Din oras

La ce ne ajuta targurile de turism

Cheltuim zeci de mii de lei pe participarea la diferite targuri de turism in fiecare an, dar nu stim care sunt rezultatele. Cu toate acestea, specialistii din cadrul Primariei spun ca exista o crestere constanta a numarului de turisti in fiecare an.

“Din punctul meu de vedere participarea la targurile de turism ajuta pentru ca creste vizibilitatea orasului la nivel international. Sunt sute de mii de participanti la aceste targuri, tour-operatori, specialisti in industria de turism, care daca remarca participarea pot cauta colaborari in oras, oferte turistice. Un efect direct este greu de calculat, cati turisti au venit efectiv in urma targurilor, dar pot sa va spun ca de la prima participare la cele mai mari targuri de profil si pana acum am inregistrat o crestere constanta a numarului de turisti. Anul acesta am avut o crestere mai mare datorita faptului ca Clujul este Capitala Europeana a Tineretului”, a subliniat Ovidiu Campean, seful Directiei de Comunicare, Relatii Publice si Turism din cadrul Primariei Cluj-Napoca.

Potrivit ultimului raport al Institutului National de Statistica, in luna august numarul turistilor a crescut cu 25,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Unitatile de turism în functiune cu minim 10 locuri-pat, au oferit turistilor  4.473 camere cu 8.895 locuri. În perioada 1.01 – 31.08.2015 au fost cazati 278755 turisti, din care 60375 turisti straini (reprezentând 21,7% din totalul turistilor). Comparativ cu luna august 2014, numarul turistilor straini a crescut cu 25,4%. Cei mai  multi turisti straini provin din: Ungaria (11168), Italia (6292), Germania (6144), Franta (4328), Polonia (3920). Indicele de utilizare neta a locurilor de cazare în luna august 2015 a fost de 28,4%, cu 0,9 puncte procentuale mai mare fata de luna august 2014”, arata INS.

“Promovam centrul istoric, marile evenimente culturale din oras, dar si oferte tip city break pentru oras si imprejurimi. Promovam Clujul ca centru al Transilvaniei care poate fi vizitat cateva zile, sa fie punct de plecare pentru obiective precum Salina Turda, Castelul Banffy sau alte obiective din judet si din regiune”, a punctat Campean.

Municipalitatea cheltuie anual zeci de mii de lei pentru participarea la aceste targuri. Cel mai recent exemplu este “achizitia de servicii de transport şi lucrări de montare/demontare a standului turistic, în vederea participării la Târgul de Turism al României – ediţia de toamnă 2015”, care ne costa 19.000 de lei.

Anul trecut municipalitatea a pus la bataie 8.000 de lei pentru participarea la Targul de Turism de la Berlin. Au fost trimisi la targ Marius Oprea, un obisnuit al evenimentului inca din 2011 , alaturi de Marius Lazin, ambii de la Serviciul Relatii Comunitare si Turism al Primariei. In 9-13 martie 2011, Clujul a fost reprezentat la ITB Berlin de doi angajati ai institutiei: Ovidiu Cimpean, sef al Serviciului Relatii comunitare si turism si Marius Oprea, inspector asistent. Au cheltuit, din bani publici, 6.318 lei. Suma a acoperit cheltuielile de deplasare, potrivit unui raspuns al Primariei Cluj-Napoca. Cum a fost promovat Clujul atunci la targul din Berlin? Cu tuica si pliante. Ovidiu Campean si Marius Oprea au dus cu ei si un film de promovare cu “Inima Transilvaniei”. La editia din 2012 a targului de la Berlin nu a mai participat Ovidiu Cimpean. Marius Oprea a fost insotit de Dan Macovei, si el inspector de specialitate. Pentru aceasta deplasare, Primaria a cheltuit 6.054 de lei.

In ianuarie 2012, acelasi Ovidiu Cimpean vizita Madridul, pe banii Primariei. De data aceasta, a fost insotit de Cristian Manolachi, inspector de specialitate in cadrul institutiei. Vizita in Spania a costat 5.167 de lei. Cei doi au fost prezenti la targul Feria Internacional de Turismo, in perioada 18-22 ianuarie 2012.
De asemenea, Clujul este promovat la mai toate targurile din tara.

In 2013 Primaria a cumparat un stand turistic de peste 130.000 de lei. Este vorba de un stand “spectaculos, creativ si personalizat integral cu elemente reprezentative pentru Cluj-Napoca”, cu care orasul se va prezenta la diverse targuri de turism. Banii ar fi necesari pentru conceptul tehnico-organizatoric, pentru designul proiectului si, de asemenea, ar acoperi mentenanta pentru stand. Obiectivul este „promovarea turistica a municipiului Cluj-Napoca”,  precum si promovarea municipiului Cluj-Napoca – Capitala Europeana a Tineretului in 2015 si oras candidat la titlul de Capitala Culturala Europeana.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *