In vizor

Internet cu portia in Caminul 14 din Hasdeu

De la inceputul anului universitar, studentii cazati in camine se plang de proasta functionare a internetului. Mai mult, de doua zile, in Caminul 14 din Hasdeu, internetul a fost intrerupt din cauza altor studenti cazati in camine care si-au instalat routerele necorespunzator. Cu toate acestea, studentii se intreaba de ce sa sufere cu totii. De doua zile internetul a fost intrerupt pana la identificarea celor cu routere. Modul prin care „vinovatii” sunt cautati este clasica verificare din camera in camera. Totodata, responsabilii vor ramane fara internet doua saptamani. Doua saptamani in contextul in care sunt sanse mari ca acestia, oricare ar fi ei, sa mearga acasa.

Viata in caminul universitar are neajunsurile ei, pe care studentul trebuie sa si le asume, pornind de la spatiul insuficient al unei camere, la toaletele si bucatariile mizerabile. Totusi, sunt si lucruri fata de care ei se revolta ceva mai mult, care nu li se par corecte in contextul in care platesc niste servicii de care nu se pot bucura. Inca din luna octombrie, pe grupul online al studentilor cazati in Caminul 14 din Hasdeu au existat plangeri cu privire la proasta functionare a internetului, insa, abia de doua zile s-au luat masuri. Mai exact, intreruperea internetului in tot caminul pana la identificarea problemei.

In principiu, dupa cum explica Cezar Andrici, administratorul de retea al caminului, situatia e cauzata de cei care nu-si adapteaza corespunzator routerele.

„Anunt important legat de internet! Au fost gasite 4 routere care au cauzat problemele de care ati discutat pe grup! Parter x2, Etajul 1 (unul) si etajul2 (unul). Pana cand nu dispar toate routerele din retea, in afara de cei care au probleme cu intrarea in placa de retea sau prizele de net cu probleme care nu au putut fi inlocuite,nu se va reconecta internetul in camin! Altfel vad ca nu se intelege ca routerele cauzeaza probleme si nu este voie cu ele. Multumesc de intelegere!”, scrie Cezar Andrici responsabil de administrarea internetului din Caminul 14.

Reactiile nu sunt tocmai pe masura celor cazati in camin din moment ce acest lucru inseamna intreruperea accesului la internet. In timp ce unii sunt mai binevoitori si incearca sa caute solutii, altii sunt mai degraba furiosi pe situatia in sine.

„Eventual ar trebui sa scrii si care este numele hotspotului sa isi dea seama si „autorul” ca nu e ceva in regula”, „Nu se pot pune afise cu anunturi in locuri mai accesibile, la fiecare etaj, la intrarea pe palier? poate ca oamenii nu stiu cs pot face rau cu routerele. Cred ca este un regulament lipit jos la intrarea in camin, dar nu sta nimeni sa-l citeasca”, sunt doua din solutiile propuse de studenti.

De cealalta parte, unii se vad neindreptatiti, considerand nepotrivita decizia de intrerupere a internetului in tot caminul.

„Well, ty! O masura draconica, implicit cam nejustificata. Dar merge si-asa. In Romania orice isi gaseste justificare”, scrie Bogdan.

„Unu la mana, decizia a fost luata de o persoana de la centrul de comunicatii al UBB si doi la mana, hai sa nu ne mai lamentam cu Romania pentru ca tocmai ca mergea si asa pana acum s-a luat decizia asta!”, vine raspunsul.

Simultan, ca reactie la anuntul principal apar diverse intrebari, motivate de altfel „Nu ma prea pricep la chestiuni dinr- astea, dar din comentarul tau inteleg ca dupa ce dai drumul la net ei nu vor avea. Atunci nu se poate porni acum?” „Si trebuie sa asteptam noi dupa ei?”.

Raspunsul imediat demonstreaza ca, de fapt, problema persista de ceva vreme, dar abia acum s-au luat masuri: „Ori asa, ori o sa te plangi, odata la o luna, doua ca iti merge netul prost! Daca preferi sa iti mearga si in sesiune cum a mers pana nu demult, atunci se reconecteaza si astept alt reply in care te plangi de cat de prost merge netul”, scrie Cezar Andrici.

„Da’ tot nu se leaga de ce ai taiat tu netu la toti ( nustiu daca tu ai sau nu de muca pe laptop sau proiecte, alti cam da). Ca pana nu is scot ei routerele. Cam asta am inteles eu dince ai spus daca gresesc corecteaza-ma.” mai adauga Gelu Pacurar.

De asemenea, o reactie ceva mai dura o are si Bogdan, un alt student cazat in camin.

