Justitie

INTERVIU cu comisarul șef Daniel Graur, unul dintre cei mai importanți polițiști din IPJ CLUJ. Discuții despre cercetări disciplinare, infracțiuni, posturi de poliție aflate în paragină și problemele de la POLIȚIA HUEDIN

 

Comisarul șef de poliție Daniel Graur, actualmente adjunctul inspectorului șef al IPJ Cluj, ne-a acordat un interviu în care am discutat despre cei 23 de ani ai săi petrecuți exclusiv în POLIȚIA Cluj, problemele pe care le-a avut în carieră, structurile pe care le-a coordonat, dificultățile și provocările întâlnite, dar mai ales, în contextul cu scandalurile de la Huedin, despre TOLERANȚA ZERO pentru conduita proastă a colegilor săi. Este unul dintre cei trei comisari care conduc Poliția Cluj, el fiind concentrat mai mult pe partea de coordonare a unor structuri județene și secții municipale de poliție. 

Cât de competent este Daniel Graur pentru funcția din executivul INSPECTORATULUI DE POLIȚIE AL JUDEȚULUI CLUJ? Cine sunt polițiștii pe care îi laudă? A fost cercetat disciplinar? Cum vede munca echipajelor care activează pe străzi? Ce planuri sunt cu posturile de poliție aflate în paragină și cât de greu convingi un polițist să accepte să lucreze „la țară”? Răspunsurile la aceste întrebări le puteți găsi în materialul care urmează. 

*Ziar de Cluj, cu ajutorul colegilor de la NCN, a realizat interviul în format video, însă răspunsurile comisarului șef le găsiți mai jos, transcrise. 

Iată interviul: 

23 de ani în IPJ Cluj… 

Mihaela Trif: Cine este comisarul șef de poliție Daniel Graur, actualmente adjunct al inspectorului șef al IPJ CLUJ? 
Daniel Graur: Sunt născut în județul Alba, am 45 de ani, am intrat în sistem în anul 1994, când am dat admiterea la Academia de Poliție, am absolvit în anul 1998 și am fost repartizat la IPJ Cluj. Din acel an mi-am desfășurat activitatea exclusiv la IPJ Cluj pe funcții de execuție, iar ulterior pe funcții de conducere.
Mihaela Trif: 23 de ani de experiență în Poliția Română. Ce performanțe notabile ați avut în ultimii ani, de pe poziția de adjunct al IPJ Cluj? 
Daniel Graur: Din momentul în care am intrat în IPJ Cluj am desfășurat activități în cadrul Serviciului Arme, Explozivi, Substanțe periculoase, ulterior am desfășurat activități la Biroul Furturi Auto, a fost o activitate foarte frumoasă cu multe satisfacții. Vorbim de identificarea persoanelor care dețineau arme, ulterior persoanele care se ocupau cu furturi de mașini. Problematica furturilor de mașini din acea perioadă era deosebit de complexă. Erau persoane care ne vizitau din alte țări precum Polonia, Ungaria și Republica Moldova, iar încrengătura era întinsă pe mai multe județe.
Mihaela Trif: Unde și cât timp ați lucrat în operativ înainte de a deveni adjunct?
Daniel Graur: În operativ am lucrat șase ani la cele două structuri menționate, după care am trecut într-o zonă de management, dar atunci asiguram decizia șefilor care erau la conducerea Inspectoratului de Poliție Cluj, în cadrul Serviciului Cabinet. Eram un fel de consilier al șefului IPJ pe partea de analiză, sinteză, monitorizări, transmitere de dispoziții, tot ce înseamnă suport decizional, urmărirea și îndeplinirea acestor decizii care erau scrise sub formă de dispoziții, adrese cu măsuri…
Mihaela Trif: Corectați-mă dacă greșesc, în 2017 ați fost împuternicit pentru funcția de adjunct, iar în următorul an ați ocupat-o cu drepturi depline…
Daniel Graur: În anul 2017, într-adevăr am fost împuternicit pe funcția de adjunct la Poliția Municipiului Cluj-Napoca. A fost o treaptă intermediară în evoluția profesională, pentru că am trecut din zona de suport managerial și partea de management la nivel de Inspectorat la un nivel mai jos, deși Poliția Municipiul Cluj-Napoca adună aproximativ 70% din tot ce înseamnă evenimente produse la nivelul județului Cluj. A fost o provocare, atunci am mers o echipă completă, era și șeful Poliției și eu, am constat că se impune să luăm niște măsuri… Era și o perioadă în care foarte mulți s-au pensionat. Consider că prin activitățile desfășurate de echipă s-a reușit îmbunătățirea activităților și chiar o creștere a siguranței cetățeanului din Cluj-Napoca. 
În anul 2018, în 20 iulie, am fost împuternicit, de către conducerea Poliție Române, în funcția de adjunct al șefului Inspectoratului, ca să coordonez activitatea în zona de Ordine Publică. A fost o provocare, pentru că zona de Ordine Publică acoperă atât ordinea publică, cum o cunosc cetățenii, cât și zona de rutieră, plus coordonarea unor subunități, aspect ce presupune să conduci manageri. Am avut o dublă misiune: coordonarea operativă la Ordine Publică, care se aplică la toate structurile, plus coordonare structuri județene și acele subunități de poliție a managerilor.
Mihaela Trif: Vă doriți funcția de inspector șef? 
Daniel Gaur:
În carieră ne dorim să evoluăm. Întotdeauna se deschid oportunități. În momentul în care va fi o oportunitate, nu neapărat în județul Cluj, probabil că o să iau o decizie. În momentul de față, funcția de adjunct al Inspectoratului consider că mi se potrivește și tot ce fac e ca să eficientizez activitatea structurilor pe care le coordonez. Vorbim de o funcție foarte grea. Eu din anul 2004, când eram un fel de consilier, am văzut ce presupune să fii șef de Inspectorat, sunt multe provocări, multe decizii pe care să le iei la orice oră, că zi sau noapte, și implică și multe responsabilități. Eu nu văd funcția ca și un beneficiu, ci ca o responsabilitate. 

