Din oras

Își permite Cluj-Napoca să blocheze 4 milioane de euro în hârtii care vor zace într-un sertar?

Emil Boc și-a propus să îngroape 4 milioane de euro (adică 3,2% din costul estimat al întregii lucrări!) din banii noștri într-un studiu de fezabilitatea pentru așa-numita autostradă urbană – proiect pre-fezabilizat, răs-fezabilizat și trasat în planșe (din păcate, numai prin anii ‘60 ai secolului trecut). Până pe 27 aprilie s-au depus ofertele la licitația care va stabili câștigătorul care va încasa cele 4 milioane de euro pentru a da soluții care au mai fost date. Și încă în vremuri în care nimeni nu-și permitea să dea soluții greșite pentru astfel de lucrări! Își permite Cluj-Napoca să blocheze 4 milioane de euro în hârtii care vor zace într-un sertar?

CITEȘTE: Cluj-Napoca face degeaba licitație pentru studiu de fezabilitate, că Ministerul Transporturilor „nu se poate pronunța” cu privire la investiția în Centura metropolitană

CITEȘTE: Nici nu s-au răcit bine semnăturile pe acordul pentru Autostrada Urbană a Clujului, că Guvernul lasă fără finanțare autostrăzile

Emil Boc a declarat deja, din spatele unui microfon prietenos, că de azi se va începe analizarea actelor depuse pentru a se stabili câștigătorul, precum și faptul că speră ca acești bani să fie cândva recuperați din fonduri europene? Adică va recupera ceva această municipalitate care este deja celebră pentru returnarea de bani europeni din investiții buftate?!

SUNTEM ÎN LUNA MAI, FIX ACUM UN AN EMIL BOC VORBEA TOT DESPRE ACEASTĂ AUTOSTRADĂ. CITEȘTE CU CE NE ABUREA ACUM UN AN PRIMARUL:  Autostrada urbană a Clujului împlineşte 50 de ani pe hârtie. Emil Boc ne minte că lucrările vor demara mai devreme, dar nu există nici măcar un studiu de fezabilitate realizat

CITEȘTE:  Emil Boc își pregătește încă de pe acum scuza perfectă pentru proiectele ratate ale Clujului de peste 4 ani: le-am cerut ajutorul, dar parlamentarii nu m-au sprijinit!

CITEȘTE: Emil Boc a vorbit despre nimic cu ministrul Transporturior și a ținut să ne anunțe și pe noi

Transregio Feleac, cum au denumit acum centura metropolitană în master planul general de transport, are lungimea totală de 38,3 km şi un cost estimat iniţial la 126,3 milioane de euro, însă preţul final va putea fi stabilit abia după licitaţia de execuţie. Drumul Gilău Vest – Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe Drumul Național nr. 1.

Acest drum costă aproximativ 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului, 2,3 km, legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti, 9,9 km, şi travesarea DN1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura, 1,9 km.

Cea de-a doua parte este centura Clujului, care pleacă din zona de sud-vest a oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson de drum are 24,2 km şi se estimează că va costa 85,7 milioane de euro.

Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest – Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros – Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii – Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *