In vizor

La Guvern s-a discutat situația canalului Bâstroe: ce informații deține partea română și ce informaţii au livrat ucrainenii

În cadrul unei ședințe care a avut loc la Ministerul Transporturilor s-a discutat problema dragării canalului Bâstroe de către ucraineni. În cadrul Guvernului s-a constatat că una comunică ucrainenii oficial, alta se întâmplă în teren.

  • De asemena, în partea românească, deja a început să scadă debitul pe brațul Sulina, asta pentru că Ucraina a adâncit canalul Bâstroe la 7 metri, ceea ce permite intrarea unor nave mari.

Concluziile trase la Guvern:

– partea română NU a fost informată despre aceste lucrări de adâncire

⁃ comunicarea lor oficială (ex. comunicatul Ambasadei) s-a bazat pe informații false și pe negarea realității

⁃ în paralel, autoritățile navale ucraine e au anunțat deja armatorii că șenalul are o adâncime de 7 metri, ceea ce permite intrarea pe Canalul Bâstroe a unor nave mari

⁃ deja debitele au scăzut pe brațul Sulina din cauza lucrărilor făcute de partea ucraineană, ceea ce afectează deplasarea navelor de transport.

⁃ În plus, dragajale efectuate și pe brațul Chilia pentru a asigura debitele pe Bâstroe provoacă retragerea apei de pe canalele adiacente din Delta Dunării și afectează atât flora și fauna, cât și transportul de pasageri.

⁃ Ucrainenii deversează materialul dragat în Marea Neagră, iar curenții maritime aduc aceste aluviuni pe Bara Sulina, ceea ce provoacă scăderea adâncimilor. Deja pe Bara Sulina a scăzut adâncimea cu 70 de cm.

DOVEZI ALE PREMEDITĂRII:

– Consiliul de miniștri ai Ucrainei a aprobat în februarie 2022 (înainte de începerea războiului) lucrări pentru navigația pe Canalul Bâstroe!

– Războiul a fost folosit ca pretext pentru a obține acordul de tranzit pentru nave terțe pe Canalul Bâstroe. (potrivit Acordului bilateral doar navele cu pavilioane ale țărilor riverane pot tranzita Canalul. Navele statelor riverane pot tranzita doar respectând adâncimile inițiale ale Canalului Bâstroe- 4.2 mș. Dar intrarea unor nave terțe din zona maritime conduce, de fapt, la necesitatea adâncirii șenalului)

– Deci au folosit ca pretext ajutorul oferit de România cu unda verde data pentru tranzitul în perioadă de război pentru a începe lucrări de dragare care s-au dovedit a fi destinate adâncii șenalului și NU întreținerii lui!

CITEŞTE ŞI: Cine minte în scandalul Bâstroe? Document important. Ucrainienii au anunțat adâncimi de peste 6,5 metri după „întreținere”

Exit mobile version