Editorial

Legea pensiilor și pensionărilor nesimțite este DOAR pentru personalul auxiliar, nu pentru ”baștanii” sistemului. Guvernanții au impresia că toată lumea e făcută la apelul CV-urilor falsificate

Reforma pensiilor speciale este jalon în PNRR. Dacă Grupul Infracțional Organizat drept Coaliție de Guvernare nu vrea să reușească să adopte o reformă viabilă, România poate pierde în jur de 3 miliarde de euro. De fapt nu România, ci cei care deja s-au și văzut cu acești bani în căruță. Că altfel nu văd de ce s-ar mai zbate să poleiască un rahat pe care știu clar că li-l va respinge, din nou, Comisia Europeană.

Cum era aia cu ”cine zice, ăla e”? Proști de împung, sau măcar nesimțiți, cei de la Guvernare au impresia că și restul lumii e așa ca ei. Din impostura lor, au scos la înaintare cică ”reforma pensiilor speciale” și ”ridicarea vârstei de pensionare”. Bravo, bă, aplauze, sunteți deștepți, noi proști că punem botul la această nouă tentativă de cosmetizare a nesimțirii cu care îi mituiți pe magistrați și pe cei din servicii pentru a vă plătiți liniștea juridică din banii noștri!

Primul lucru care sare în ochi, imediat după faza că această cosmetizare este doar pentru ”personalul auxiliar”, adică pentru ”sconcsilierii” șparlamentarilor și grefieri, secretare, șoferi, este că această mizerie va intra în vigoare peste 12 ani. Că, cică, gradual… Dați-ne banii acum, că vă dăm noi o muie peste 12 ani. Nu ne sunați, că ieșim noi din când în când, după taxe și impozite.

  • De anul viitor judecătorii și procurorii se pot pensiona dacă au cel puțin 25 de ani vechime și pot beneficia de o pensie de serviciu în cuantum de 80% din baza de calcul reprezentată de media indemnizaţilor de încadrare brute lunare şi sporurile cu caracter permanent, aferente oricăror 12 luni consecutive din ultimii 10 ani de activitate înainte de data pensionării. Vârsta minimă de pensionare este de 50 de ani și crește, etapizat, până la 60 până în 2035.
  • Cuantumul pensiei nete nu poate fi mai mare decât 100% din media veniturilor nete aferente bazei de calcul, se arată în amendamentele depuse.
  • Vârsta standard de pensionare va crește la 65 de ani, până în 2035, pentru militari, diplomați și personalul auxiliar din instanțe. Nu și pentru magistrați (adică judecători, procurori).
  • S-a decis impozitarea cu 30% pentru partea din venitul din pensii care depășește nivelul câștigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat și excede aplicării principiului contributivități. În prezent, câștigul salarial mediu brut este de 6.700 de lei. Raportarea se face la salariu, nu la pensie, adică la contributivitate. În plus: aceasta este expresia cheie pentru pensiile magistraților: ”…80% din baza de calcul reprezentată de media indemnizaţilor de încadrare BRUTE lunare…”. Adică, 80% din acel brut, din care se scad: CAS, CASS, impozit. Un om normal rămâne cu cca. 57% din brut. Pensia unui magistrat poate atinge 80% din brut. Bravo, bă!
  • Cică nu se mai pot cumula mai multe pensii speciale, iar cele aflate în plată se recalculează. Prin urmare, nici un guițat cu privire la cumulul pensie nesimțită – salariu nesimțit tot de la bugetul statului!
  • Se elimină pensia de serviciu pentru o serie de categorii cum ar fi personalul de specialitate juridiciar asimilat judecatorilor si procurorilor, personalul încadrat pe funcții de execuție specifice în cadrul misiunilor diplomatice, personalul asimilat funcționarilor publici parlamentari. Adică pentru auxiliari. Bine, sconcsilierii șparlamentarii – angajați pe linie de partid să frece menta prin Șparlament, oricum primeau tot felul de ”atenții” să nu facă buba la mână de la atâta frecat.
  • Nu există amendamente care să vizeze pensiile speciale ale șparlamentarilor.

Așa încearcă liderii Coaliției să salveze 3 miliarde de euro de la Bruxelles, prin PNRR? Că ăia sunt imbecili ca ăștia care votează în România sau, din contră, se pișă pe el de vot și îi lasă pe prostoi să stabilească cine ne mai fură câte patru ani? Cum pot să iasă cu astfel de golănii stridente și să le prezinte ”reformă”?