 

Polițist activ sau manager? 

Mihaela Trif: Cum ați văzut munca de stradă prin prisma experienței profesionale? 
Daniel Graur:
Munca din stradă a colegilor este cea mai vizibilă activitate a Poliției Române. Ei sunt în uniformă, circulă și patrulează cu autovehicule inscripționate. Ei sunt întotdeauna în contact cu cetățeanul. Prin acest contact ei trebuie să fie impecabili, atât din punct de vedere al ținutei cât și din punct de vedere al comunicării cu cetățeanul. În același timp trebuie să fie și pregătiți, ca în momentul în care se impune o anumită intervenție să acționeze astfel încât nici ei să nu fie vătămați, dar nici persoanele care fac obiectul intervenției să nu sufere vreo vătămare. În același timp, dacă un polițist în uniformă este întrebat de un cetățean în legătură cu o problemă, analizează dacă este de competența Poliției, dacă da îi dă soluție, iar în cazul în care ține de competența altor structuri îl îndrumă pe cetățean, pentru că noi din experiența acumulată cam știm fiecare problemă unde se rezolvă. 
Colegii care își desfășoară activitatea în stradă au multe provocări de înfruntat, au tangențe cu toate categoriile sociale, trebuie să și adapteze limbajul și comunicarea pe fiecare nivel. Avem persoane dispărute, avem scandaluri în familie, ei trebuie să fie prezenți acolo și dacă se impune nevoia de sprijin să solicite inclusiv un negociator pentru a gestiona acel eveniment astfel încât să nu escaladeze, să nu fie situații în care cineva să își piardă viața sau să fie adusă atingerea integrității corporale.
Mihaela Trif: Ați prins vreodată un hoț?
Daniel Graur:
În activitatea mea de operativ, în momentul în care îmi desfășuram activitatea la Biroul Furturi Auto, că acolo erau hoți, am avut multe situații în care am realizat flagrantul. În activitatea de Poliție aici este cea mai mare satisfacție, în momentul în care identifici o anumită persoană, pe care o cauți și cu privire la care te-ai străduit ca să și probezi că a comis acea faptă, iar în momentul în care ai pus mâna pe ea ai acea satisfacție profesională pe care nu am mai regăsit-o în momentul în care am urcat ierarhic și n-am mai fost implicat în această activitate. 
Mihaela Trif: Ați suspendat vreodată un permis de conducere? 
Daniel Graur:
Eu v-am spus că sunt coordonator al structurilor rutiere, dar nu am calitatea de polițist rutier. În momentul în care am observat că sunt încălcări mi-am anunțat colegii, astfel încât să fie luate măsuri. 
Mihaela Trif: Cât de greu vă este să vă impuneți din postura de adjunct al inspectorului șef?
Daniel Graur
: În această funcție ajung în principal oameni care au o experiență vastă. Eu prin prisma acestei experiențe reușesc să mă impun astfel încât colegii, din respect față de mine, realizează activitățile pe care le solicit. În același timp, la orice întrebare care mi se adresează nu am răspuns către niciun coleg cu „nu știu”. Dacă n-am știut, m-am documentat și i-am dat un răspuns astfel încât acel coleg să poată să își facă treaba și să nu greșească.

