In vizor

Încă un proiect blocat: Licitația pentru noul Pod peste Someș, contestată

Noul Pod peste Someș, un proiect declarat câștigător în urmă cu mai bine de doi ani de zile în cadrul programului de bugetare participativă, licitat la începutul lunii noiembrie de Primărie, a fost deja contestat. După ce Primăria a declarat câștigătoare firma Freyrom SA – Procons Grup SRL – Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL – Integrated Road Solutions SRL din București, decizia a și fost contestată. Emil Boc s-a referit în treacăt la acest proiect așteptat de clujeni, în cadrul unei intervenții la un post de radio local.

Întrebat în privința etapei de desfășurare a proiectelor de infrastructură, precum Podul Răsăritului, Emil Boc a afirmat că acesta este blocat de contestații:

„Podul Răsăritului este în contestație, proiectul a fost depus la CNSC contestații, probabil și în instanță, și așteptăm finalizarea acestor proceduri”, a declarat edilul Emil Boc. 

Anunțul privind licitația pentru construirea unui pod peste Someș, care să lege străzile Răsăritului – Oașului – Decebal (vechea zonă industrială de gară) a fost publicat la începutul lunii noiembrie. 

CITEȘTE ȘI: Pod peste Someș, care va lega strada Răsăritului de Oașului. Proiectul este vechi de doi ani. Pe hârtie, lucrările vor fi gata în 2021

După cum semnala Ziar de Cluj, teoretic, proiectarea și lucrările ar trebui să fie gata în doi ani de la data semnării contractului. Practic, termenele avansate de municipalitate sunt nerealiste. Aproape fiecare licitație este urmată de contestații, iar firmele câștigătoare întârzie nepermis de mult finalizarea proiectelor.

Valoarea estimată totală a acestui proiect – Pod peste Someș – este de 22.771.690,36 lei fără TVA, din care: servicii de proiectare inclusiv asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor în valoare de 718.000 lei fără TVA; valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 22.053.690,36 lei fără TVA. Durata contractului este de 24 de luni, din care 3 luni pentru serviciile de proiectare și 21 de luni pentru execuția lucrărilor.

Construirea podului este un proiect câștigător în cadrul programului de bugetare participativă din 2017.

„Prin realizarea acestui pod cu cel puțin o bandă pe sens (ideal două benzi) s-ar crea o legătură directă între zona Industrială Clujana – str. Răsăritului și zona Gării. Acest lucru ar decongestiona Piața Abator, care oricum, prin viitoarele construcții va fi foarte aglomerată.

Acest pod ar facilita și transportul în comun pe ruta Plevnei – Câmpina – Clujana – Gară. