Analiza

Incompetență crasă a Consiliului Județean Cluj: Drumul județean Săvădisla-Băișoara, asfaltat a TREIA oară în ultimele 12 luni

Despre lucrările proaste executate pe drumurile județene de către firmele ”de casă” am scris de nenumărate ori, dar drumul județean DJ 107 M Săvădisla-Băișoara bate toate recordurile negative. Drumul a fost asfaltat de trei ori în ultimele 12 luni, dovedind bătaia de joc din bani publici.

Drumul DJ 107 M leagă municipiul Cluj-Napoca de Muntele Băișorii, cea mai mare stațiune de schi din județ. Acest lucru nu a constituit un motiv suficient de bun pentru administrațiile județene să demareze lucrări de modernizare astfel încât turiștii, dar și cei care fac zilnic naveta, să nu își mai rupă mașinile în drumul plin de gropi. Drumul a fost puternic deteriorat de mașinile de mare tonaj care l-au traversat când a fost construită Autostrada Transilvania. Autostrada a fost inaugurată în 2009, iar de atunci drumul a fost reparat, plombat, asfaltat, dar în continuare este plin de gropi.

Drumul trebuia să fie modernizat de Kiat, dar lucrările prost executate au cedat după 2 luni

Acest drum trebuia să fie modernizat prin contractul derulat de Consiliul Județean cu firma Kiat. Au fost executate lucrări pe acest drum, însă după doar două luni au început să apară din nou gropi. Consiliul Județean a reziliat apoi contractul cu cei de la Kiat și a alocat alți bani pentru întreținerea acestui drum. În toamnă au fost executate lucrări de reparare a drumului, dar și acestea au cedat, tot după două luni, acuză șoferii. Aparent, atât rezistă asflaltul pe acest drum, doar două luni.

De altfel, Consiliul Județean afirmă că a reziliat contractul cu Kiat tocmai pentru a proteja banii publici, asta deși Kiat a executat lucrări pe drumul DJ 107M.

” În cursul anului 2019, contractul de execuție a lucrărilor încheiat cu Kiat Group Construct SRL a fost reziliat din cauza nerespectării de către societate a clauzelor contractuale. Deci, tocmai pentru a proteja banul public și interesele clujenilor, Consiliul Județean a reziliat acest contract. În aceste condiții, pentru asigurarea unei circulații în condiții de siguranță, în cursul anului trecut, pe acest drum județean au fost executate lucrări de întreținere cu asfaltare, pe sectoare, pe tronsonul Luna de Sus – Vlaha – Săcel – Băişoara. Aceste lucrări nu sunt finalizate și urmează să fie reluate în perioada următoare. În ceea ce privește continuarea lucrărilor de modernizare și reabilitare, se va organiza o nouă licitație de atribuire a execuției lucrărilor. Referitor la calitatea lucrărilor, vă asigurăm că nicio lucrare nu a fost și nu va fi recepționată decât dacă va fi pe deplin conformă cu clauzele contractelor încheiate, stasurile și normativele în vigoare. Dovadă în acest sens stă chiar faptul că forul administrativ județean a reziliat contractul de execuție a lucrărilor încheiat cu Kiat Group Construct SRL”, potrivit Consiliului Județean.

Consiliul Județean anunța în 2019 printr-un comunicat de presă lucrările executate de Kiat pe acest drum. Ulterior s-a dovedit că lucrările executate au fost atât de proaste că au cedat după două luni, iar cotractul cu Kiat a fost reziliat. În toamnă, Consiliul Județean a demarat alte lucrări, de ceastă dată de întreținere, la fel de prost execuatate. Oare ce fel de lucrări sunt executate dacă nu rezistă decât câteva luni?

