PubliNews

La doar jumătate de an după lansare, platforma de investiții ROCA si-a majorat de 3 ori capitalul, după ce a atras șapte noi acționari

 

ROCA, prima platformă de investiții și management dedicată companiilor românești aflate în dificultate, a atras în rândul acționarilor săi 7 noi investitori, la doar jumătate de an după lansare.

Lansată la începutul acestui an, ROCA are misiunea de a contribui la însănătoșirea mediului de afaceri din România, oferind o soluție complexă pentru redresarea afacerilor locale: platforma atrage resurse de la investitori și le plasează eficient în companii care se confruntă cu dificultăți financiare, de creștere sau de succesiune a fondatorului în business, cu scopul de a le asigura o structură stabilă și o dezvoltare sănătoasă.

Evoluția ROCA a întrecut așteptările, platforma atingând într-un timp foarte scurt un capital social de €13,5M, ceea ce înseamnă triplarea capitalului inițial. Prin finalizarea acestui proces de majorare de capital, Roca  își va concentra eforturile în perioada următoare către restructurarea a 10-15 companii cu potențial de redresare și creștere.

„Deși o mare parte din companiile românești se confruntă cu dificultăți, cultura noastră tradițională de business este neînțelegătoare cu acestea. Pentru a deveni business-uri sănătoase și sustenabile, brandurile românești au nevoie de finanțare,  management și susținere comercială. Platforma ROCA are rolul de a crea o comunitate de investitori, antreprenori fondatori și manageri cu experiență, care-și unesc efortul în inițiativa de însănătoșire a mediului de business românesc. Pentru o companie, intrarea în portofoliul Platformei Roca, înseamnă management specializat, acces la finanțare, dar și apartenența la această comunitate de business, cu parteneri de încredere, investitori și experți, care își aduc aportul experienței lor, făcând posibile prin efortul colectiv,  dezvoltarea  brandurilor românești”, declară Rudolf Vizental, CEO ROCA.

Printre investitorii recent intrați în platformă ca si acționari se numără  Banca Transilvania, prin divizia sa de Asset Management.

Încrezător atât în menirea proiectului, cât și în necesitatea unei structuri de însănătoșire în mediul antreprenorial românesc, Dan Șucu a decis să își dubleze participația inițială. Acesta alături de divizia de investiții a CITR Group,  CIT Resources și Familia Pavăl prin PIF Industrial sunt primii investitori ai Platformei ROCA. Andrei Cionca, președintele CITR Group investește la aceasta majorare și în nume personal și aduce astfel un vot de încredere acestui proiect.

Alți cinci investitori cu experiență în businessuri de succes intră în rândul investitorilor ROCA odată cu această majorare de capital:

  • Theodora Popa- vice-președinta grupului Transavia și a Theodora Golf Club;
  • Adolf Bâclea fondatorul companiei Cosena – specializată în transport maritim și activități portuare;
  • Vetimex Capital S.R.L., companie deținută de familia Korponay, fondatorii distribuitorului de produse veterinare Maravet SA, care s-au asociat în urma cu doi ani cu gigantul farmaceutic Henry Schein US;
  • Cristian Ludovic Pop, fondatorul lantului de magazine pet shop Animax, care a făcut exit în 2018 către un fond britanic;
  • Next Capital Solutions S.R.L., o companie de servicii financiare destinate IMM-urilor, membra a grupului EOS.

Prin asocierea acestor nume de rezonanță și bună reputație în economia locală ROCA demonstrează că, dincolo de a fi un proiect ambițios, este o adevărată emulație cu o menire pe măsura acționarilor săi.

Prin aceasta majorare ROCA intra într-o nouă etapă de dezvoltare, având la bord un grup de investitori reprezentativi pentru economia românească și o echipă de management specializată în situații de dificultate economică. Focusul ROCA va fi identificarea viitoarelor companii care să intre în portofoliul Platformei. În acest proces, mai important decât domeniul de activitate al companiilor este  modul în care acestea s-au adaptat la noile condiții de piață, în care conectivitatea și accesul direct la clienți sunt criterii care determină supraviețuirea și creșterea unui brand.

Despre ROCA:

ROCA este prima platformă de investiții și management dedicată companiilor românești aflate în dificultate. ROCA este soluția viabilă pentru însănătoșirea mediului de business românesc, care susține creativitatea antreprenorilor autohtoni, fiind partenerul solid de care aceștia au nevoie pentru a transforma o viziune într-o poveste de succes.

Strategia de business a Platformei este de a identifica branduri românești cu potențial de creștere și a le susține în dezvoltarea lor, de a crea companii sănătoase, care să dezvolte branduri „made in Romania” și de a le da, sau reda, anvergura națională și internațională. ROCA creează valoare și dă acestei valori o identitate națională. Acționarii platformei ROCA sunt persoane cu o reputație solidă, modele pentru mediul de afaceri și pentru modul de implicare socială.

https://roca.business/

Contact presă:

Diana Cucoșel

Telefon: 0765025964

E-mail: diana_cucosel@mccannpr.ro

Companiile din portofoliul ROCA:

S-Karp – primul brand din portofoliul ROCA

www.s-karp.com

Compania S-Karp, din Brașov, producătoare de pantofi de teren, este prima care a intrat în portofoliul ROCA. Compania avea la acel moment dificultăți tipice unei societăți mici care, deși are un produs viabil, nu poate crește fără sprijin financiar. În cazul acestei companii, dezvoltarea implică o structură organizatorică de personal specializat, în special în vânzări și marketing, care să îi susțină ascensiunea. S-Karp lansează acum colecții noi, deschide rețele noi de magazine proprii, își consolidează strategia de vânzări online și își dezvoltă eficient relațiile comerciale cu partenerii sai.

Frigotehnica – prima tranzacție ROCA în engineering

www.frigotehnica.ro

Frigotehnica marchează prima tranzacție în domeniul tehnologiei frigului și a doua în portofoliul platformei de investiții. Înființată în 1949, compania este lider național în domeniul soluțiilor de refrigerare, pe o piață în creștere și cu o prezenta consistenta si  în alte țări. Principala linie de business consta în soluții la cheie pentru instalațiile frigorifice ale marilor retaileri, ale centrelor logistice, precum și din industria alimentară. Planurile companiei au generat oportunitatea identificării unui investitor strategic cu obiectivul susținerii unei extinderi a portofoliului de clienți pe piețele locale a unui brand de tradiție în economia românească.

Tremot – Extinderea portofoliului ROCA în zona retail și HoReCa

www.tremot.ro

TREMOT DOBRE ȘI FIII, unul dintre principalii jucători de pe piața procesatorilor și exportatorilor de produse apicole din România, este a treia companie din portofoliul ROCA. Compania înființată în 1992 are o capacitate de procesare de 2.500 – 3000 tone pe an, cu o bază de colectare de aproximativ 2.000 de apicultori, care asigură calitatea de miere pură românească, foarte apreciată la export. Prin intrarea în ROCA se va susține atât continuarea și creșterea activității de export en-gros a Tremot, cât și dezvoltarea în domeniul retail și HoReCa, cu gama de succes produse sub brand propriu, convenționale și BIO, pe care compania le-a creat, dar nu le-a promovat încă în rețelele de distribuție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *