Vocea ta

Încă unui ”client” al parcării de lux a Spitalului Clinic Județean de Urgență i-a fost ”fracturat” portofelul. LIPSA DE INFORMARE CORECTĂ face victime. Ar putea și conducerea SCJU să iasă din starea de ”miserupism” față de pacienți și aparținători și să INFORMEZE

De mai bine de doi ani există plângeri ale cetățenilor care sunt obligați să ajungă să ”se caute” la Spitalul Clinic Județean Cluj că parcarea este extrem de scumpă. Vorbim aici mai ales de lipsă de informare. De doi ani de când există această discuție în spațiul public și o tot ”mușcă” câte un ”client”, putea și conducerea SCJU să pună niște afișe de atenționare: ”PARCAȚI PE BANII DUMNEAVOASTRĂ. VĂ RECOMANDĂM PARCAREA PUBLICĂ DE LA CLĂDIREA PRIMĂRIEI DIN IMEDIATA VECINĂTATE. LA NOI ESTE SCUMP, EXTREM DE SCUMP”.

În 2021, de exemplu, ajunseseră de știre la nivel national, televiziunile de știri titrând titluri de genul: ”La spitalul județean din Cluj-Napoca plătești parcarea mai mult decât consultația. Un tichet costă și cât un bilet de avion”.

”Să parchezi la Spitalul Județean din Cluj-Napoca a devenit un lux. Prețurile sunt exorbitante: pentru o oră, plătești 60 de lei, dacă stai mai mult tariful crește. Cu încă 20 de lei.” – se plângea un cetățean ajuns în această situație.

Spitalul avea o explicați: ”Spațiul limitat al curții interioare nu reușește desigur să acopere necesarul locurilor de parcare. Prețurile cresc tocmai ca să descurajeze staționarea pe termen lung și să permită un trafic mai fluid în curte. Până să fie finalizate lucrările de modernizare a parcării, mașinile erau puse haotic și blocau accesul ambulanțelor. Vizitatorii și aparținătorii pacienților pot staționa în parcarea publică a primăriei, care se află la 150 – 200 de metri de spital și dispune de 380 de locuri.” (octombrie 2021 – Flavia Topan, purtător de cuvânt SCJU Cluj-Napoca).

Cu toate aceste explicații, cei care au treabă cu spitalul s-au plans în continuare.

Astfel, în februarie anul curent, plângerea era că parcare este mai scumpă ca în New York, iar medicii o țin ocupată, pe gratis. ”Cea mai scumpă parcare din România este în curtea Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca: pentru 3 ore am plătit 220 Lei. Recunosc că n-am citit ce scrie pe tichetul de parcare. În New York, pentru 24 de ore plătești 50 USD” – se plângea o clujeancă.

”Au fost amenajate un număr de 12 locuri pentru vizitatori și 264 de locuri pentru angajați, vehiculele de aprovizionare, ambulanțe, colaboratori. Angajații spitalului nu plătesc parcarea”, au declarat cei de la Spitalul de Urgență Cluj, după ce un alt șofer s-a plans mass media că a achitat 425 de lei pentru 6 ore de parcare.

Practic vorbim despre o parcare făcută pe un teren aparținând de Consiliul Județean Cluj și ale cărei tarfie au fost stabilite prin ”Regulamentul de parcare”, document aprobat de conducerea SCJU Cluj-Napoca.

Iar cei de la SCJU au susținut și de această data că parcarea s-a făcut ”în vederea fluidizării traficului și a eliberării căilor de acces.” Și că ”tarifele de parcare nu au fost stabilite pornind de la considerente economico-financiare, scopul urmărit a fost acela de a descuraja parcarea de lungă durată în interiorul spitalului, asigurând astfel o anumită mobilitate în interior și acces tuturor pacienților cu urgențe medicale, fie că se prezintă cu ambulanța sau sunt aduși cu mijloace auto proprietate personală.”

Doar că, în 2021, pe bonurile emise la parcare apărea firma Green Center s.r.o. din Republica Cehă. Explicația? ”Firma menționată de dumneavoastră este producătorul echipamentelor care deservesc parcarea, și în această calitate a apărut pe tichetul de parcare, până la remedierea problemei la sfârșitul lunii septembrie 2021. Spitalul nu avut și nu are relații contractuale cu această firmă. Instalarea acestor echipamente și mentenanța a fost atribuită prin contract de achiziție publică firmei Sentinel SRL. Toți banii proveniți din achitarea contravalorii tichetelor de parcare intră în bugetul de venituri și cheltuieli al spitalului.”

Că nu am fi scris din nou despre această parcare dacă zilele acestea nu o mai ”mușca” încă un client al SCJU.

După cum se vede pe chitanță, acum scrie clar că emitentul este SCJU. Iar banii se duc ”în bugetul de venituri și cheltuieli al spitalului”.

Prin urmare avem așa: pe de o parte IGNORANȚA și LIPSA DE INFORMARE a celor care au treabă la SCJU; pe de alta LIPSA DE INFORMARE din partea SCJU. Deci: rămâne cum am zis mai sus: dacă pe cei din conducerea SCJU nu i-ar durea-n cot de problemă și nu și-ar trata ”clienții” cu siktir (ca și cum n-ar fi treaba lor, în fond există scris, undeva pe aparatul de marcat, cu litere mititele, ca la contractele cu băncile, ”clauzele” de parcare, adică tariful), ar putea avea bunul simț să INFORMEZE, VIZIBIL, cu privire la ce anume are să-i usture la portofel pe cei care au treabă acolo.

Mulțumim pentru înțelegere și sperăm să nu mai fim nevoiți să scriem despre această problemă. E OK așa, doamnă Gherman? Și INFORMAREA CORECTĂ face parte din ATRIBUȚIILE de manager.

PS: Noaptea strada Clinicilor este ”curată” și există locuri de parcare și în fața SCJU. Și chiar dacă era o urgență, se putea duce urgența până ”la scară”, apoi se putea parca pe Clinicilor. Unde este cam 8 lei pe oră, tariful de parcare. Și comoditatea se plătește. Zicem și noi, fără să facem prea mult caz din asta.