”Consiliul Județean Cluj aduce la cunoștința participanților la trafic, a locuitorilor din zonă şi a turiștilor faptul că pe drumul județean DJ 107M Luna de Sus (DN1) – Vlaha – Săvădisla – Săcel – Băişoara – Iara – Buru – limită cu judeţul Alba lucrările de reabilitare și modernizare au fost reluate după ce acestea au fost suspendate pe perioada sezonului de iarnă. Demarate în cursul anului trecut, lucrările au fost reluate în aceste zile, în contextul condițiilor meteorologice favorabile înregistrate. În această etapă se execută lucrări de frezare a căii de rulare, în paralel cu cele de așternere a stratului de piatră, în vederea turnării celor două straturi de asfalt, binder și strat de uzură”, potrivit unui comunicat al Consiliului Județean Cluj din 2019.

Acum, în mai 2020, comunicatul de presă transmis cu privire la acest drum oferă explicații privind lucrări de reparații care se vor încheia cu așternerea de covor asfaltic (din nou):

Consiliul Județean Cluj aduce la cunoștința participanților la trafic şi a locuitorilor din zonă faptul că pe sectorul Băișoara – Săcel – Liteni – Lita – Săvădisla, situat pe drumul județean DJ 107M, au demarat lucrări de asfaltare pe sectoare, ca parte a lucrărilor de întreținere. Lucrările de întreținere, în totalitatea lor, vizează un tronson în lungime de 12 kilometri, de la km 11+000 la km 23+000, în condițiile în care, pe același drum județean, pe tronsonul Băișoara – Iara – Buru (DN 75) – limită cu județul Alba, în lungime de 17,7 kilometri (de la km 24+300 la km 42+000), au fost deja finalizate lucrările de asfaltare și alte tipuri de lucrări de întreținere. În această etapă, au fost asfaltate primele sute de metri, pe un sens de circulație, pe sectorul de drum cuprins între km 23+000 și km 21+000. În prealabil, au fost executate lucrări constând în frezarea asfaltului în zonele deteriorate, tratarea burdușirilor, eliminarea fundației de piatră spartă necorespunzătoare, refacerea terasamentelor deteriorate și alte lucrări pregătitoare în vederea așternerii covorului asfaltic, a anunțat Consiliul Județean în 19 mai.

Clujenii sunt sătui să vadă cum Consiliul Județean Cluj își bate joc de acest drum, pe banii lor. Pe lângă faptul că se pierd bani publici la fiecare lucrare prost executată, mașinile lor au de suferit din cauza drumului plin de gropi.

Sambata trecuta era sa-mi rup masina in craterele formate in asfaltul turnat ANUL TRECUT pe sectorul asta!!! Daca nici in 2020 nu suntem in stare sa asfaltam un amarat de drum, atunci mai bine o lasam naibii de civilizatie si ne mutam inapoi in pesteri.

Aleluia, am fost duminica pana in Cluj, prin Sacel era o piatra pe drum de-mi cadeau dintii din gura, acu vedem si cat tine, ca cealalta asfaltare din toamna deja e praf.

Consiliul Județean dă asigurări că nu se vor pierde bani publici, lucrările prost executate nu vor fi recepționate. De asemenea, acum lucrările vor fi mai atent supravegheate pentru a nu se repeta situația de anul trecut.

”Tocmai pentru că lucrările derulate pe acest drum nu au îndeplinit cerințele de calitate, Consiliul Județean a reziliat contractul cu societatea care le-a executat, nu le-a recepționat și, în mod evident, nu le-a decontat. De altfel, se află în plină derulare un proces cu acea societate. După cum am mai afirmat, cei care au greșit, vor plăti, asta solicităm noi în instanță. În ceea ce privește lucrările derulate acum, acestea sunt supravegheate de diriginții de șantier și responsabilii din cadrul Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat a Consiliului Județean. Oricum, rămâne valabil faptul că lucrările nu vor fi decontate decât dacă vor fi pe deplin conforme cu legislația și normativele în vigoare și cu prevederile din contractele semnate”, potrivit Consiliului Județean.

Sunt și alte drumuri care au tot fost reparate de-a lungul ultimilor ani, Ziar de Cluj a făcut o scurtă trecere în revistă a celor anunțare a fi reparate în acest an, dar care pe hârtie sunt asfaltate de mult.

Aceleași drumuri județene, reparate în fiecare an. Tișe: ”Avem o calitate a lucrărilor mai bună decât în anii trecuți”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *