De cartier

Localnicii din Borhanci, nevoiți să mai aștepte până la extinderea liniilor de BUS. Pentru peste 5.000 de clujeni, #mobilitatea pe direcția Gheorgheni-Grigorescu contrazice «calitatea vieții»

Peste 5.000 de clujeni din cartierul Borhanci așteaptă de luni de zile introducerea unei linii de BUS care să le ușureze accesul pe direcția Gheorgheni-Centru. Primăria continuă «să analizeze» solicitarea, fără a interveni deocamdată. Chiar dacă Compania de Transport Public (CTP) achiziționează 3 autobuze Diesel cu peste 500 mii EUR, nici unul dintre aceste mijloace de transport nu pare a fi prevăzut pentru cartierul Borhanci, ci pentru „zona metropolitană”.

CITEȘTE ȘI: Autobuzele electrice nu mai reprezintă o prioritate: Compania de Transport Cluj vrea să cumpere 3 autobuze DIESEL cu peste 500 mii €

Vice-primăria a răspuns solicitării clujenilor cu o amânare «analitică»

Clujenii din colonia Borhanci au solicitat autorităților introducerea de noi linii de transport pe direcția Gheorgheni-Borhanci și Grigorescu.

Aceștia nu se pot încadra în cele 45 de minute – așa-numita durată de valabilitate a unui bilet electronic, iar pentru a circula sunt nevoiți să cumpere 2-3 bilete pentru mijloacele de transport de pe diverse linii.

în imagine: garaj CTP zona Borhanci

„Necesitatea de noi stații există în Cluj-Napoca.

În măsura în care putem achiziționa noi mijloace de transport. Trebuie să știți că noi, Primăria Cluj-Napoca, am făcut câteva prelungiri de linii spre Bdul Muncii. Am legat Grigorescu de Gheorgheni.

Se lucrează.

Dezvoltarea transportului este într-o continuă dinamică, vom discuta în comisie, dar trebuie să nu periclităm transportul bun din alte zone ale orașului.

În această zonă sunt cca 4.500-5.000 de persoane cu buletin, în Borhanci. Dezvoltăm zonele în funcție de solicitările clujenilor.

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca face o achiziție de 3 autobuze, pentru zona metropolitană.

De asemenea, benzile dedicate stimulează cetățenii să folosească transportul public.

O sa analizăm această solicitare, să vedem în ce măsură o putem pune în aplicare”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții telefonice la un post local de radio.

Capitala Ardealului întâmpină dificultăți în creșterea calității vieții din cartierele municipiului Cluj-Napoca prin extinderea liniilor de transport public, însă își menține ambițiile de prioritizare a mijloacelor de transport în comun eco-electrice și nepoluante în zona centrală a orașului. 

În urmă cu două luni, în 25 Ianuarie 2022, vice-primăria oferea același răspuns și solicitării localnicilor din cartierul Între Lacuri, care solicitau introducerea de noi linii de transport.

„Locuitorii cartierului Între Lacuri solicită cu respect găsirea unei soluții de transport public și conectare directă cu zona cartierului Gheorgheni. 

Menționăm că în acest moment, pentru a folosi transportul public din cartierul nostru spre cartierul Gheorgheni, trebuie să schimbăm cel puțin o dată mijlocul de transport în Mărăști, să traversăm într-o zonă foarte aglomerată strada Aurel Vlaicu, iar apoi să așteptăm încă odată un alt mijloc de transport spre Gheorgheni.

Având in vedere că în cartier nu sunt creșe, iar gradinițele sunt puține, pentru noi, copiii sau părinții noștri este o adevarată aventură să ajungem cu autobuzele CTP de pe strada Dunării (de exemplu) la punctele de interes public din Gheorgheni. Pierdem zeci de minute in trafic, așteptând două autobuze ca să parcurgem o distanță de 2-4 km. În cartier nu există piste de biciclete, iar mersul pe jos nu este o opțiune pentru toate vârstele și în orice anotimp.

Din motivele prezentate mai sus, o legătură directă asigurată de CTP între cartierul Între Lacuri și zona Gheorgheni ne-ar rezolva o mare problemă de mobilitate, arătau inițiatorii petiției. (Vezi AICI).

Potrivit reprezentanților Primăriei, proiectul reprezintă o „prioritate stabilită”, însă investiția se realizează pe etape, în urma unei ample analize și a posibilității de achiționare a unei noi serii de mijloace de transport public în comun, precum autobusele ori troleibusele.

CITEȘTE ȘI: Conectarea cartierelor – Autoritățile anunță fazarea proiectului de extindere a liniilor de transport: „Investițiile se fac etapizat, dacă putem cumpăra mai multe mijloace de transport în comun…”

De altfel, clujenii din Borhanci solicită investiții în infrastructura de transport public din zonă – precum amenajarea de noi stații de BUS, încă din ianuarie 2020.

De mai bine de doi ani de zile, autoritățile continuă «să analizeze» cererile clujenilor în comisia de circulație.

CITEȘTE ȘI: Localnicii din Borhanci care au solicitat suplimentarea stațiilor de transport, luați la mișto de CTP: „Își bat joc de noi, mergem pe frig cu copiii pe jos la școală”

În mai 2019, reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca anunțau efectuarea măsurătorilor de trafic și elaborarea unui plan pentru asigurarea unei frecvențe mai bune a curselor, precum și crearea unor legături între cartierele care nu sunt conectate direct.

Astfel erau analizate noile trasee între cartiere precum Gheorgheni și Grigorescu, respectiv Gruia și zona Gării. De altfel, autoritățile susțineau că toate zonele de extindere ale Clujului urmează să fie deservite mai bine de transportul public.

Cu o conectivitate a cartierelor insuficient adaptată, Primăria Cluj-Napoca intenționează să introducă noi mijloace de transport public fără șofer.

 

Exit mobile version