„Nu e vorba de lamentatii. Ca daca era asa ceva, chemam bocitoare profesioniste. E ideea ca deciziile asa se iau intotdeauna, fara justificari suficiente, cand se trezesc anumite persoane ca vor sa faca ceva. Si pana la urma tot nu se face. Nu e lamentatie, e realitate. Iar daca te deranjeaza ce iti spun, schimba realitatea, nu actiona in interiorul aceluiasi cliseu”, este de parere acesta.

Neplacerile sunt cu atat mai mari cu cat unii au examene sau documente online pe care trebuie sa le acceseze.

„Deci cand vine netul inapoi? Am examen in cateva zile si nu mi se pare normal sa imi folosesc tot netul de pe telefon. Plus ca nu e deloc practic. Mersi”, se plange si Diana C.

Proasta functionare a internetului nu e doar de la inceputul anului universitar, de cand au inceput intrebarile „Oare numai eu am probleme cu netul”, „Ii merge cuiva internetul”, intrucat din discutiile studentilor reiese ca si anul trecut situatia era similara.

„Am pus anul trecut pe toate etajele la toate usile  Nici atunci nu a stat nimeni sa le citeasca, ba mai mult la un etaj stateau cativa si ranjeau intre ei dupa ce le-am lipit.Poti sa le proiectezi si pe perete in camera ca tot nu se uita unii. Atat de interesati sunt de ce e in jurul lor  Aseara cand nu era net in camin, mi-era plina lista de retele wi-fi, o sa fie reconectat netul si cum merge merge si sanatate. Cine mai e prins cu routere aiurea dupa asta, sa isi cumpere stick de net ca nu o sa mai fie reconectat mult si bine„, intr-un final, dupa atatea plangeri si comentarii solutia finala e reconectarea”, scrie administratorul de retea la unul dintre comentariile anterioare.

Ziar de Cluj a incercat sa afle mai multe detalii despre problema internetului in Caminul 14 si, in general, in toate caminele, insa cei de la Centrul de Comunicatii al UBB se feresc sa dea declaratii pentru ca, nu-i asa, e responsabilitatea celor de la biroul de presa. Dar cei de la biroul de presa nu raspund la telefon, asa ca informatia legata de cine a taiat internetul in camin este aceea ca „decizia a fost luata de o persoana de la centrul de comunicatii”, dupa cum reiese dintr-una din explicatiile de mai sus ale lui Cezar Andrici.

„Pentru relatiile catre ziar exista centrul media, luati legatura cu dansii, nu fac nicio declaratie”, a spus scurt administratorul de retea al UBB, Aurelian Sotropa cand a fost contactat pentru mai multe detalii in legatura cu acest aspect.

Asadar, de la un birou la celalalt, de la centrala, la biroul de comunicatii, de acolo, la biroul de presa, unde nu raspunde nimeni, raspunsurile la intrebari sunt amanate. Dar faptul ca la telefoanele UBB-ului nu raspunde nimeni in general, nu este o surpriza. Asa ca raman plangerile studentilor, care se intreaba de ce sa plateasca toti pentru cateva routere instalate necorespunzator sau de ce nu are caminul wifi, care sa poata fi accesat de toti cei care sunt cazati acolo.

UPDATE

Paul Farcas, purtatorul de cuvant al UBB a declarat pentru Ziar de Cluj ca vina apartine in intregime celor care au folosit routere instalate necorespunzator. Mai mult, informeaza acesta, cei responsabili si-au deconectat dispozitivele, iar studentii au din nou acces la internet.

„In Caminul 14 din Complexul Studentesc Hasdeu, cativa studenti folosesc routere wireless care nu sunt configurate si conectate corect la retea, astfel incat se produc disfunctionalitati in ceea ce priveste accesul la internet al studentilor din camin. Din aceasta cauza, Centrul de Comunicatii de Date al UBB a restrictionat accesul la internet,incepand de ieri, 14 decembrie, ora 16.00 si pana astazi, 15 decembrie, ora 12.30. In acest interval proprietarii routerelor wireless, incorect configurate, si-au deconectat dispozitivele. In prezent, studentii din caminul 14 au acces la internet.Precizam, de asemenea, ca, in fiecare camin, aflat in administrarea Universitatii Babes-Bolyai exista un anunt care explica foarte clar modalitatea de utilizare corecta a routerelor wireless. Cei care nu se descurca cu configurarea acestor dispozitive pot solicta suport tehnic si se pot adresa administratorului de camin”, a incheiat Paul Farcas.

Cu toate ca problema a fost solutionata, sunt inca cativa studenti care se plang de faptul ca nu au acces la internet. Astfel, in urma cu o ora, Alvaro Albornoz Castro scria ca el se confrunta in continuare cu aceasta situatie

„Salut! Poate cineva sa ma ajute? La laptopul meu nu merge netul deloc (si colegul are net…) va rog, daca poate sa vina cineva sa ma ajute? Multumesc frumos!”, a scris studentul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *