Anchete

Jeg si boala la o pensiune de 3 stele din Cluj-Napoca. Floci si mucegai in baie, prosoape rupte si nu e tot… OPC si ANSVSA mai asteapta pana sa trimita controlul

Pensiunea Mures din Cluj-Napoca se poate numi cocina de porci, nu spatiu de cazat oameni la trei si doua stele. Situata la cateva minute de Gara Cluj-Napoca, pe strada Lombului 2/6, pensiunea te intampina cu usile blocate. Suni la interfon si ti se deschide. La receptie o gasesti pe femeia de serviciu, bucatareasa sau pe altcineva care nu are nicio treaba cu regimul hotelier. Cand ajungi in camera platita deja iti dai seama ca te-ai inselat alegand optiunea de cazare. Asta a patit un clujean, iar noi am testat daca este adevarat. Citeste in articol cum am petrecut doua nopti intr-o camera de pensiune cu mizerie in baie si pe peretii incaperii.

Un clujean care s-a cazat la Pensiunea Mures, in urma cu ceva timp, ne-a relatat neplacuta experienta avuta in unitatea de cazare. Dupa ce a ajuns in camera de trei stele si a vazut mizeria din jur, si-a dat seama cat de mult a gresit alegand sa se cazeze la Pensiunea Mures. Nu a stat pe ganduri, nici nu a cerut explicatii, pentru ca e posibil sa nu fi primit, dar a anuntat presa.

„M-am cazat la Pensiunea Mures de pe strada Lombului. Nu ma asteptam sa fie cine stie ce, dar cand am ajuns in camera mi-am dat seama ca e mai rau decat crezusem. Peretii erau scorojiti si mizerabili, lenjeria de pat nu parea a fi schimbata, iar baia era sub orice critica”, ne-a spus clujeanul care s-a cazat intr-o camera a pensiunii.

Experienta clientului nu s-a oprit aici. Incaperea care ar fi trebuit sa fie dezinfectata arata ca un focar de infectie cu par pe jos si in gratarul de la scurgere, dar si prosoape murdare.

„Partea interesanta a fost cand am intrat in baie. Mi-au sarit in ochi o chiuveta mica, ca la puscarie, un pres din plastic trantit pe jos, mult par și pete pe pereti. In acel moment mi-am dat seama ca daca ma dezbrac si intru la dus, cu jegul de pe jos, sigur iau vreo ciuperca la picioare sau vreo boala. Am refuzat sa ma spal in acel spatiu insalubru si am apelat la o cunostinta pentru o baie sigura si fara urmari”, a mai spus clujeanul.

Bazat pe ce imi spune fostul client al pensiunii am luat decizia de a ma caza si eu la Pensiunea Mures. Cand am ajuns, usa era blocata pe interior. Un muncitor mi-a deschis si am ajuns la receptie unde nu era nimeni. Am sunat din nou pe mobilul pensiunii si a venit receptionerul. Mi-a dat camera cu numarul 17 si i-am cerut factura pentru noaptea de cazare. Am primit-o a doua zi, dimineata, la cerere. Receptionerul uitase ca a zis ca imi pregateste documentul.

A doua zi intentionat m-am cazat la Pensiunea Mures pentru a vedea daca au fost schimbate hainele de pat sau daca s-a facut curatenie in baie. Dupa prima noapte petrecuta in camera pensiunii nu le-am spus angajatilor ca voi reveni. A doua seara am mers direct la receptie si am cerut tot camera in care fusesem cazat cu o seara inainte. Nici vorba de curatenie! Am dat peste aceleasi prosoape si jeg in baie. Situatia nu era una izolata, cu siguranta, din moment ce totul era asa cum lasasem dupa prima noapte de cazare.

Imaginile filmate in camera pensiunii au fost trimise catre Directia de Sanatate Publica Cluj. Institutia a dispus, la cateva ore de la primirea imaginilor, un control la Pensiunea Mures.

DSP Cluj a gasit neconformitati cu carul si le-a dat termen patronilor pensiunii sa se puna la punct cu tot ce inseamna igiena.

„La controlul efectuat in data de 29.01.2015, la Pensiunea Mures, din Cluj-Napoca, str. Lombului 2/6, s-a constatat urmatoarele neconformitati: nu se asigura circuite functionale la nivelul spalatoriei; exista o singura substanta dezinfectanta (clor lichid), care nu este insotita de documente de plasare pe piata. Masurile dispuse: unitatea va fi asigurata in permanenta cu cantitati suficiente de materiale si ustensile de curatenie si dezinfectie, produsele biocide vor fi specifice domeniului de activitate si vor fi insotite de fisa tehnica de securitate si aviz sanitar – termen de urgenta; spalatoria va asigura incaperile si dotarile necesare in vederea asigurarii circuitelor functionale sau se va externaliza acest serviciu – termen 06.02.2015”, arata Directia de Sanatate Publica intr-o informare trimisa redactiei Ziar de Cluj.

Contactata prin telefon, patroana pensiunii s-a aratat mirata de situatia expusa de noi si a cerut insistent sa vina la redactie sa vorbim. Intr-un final, dupa ce a primit datele, a acceptat sa stea de vorba cu noi si era cat pe ce sa ne convinga de faptul ca igiena din Pensiunea Mures si confortul clientilor sunt pe primul loc.

„Tinem foarte mult la curatenie. Pensiunea este de doua si trei stele. O parte din pensiune foarte rar este functionala, iar eu efectiv sunt uimita de ce imi spuneti dumneavoastra. Tinem foarte mult la calitatea serviciilor oferite. Domnul director este cetatean german, este foarte serios, dam dovada se seriozitate si promptitudine”, ne-a declarat printre altele, patroana pensiunii, Cosmina Muresan.

Dupa ce aproape ca ne-a convins cu profesionalismul angajatilor din pensiunea dansei, am intrebat-o pe doamna Muresan cum comenteaza cele spuse de Directia de Sanatate Publica Cluj, respectiv faptul ca la control s-a descoperit lipsa de igiena. Initial a spus ca este uimita de constatarile celor de la DSP Cluj, iar dupa 30 de secunde de tacere si gandire a inceput din nou sa vorbeasca.

„Am sa iau legatura cu domnul director si cu doamna jurista a firmei noastre ca sa se ocupe mai departe de aceasta problema. Este inadmisibil ce ce intampla. Eu va multumesc foarte mult pentru sesizarea facuta si imi cer scuze in numele personalului nostru daca au fost probleme, iar mai departe jurista noastra si directorul firmei se vor ocupa de rezolvarea problemei”, a mai spus Cosmina Muresan.

La Autoritatea Nationala pentru Turism, in lista structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, la pozitia 6498, Pensiunea Mures figureaza cu doua margarete. Acesta aspect vine in contradictie cu ce spune patroana ca ar avea trei margarete pe o parte din pensiune.

Autoritatea Nationala pentru Turism verifica situatia de la Pensiunea Mures si urmeaza ca in baza celor constatate sa dispuna sanctiuni pentru administratorul acesteia.

Si inspectorii de la Oficiul pentru Protectia Consumatorului au promis control la Pensiunea Mures, dar niciun rezultat pana la acest moment.

Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si Pentru Siguranta Alimentelor va trimite in control o echipa de inspectori. Reprezentantii ANSVSA Cluj vor sa verifice si conditiile din bucataria pensiunii. Nici aceasta institutie nu a demarat nicio procedura pana la redactarea articolului.

Descrierea pensiunii pe site-ul turistinfo.ro te duce cu gandul la cazare de bun gust, nu la mizerie.

„Pensiunea Mures pune la dispozitia turistilor, restaurant (dotat cu Aer Conditionat) in incinta pentru micul dejun, pranz sau cina, precum si 15 spatii de cazare, structurate in camere single, double sau camere triple. Spatiile de cazare sunt finisate si amenajate in conformitate cu cele mai moderne standarde. Fiecare dispune de tv si cablu tv, acces la internet, grup sanitar propriu cu dus si apa calda non-stop, incalzire centrala. Designul modern si de bun gust, ambianta placuta, servire de inalta calitate inspirata din aerul familiar de acasa ofera tot comfortul necesar pentru cazarea dumneavoastra la noi”, se  arata pe site-ul infoturism.ro.

Pensiunea isi desfasoara activitatea din anul 2013.