Chinteniul ar urma să fie legat de Apahida și apoi de Autostrada Transilvania. Cel puțin așa a anunțat primarul comunei Chinteni, Lucia Suciu. Edilul șef vrea să construiască o șosea ocolitoare care să aibă următorul traseu: Săliștea Veche – Deuș – Pădureni – Feiurdeni – Câmpenești – centura Apahidei. Planurile primarului includ și legarea viitoarei centuri ocolitoare de Autostrada Transilvania, la Sânpaul.
Lucia Suciu consideră că nu este suficient faptul că Chinteniul este legat de Cluj-Napoca numai prin linii de transport în comun. Ea preconizează că în viitorul apropiat aglomerația va fi foarte mare ca urmare a deschiderii unui parc IT în localitate.
„Construim foarte puternic înspre Chinteni, mă refer aici la acele proiecte finanțate din fonduri europene care vor aduce sute de IT-iști în zonă, dar pentru care nu ne gândim să creăm acele tronsoane de drum necesare deplasării. Dacă până acum Chinteniul a fost scutit de aglomerație, cred că în momentul în care se va deschide acel centru se va bloca ieșirea spre strada Oașului. Noi și celelalte localități, Vultureni, Panticeu, Așchileu, toți ne vom bloca în acest sens giratoriu. Nu pot sta liniștită, constituim un ADI și vom încerca să construim o centură rapidă”, a declarat Suciu.
În timp ce primarul comunei Chinteni visează la construirea centurii ocolitoare, alte proiecte nu sunt rezolvate. De exemplu, de cinci ani, Primăria Chinteni nu a putut să încheie un contract de salubritate și este astfel singura comună din țară în această situație.
Citește și:
O nouă soluție temporară pentru ridicarea deșeurilor din Chinteni. De cinci ani, licitațiile eșuează
Un alt proiect mare anunțat de Primăria Chinteni este construirea unui aquapark. Deși este cu mulți pași înaintea lui Boc în ceea ce privește acest proiect, Lucia Suciu mai are încă de lucru la aquapark. În toamnă, era la faza de proiectare.
Citește și:
Primarul comunei Chinteni speră că va primi ajutor de la Consiliul Județean pentru tronsonul care îi va lega de Autostrada Transilvania.
„Am demarat proiectul după discuții ample la Ministerul Transporturilor și la Ministerul Dezvoltării, cei care ne vor asigura finanțarea. Trăiesc însă cu speranța că partenerul nostru va deveni Consiliul Județean, care va găsi o soluție pentru tronsonul care lipsește și care ne va lega de autostradă la Sânpaul. Vom trece la exproprierea terenurilor necesare pentru această centură, însă, prin zona metropolitană, Primăria Cluj-Napoca, de ce nu, va trebui să găsească o altă soluție pentru centura ocolitoare a Chinteniului. Reprezentanții Consiliului Județean știu asta, de fapt această nouă centură am prevăzut-o deja în noul plan urbanistic general”, a mai spus Lucia Suciu.
Să nu uităm însă că forul județean nu este în stare să rezolve problema închiderii rampei neconforme de la Pata Rât încă din 2011. Tot de atunci se „luptă” din greu să construiască Centrul de Management Integrat al Deșeurilor. Mai mult, în fiecare săptămână Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj se laudă cu modernizarea drumurilor județene, dar tot el este cel care a recunoscut recent că doar 35% din drumurile din județ sunt reparate. Așadar, ce șanse sunt ca forul județean să ajute Chinteniul la construirea tronsonului respectiv de drum?