Cheltuielile anuale cu pensiile speciale au ajuns la 12 miliarde de lei, atâta ne costă mita plătită de politicieni pentru liniștea lor, să se poată îmbogăți într-un deceniu cât neam de neamul lor de târâie brâu n-au visat. Ce veți citi în continuare sunt date publice (le-am compilat din declarații publice și materiale din mass media):

  • Beneficiari de pensii speciale – de serviciu și militare – sunt în jur de 190.000 de persoane, grosul fiind la pensiile militare – aproape 180.000 – unde intră cele de la MAI, MApN, SRI, SIE și STS.
  • Numărul de beneficiari de pensii de serviciu înregistrat în mai 2023 este 10.281, potrivit Casei Naționale de Pensii Publice. Dintre aceștia 5.252 sunt pensionari veniți din zona procurorilor şi judecătorilor.
  • Pentru beneficiarii Legii 303/2004 privind statutul procurorilor şi judecătorilor, pensia medie de serviciu este de 21.555 de lei, din care 19.902 lei cota suportată din bugetul de stat, iar 5.101 de lei din bugetul asigurărilor sociale de stat.
  • De pensie de serviciu din zona Corpului diplomatic şi consular al României au beneficiat în luna mai un număr de 735 persoane. Pensia medie era de 5.808 de lei, din care 2.546 de lei suportaţi de la bugetul de stat, potrivit CNPP.
  • Beneficiari ai Legii 215/2015 pentru modificarea şi completarea Legii 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, aceștia sunt 714 de persoane, pensia medie ridicându-se la 5.051 de lei.
  • Conform Casei Naţionale de Pensii Publice, de Legea 83/2015 pentru completarea Legii 223/2007 privind statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România beneficiau 1.369 de pensionari, iar pensia medie se ridică la 11.507 de lei, din care 7.519 lei suportaţi din bugetul de stat.
  • Pensii de serviciu pentru beneficiari de la Curtea de Conturi s-au acordat unui număr de 553 de persoane, media fiind de 8.490 de lei, din care 2.803 de lei cota suportată din bugetul de stat.
  • De asemenea, de Legea 130/2015 pentru completarea Legii 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al Parchetelor beneficiau 1.658 de pensionari, pensia medie fiind de 5.125 de lei, din care 2.454 de lei suportaţi din bugetul de stat.
  • Anual, valoarea brută a pensiilor de serviciu mai sus menționate este de 1,7 miliarde de lei, la nivelul anului trecut.
  • În categoria pensiilor speciale, adică cele primite în baza unor legi speciale, sunt încadrate în discursul public și pensiile militare. Acestea din urmă reprezintă grosul, adică în jur de 180.000. Aici intră pensiile celor care au lucrat la MAI, MApN și SRI și sunt plătite de casele de pensii ale acestora
  • La nivelul MAI sunt 97.000 de beneficiari, care costă anual 5,2 miliarde de lei.
  • La nivelul MAPN sunt în jur de 78.000 de beneficiari, în vreme ce în jur de 5.700 provin din SRI, SIE si STS. La nivelul anului trecut costul cu pensiile acestora era în jur de 4 miliarde de lei.

Avem, prin urmare, șapte categorii de pensii speciale, printre care cele ale magistraților, militarilor și diplomaților. Nu este România o excepție. În Europa doar două țări nu au un sistem de pensii speciale: Suedia și Slovenia. Însă, în România, sistemul de acordare a acestor tipuri de pensii speciale este lovit de nesimțirea acordării pe bază de privilegii pentru nomenclatorul de stat, pentru ”specialii” din instituțiile statului.

Cum ziceam, un pulete, sclav pe plantația impostorilor politici români, ia un salariu net de 57% din brut, iar la pensie iese cam cu 35-40% din brut. Echitabil ar fi ca la un salariu net egal pensia să fie egală indiferent de sistem: privat, stat, militar … Ce naiba, ne da Europa bani să fim normali și nu suntem capabili? Pentru grupurile infracționale organizate ca partide politice din România există două Românii: una specială și una de muls. Pentru una se aplică numai drepturile, pentru cealaltă doar obligațiile.

România puleților platește luxul României ”specialilor” din politică și servicii. Pe scurt, proștii plătesc hoții să-i fure.

Pensiile speciale sunt un furt. Mita politicienilor pentru o Justiție de catifea în ceea ce-i privește.

Dar v-am mai spus, când depun jurământul de învestitură, acel ”TOTUL PENTRU BUNĂSTAREA ȘI PROPĂȘIREA NAȚIEI”, este pentru nația de corupți: mafia politico-securistico-economică.

O știu și ei, o știu și cei din Justiția care tergiversează procesul de aplicare al legilor (când le mai intră câte unul în colimator), să-i protejeze. Pentru cei din GIO există întotdeauna prezumția sigură și reală de nevinovație. Iar dacă ceva se defectează în România (nu ies calculele, nu s-a făcut împrțeala sau, Doamne ferește, dau peste un magistrat care are vocație pentru meserie, nu pentru blid), există Italia, Grecia, Serbia, se mai vinde o pița, mai un secret despre digitalizarea României, se scapă.

Pensiile speciale sunt mita celor care numesc în Justiție, oameni care știu la ce folosește justiția.

La băgat la pârnaie babe și moși pentru zece ouă mită la magistrat, sau două rânduri de păpușoi tuburate în posesisa lor.