ca receptia privind reabilitarea strazii nu a fost facuta inca.
Mai multi biciclisti care utilizeaza noua pista de biciclete de pe strada Horea au reclamat faptul ca in mai multe zone, datorita opririlor repetate aceasta a cedat, aparand astfel cateva zone cu fisuri in stratul de rulare. Fisurile aparute de putina vreme se intind longitudinal pe mai multi metri in dreptul imobilului cu numarul 7 de pe starda Horea, principalul motiv fiind acela ca la intersectia cu strada Dacia, soferii prea grabiti sa astepte semaforul pe directia inainte, unde se formeaza de multe ori coloana de cateva zeci de masini, trec peste bordura ce desparte carosabilul de pista, ajungand cu doua roti pe calea de rulare a biciclistilor pentru a vira la dreapta spre cartierul Grigorescu.
“Din nefericire, pistele de biciclete de pe strada Horea inca nu sunt semnalizate (cu semnalizare verticala), iar din cauza asta se urca si cu masinile pe pista. Acest fenomen se vede cel mai bine la coltul cladirii universitatii de business, Horea nr. 7, dar la fel se urca si la capatul fiecarei segment de pista (unde se termina locurile de parcare). In urma acestuia, asfaltul de pe pista de biciclete a crapat, acesta nefiind proiectate sa suporte greutatea unei masini. Sper doar sa nu se astepte cu acele marcaje pana se deterioreaza asfaltul”, a sesizat Roland Vacher pe site-ul domnuleprimar.ro.
Reprezentantii Primariei responsabili de implementarea proiectului finantat din fonduri europene, cand sunt intrebati de problemele care apar in fiecare zi la lucrarile executate, repeta aceeasi placa, indiferent care ar fi sesizarile cetatenilor.
“Lucrarile nu au fost inca receptionate. Se va interveni pentru remediarea situatiei punctual, in momentul in care timpul si conditiile meteo vor permite, pe cheltuiala constructorului. Pe langa acest aspect lucrarile au o garantie de patru ani din momentul receptionarii lor, deci nu se pune problema ca interventiile de reparatie sa fie facute din banii clujenilor”, au afirmat reprezentantii Primariei.
Clujeanul in urma unei alte sesizari a solicitat primariei gasirea unor solutii cu privire la problema parcarilor masinilor de ambulanta. Acesta a afirmat ca din cauza lipsei de spatiu in curtea serviciului de ambulanta cluj soferii recurg de multe ori la stationare pe trotuarul sau pista de biciclete din imediata vecinatate.
“Din cauza locurilor de parcare insuficiente in curtea interioara a statiei de ambulanta, soferii parcheaza masinile pe unde apuca, de multe ori intr-un mod nesimtit, pe trotuare, treceri de pietoni sau piste de biciclete. Va rog sa gasiti o solutie, prin a dedica locuri de parcare ambulantelor. Iar impotriva parcarilor pe treceri de pietoni, trotuare, piste de biciclete, va rog sa ingraditi cu marcaje verticale atat pistele de biciclete (care ar proteja automat si trotuarul), cat si unele parti ale trotuarelor”, a sesizat Roland Vachter.
Orice cetatean, care are rabdarea sa faca o plimbare din Piata Mihai Viteazu pana la Gara, poate observa bataia de joc a administratiei locale la adresa inteligentei clujenilor si dispretul fata de banul european. Lucrarile, asa cum a anuntat Emil Boc, urmau sa fie finalizate la sfarsitul lunii decembrie a anului trecut.
Realitatea din teren il contrazice amarnic pe edil. In primul rand, in apropierea bustului lui Horea, din fata imobilului cu numarul 110, au ramas la suprafata cateva cutii utilizate de catre companiile de telefonie sau de distributie a energiei electrice. Din punct de vedere estetic se preta amenajarea unei “perdele” de arbusti, gen tuia, astfel incat sa fie mascata acesta zona ce deranjeaza vizual pe orice trecator. In al doilea rand, pe trotuarul vestic al strazii Horea au ramas cateva guri de canale in jurul carora muncitorii au uitat sa amplaseze sistemul de semnalizare si dalele de granit, iar mizeria cauzata de introducerea stalpisorilor de pe marginea carosabilului demonstreaza ca promisiunile electorale ale primarului sunt doar praf in ochii clujenilor.