 

Cu cine face echipă în IPJ Cluj?  

 

Mihaela Trif: Aveți legături cu masoneria? Sunteți membru într-un sindicat de poliție? În care? 
Daniel Graur:
Nu am nicio legătură, nici cu masoneria nici cu vreo altă organizație de acest gen. În momentul în care eram șef Serviciul Cabinet eu asiguram relația cu sindicatele. Din acel moment am fost nevoit să renunț la calitatea de membru, pentru că nu aș fi fost echidistant. Atunci am considerat ca gest de onoare să renunț la calitatea de membru al unui sindicat. 
Mihaela Trif: Puteți să nominalizați cinci polițiști din IPJ Cluj cu care aveți o relație strânsă și care sunt emblematici pentru acest inspectorat? 
Daniel Graur:
În principal, pe colegii cu care interacționez zilnic pot să îi menționez, pentru că acești colegi colaborează cu mine și astfel pot să știu cum reacționează și cât sunt de pregătiți. M-a impresionat domnul subcomisar Vasile Iusco, cel care este șeful Serviciului de Ordine Publică. La serviciile pe care le coordonez, domnul comisar șef Dan Crișan, care este șeful Serviciului Rutier. La Gherla, domnul comisar șef Iușan Ioan, care are o vastă experiență și a trecut de la șef de post în toate pozițiile manageriale, iar acum este șeful Poliției Gherla. 
Am o apreciere și un respect pentru șeful Inspectoratului de Poliție Cluj, care are o vastă experiență în management și în munca operativă, cumva noi ne completăm, vorbesc aici despre domnul comisar șef Mircea Rus. Și îl nominalizez și pe colegul de echipă, domnul comisar șef Ilea Constantin, cu care mă întâlnesc în fiecare zi, analizăm și luam decizii în echipa de conducere. 

 

Cercetat disciplinar pentru neglijență

Mihaela Trif: L-ați nominalizat pe domnul Dan Crișan. Sunteți cercetat disciplinar alături de acesta pentru situația cu accidentele rutiere din județul Cluj? 
Daniel Graur:
Am fost. Este o situație care poate interveni oricând în carieră. Sunt multe activități de desfășurat, avem multe dispoziții de respectat și oricând putem greși. Pentru ce greșim trebuie să răspundem. 
Pot să vorbesc despre mine cu ce am greșit. A fost o evaluare, iar în urma evaluării s-a constat o serie de inactivități ale noastre și s-a stabilit răspunderea pentru neglijență în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu. Fiecare avem o fișă a postului și acolo scrie în mod clar ce activități trebuie să desfășurăm astfel încât să fie atins obiectivul unei structuri sau al IPJ-ului. Ca și manageri, noi supraveghem, urmărim, controlăm. Linia aceasta de veghe trebuie să fie realizată și să și avem dovada că am realizat-o. 

Problemele de la HUEDIN

Mihaela Trif: Sunteți responsabil de activitatea polițiștilor din zona de munte a județului Cluj, în special din zona Huedinului. Ce înseamna acest lucru? 
Daniel Graur:
Totul pornește de la regulamentul de organizare și funcționare a Inspectoratului. Șeful Inspectoratului conduce IPJ-ul și este ajutat de doi adjuncți. În conformitate cu acest regulament, șeful Inspectoratului deleagă niște atribuții adjuncților. Eu coordonez la subunități Poliția Municipiului Gherla, Poliția Municipiului Dej și Polița Orașului Huedin, de asemenea coordonez Serviciul de Ordine Publică, Serviciul Rutier, Biroul Siguranță Școlară și Biroul pentru Protecția Animalelor. 
Coordonarea presupune a ține legătura cu șeful Poliției Oraș Huedin, el să mă informeze cu privire la ce se întâmplă pe raza lui de competență. Să analizeze evoluția evenimentelor. În momentul în care consider că sunt ceva aspecte care necesită intervenția unor structuri județene, ori să fie luate alt decizii, propun șefului Inspectoratului. 
Mihaela Trif: De ce încă există toalete nefuncționale în posturile de poliție din zona respectivă, în vreme ce apariția coronavirusului a impus de la sine necesitatea unui nivel de igienă ridicat? 
Daniel Graur:
Legat de amenajările sediilor, toate sediile nu doar cele din mediul rural, ci și în mediul urban, se alocă fonduri bugetare. În fiecare an avem niște fonduri alocate și se selectează niște sedii în limita acelor fonduri care să intre în reparații. De asemenea, în mediul rural, un proiect al Poliției Române presupune instalarea unor sedii de tip modular. În prezent sunt instalate două astfel de sedii la Borșa și Cășei. Anul acesta urmează încă două, tot pe zona Gherla. Condiția principală e nevoia de utilități în zonă, pentru că acele containere pot fi conectate la electricitate, apă și canalizare. Dacă în localitatea respectivă nu avem astfel de utilități, atunci nici funcționarea containerului respectiv nu se realizează în parametrii de 100%. Așa cum ziceam, activitatea de remediere, de reparații se desfășoară în dinamică. Pornim de la amenajarea toaletelor, băilor, acoperișurilor. Au fost încercate mai multe soluții astfel încât să se demareze și să se realizeze lucrările cât mai repede. Inclusiv era inclus ca în plan să fie atrase autoritățile locale pentru modernizarea sediilor. În momentul de față acest lucru se poate realiza doar din fondurile alocate de către Ministerul Afacerilor Interne și Poliția Române. 
Mihaela Trif: V-am întrebat despre zona Huedinului. Să înțeleg că pentru zona respectivă momentan nu sunt bani? Mai ales pentru zona de munte? 
Daniel Graur:
Deci, etapizat se alocă bani. Zona de logistică este un domeniu pe care nu îl coordonez și de aceea nu știu sume să vă spun, ori dacă s-a demarat procedura. Știu că sunt lucrări și pe zona Huedinului, dar nu pot să vă spun acum concret. 
Mihaela Trif: Cum vă așteptați să atrageți polițiști în mediul rural în condițiile în care cei de la oraș câștigă mai bine și lucrează în condiții mai bune, iar în mediul rural condițiile locative sunt precare? 
Daniel Graur:
Este într-adevăr o provocare. Ca soluție privind în urmă cu câțiva ani, au existat promoții din școlile de agenți care prevedeau repartiții directe în mediul rural. De asemenea s-au făcut încadrări din sursă externă, ultimele din 2016. De asemenea locurile care au fost scoase la concurs au fost din mediu rural. A asigura stabilitatea oamenilor în mediul rural este dificilă. Au fost mai multe situații în care decizia ține și de aspectul emoțional. Sunt colegi care s-au căsătorit și au trebuit să se mute și a trebui să ținem cont și de aspectul personal. Dar ca să asiguri serviciul polițienesc în toate comunele și cu suficienți polițiști este destul de dificil. Orice plecare din mediul rural se analizează de șeful Inspectoratului, este consultat șeful structurii respective și decizia se ia după acest discuții. 
Mihaela Trif: Nu mă refeream la plecarea din mediul rural, ci în mediul rural. Cum îi convingeți să meargă să lucreze în mediul rural?
Daniel Graur:
În momentul de față, a muta polițiști în mediul rural se realizează cu dificultate, mai avem colegi care vin de la alte inspectorate și alte structuri. Atunci le indicăm anumite posturi unde știm că nu putem să asigurăm serviciul polițienesc, unde avem nevoie de o infuzie de personal. În momentul de față avem puține pârgii și totul ține de o relație interpersonală care se realizează cu greutate. Doar a cere unei persoane să ajungă într-o zonă precară. Mutarea se realizează cu dificultate pentru că întotdeauna avem nevoie de acordul polițistului. Polițistul trebuie să fie de acord cu mutarea. 
Mihaela Trif: Care sunt cele mai grele posturi de poliție din zona Huedinului? De ce? 
Daniel Graur:
Pe zona Huedinului, marea majoritate, dacă ne referim la raza de funcționare a Secției Rurale Huedin, dificultatea ține de situația operativă din anumite comune. Aici mă refer la numărul populației, la suprafața localității. Sunt unele zone în care vin sezonieri și în anumite perioade trebuie să acționăm suplimentar pentru că sunt mai multe sesizări. Ca și mărime, pe primul loc e Aghireșu. Aici avem o problematică deosebită. Colegii au multe sesizări, multe dosare în lucru, iar cu sprijinul Parchetului încercăm să scădem acel stoc de dosare și să prioritizăm activitățile pe zona de prevenire. Acolo avem mai multe furturi și fapte comise cu violență. Nu sunt infracțiuni grave, dar din punct de vedere al numărului, creează o stare de disconfort în rândul cetățenilor. Trebuie să se asigure ordinea în acea localitate. 
Mihaela Trif: Care sunt posturile de poliție care nu au schema completă a personalului? De ce? 
Daniel Graur:
Avem posturi unde a fost nevoie să delegăm polițiști la alte posturi unde nu avem funcții de conducere ocupate. Adică șefii de post, din diferite motive s-au pensionat, iar atunci din trei polițiști pe unul a trebuit să îl mutăm la un alt post de poliție ca să conducă acel post. 
La Aghereșu am avut o astfel de mutare, nu acum recent, ci anul trecut. În prezent nu s-au realizat astfel de mutări. Sunt posturi care au doi polițiști. Avem o problemă când un post de poliție are doar un polițist sau niciun polițist. Din punct de vedere al numărului de funcții, într-adevăr, la Aghireș a fost Secție Rurală și acolo erau mai multe funcții. S-a transformat în post și Gârbău și Aghireș au intrat în organizarea Secției Rurale Huedin. La Ciucea aveau nevoie să fie mai multe funcții decât sunt acum, acolo și la Poieni. În general UAT-urile din zona Hedinului au un alt specific, au o populație mai mică de 1.500 de locuitori. Beliș are tot așa, în jur de 1.500 de locuitori, dar acolo există turism, sunt multe cabane, sunt multe persoane care se deplasează în zona de agrement. Acolo există și foarte multe infracțiuni pe linie silvică. Tot ce înseamnă tăieri să se realizeze cu respectarea legii. 
Mihaela Trif: Există permanență pe timp de noapte pe linia rutieră la Huedin? De ce? 
Daniel Graur:
La Rutiera Huedin avem un număr mic de funcții, din păcate. Tot din păcate, zona respectivă are un tronson mare de drum european. Singura modalitate de a-i sprijini înseamnă să trimitem forțe de la Serviciul Rutier. Am mai trimis și de la Biroul Rutier Cluj-Napoca, unde au acționat punctual pe principalele cauze generatoare de accidente. Nu vă ascund că am colaborat inclusiv cu IPJ Bihor pe zona asta și am realizat o acțiune comună astfel încât să fie pe un sector mai lung de drum național mai multe radare amplasate și mai mulți polițiști prezenți. De asemenea am încercat să folosim și tehnologiile. Colegii, în momentul în care sunt prezenți pe un anumit sector, se anunță dacă au instalată aplicația Waze, astfel încât cei care sunt în tranzit să știe că pe traseul lor sunt polițiști și atunci să fie determinați să respecte regulile stabilite prin Codul Rutier. 
Mihaela Trif: Cum sunt efectuate verificările asupra patrulelor de noapte?
Daniel Graur:
Partea de patrulare presupune în principal intervenție. Intervenție la solicitările cetățenilor. Am constatat în ultimul timp că a crescut numărul de solicitări. Numărul apelurilor la 112 a doborât recent recordul, fiind peste 400 la număr. Dar, ca și intervenție avem deja secții de poliție sau subunități care au peste 200 de intervenții pe lună. Între aceste intervenții, colegii mai parchează mașina, pentru că au alte activități. Duc citații, afișează procese verbale, dar în același timp verifică persoane în izolare/carantină. Există un sistem stabilit, noi avem niște proceduri care presupun scrierea unor rapoarte, analizarea activității de către persoana vizată și în situațiile în care se impune se verifică traseul polițiștilor. În momentul de față nu avem echipamente GPS pe autospeciale, precum cei de la Ambulanță. 

Probelemele de comportament ale polițiștilor 

Mihaela Trif: În câte comisii de disciplină ați intrat și care sunt cele mai frecvente abateri disciplinare? 
Daniel Graur:
Din funcția de adjunct al Inspectoratului nu am fost nominalizat în comisii de disciplină. În general sunt nominalizați polițiști cu funcții de execuție, iar președintele e șeful de subunitate sau de serviciu. Aceste proceduri vizează aspecte concrete, nerespectarea unor proceduri, de aceea se are în vedere o altfel de nominalizare. Eu, în calitate de adjunct sunt președinte în alte comisii care presupun implementarea standardelor de control intern, acordarea unor drepturi, pe care trebuie să le coordonez. 
Din punct de vedere al cercetărilor prealabile, principala abatere este cea cu neglijența în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu. Se raportează la fișa postului și la un act normativ/dispoziție/metodologie încălcată. Au fost situații la polițiști care au comis abateri disciplinare că nu s-au prezentat la orele de pregătire tactică…
Mihaela Trif: Mă așteptam să vorbiți despre polițiștii care sunt prieteni cu interlopii, polițiștii care în continuare se urcă băuți la volan și provoacă accidente.
Daniel Graur:
Aceste abateri pe care le-ați menționat nu sunt frecvente. Cele mai frecvente sunt cele care țin de atribuțiile de serviciu. Pe partea celaltă, în principal se aplică legislația penală. Cel mai grav, răspundem penal. Putem să fim puși la dispoziție. Avem și răspunderea materială și cea contravențională. Sunt colegi care au fost amendați pentru diferite abateri la OUG 195 privind Codul Rutier. 
Mihaela Trif: Despre cazul de la Huedin ce părere aveți? Polițistul respectiv ar trebui să rămână în IPJ Cluj? 
Daniel Graur:
La nivelul MAI vorbim de toleranță zero pentru astfel de fapte. Acest aspect a fost transmis de către domnul ministru, de către șeful Poliției Române, noi am transmis mai jos colegilor și orice abatere va fi sancționată. Procedurile trebuie realizate astfel încât polițistul să își primească după faptă și sancțiunea. Că e penală, disciplinară, din punct de vedere al etapelor, când vorbim de fapt penale procedura disciplinară așteaptă, adică se suspendă. 
Noi avem, la nivelul IPJ Cluj, de implementat sistemul de control intern managerial. Primul standard este ETICA. Pentru a proba că am aplicat acest standard, avem niște responsabili, șefii care trebuie să desfășoare niște activități. Există și alte structuri din MAI care veghează ca un polițist să respecte legea. În momentul în care noi transmitem un mesaj, colegii recepționează și noi avem documente semnate de ei că au luat la cunoștință. În momentul în care se comite o abatere e un flux de informare. 
Mihaela Trif: Vă întreb dacă șeful Poliției Huedin v-a informat înainte să citiți în presă despre fapta polițistului Matiș Gheorghe. 
Daniel Graur:
În momentul în care a apărut articolul, am constatat prim propriile simțuri, alături de conducerea IPJ și purtătorul de cuvânt despre această situație. Informarea preliminară nu a venit pe fluxul stabilit, dar întotdeauna când au fost semnalate în presă abateri săvârșite de către polițiști s-a dispus efectuarea verificărilor. În cazul respectiv, Parchetul Huedin s-a autosesizat pentru infracțiune. În 26 iulie erau echipe care verificau activitatea polițiștilor care au gestionat acel accident cu avarii, pornind de la modul în care s-a eliberat dovada, iar Parchetul a desfășurat cercetări cu privire la o potențială infracțiune. 
Am fost la Huedin. Cei mai afectați sunt colegii. Pentru că ei au muncit. Exact atunci se făcea evaluare pe cele șase luni, iar munca lor s-a dus pe apa sâmbetei pentru că a fost acoperită de acest eveniment negativ, care a afectat imaginea Poliției Huedin, a IPJ Cluj și a MAI. 
Nu este tolerat acest comportament. Vom aplica sancțiuni. Este intolerabil, iar răspunderea pentru a rămâne colegul în continuare în post… nu se poate așa ceva! 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *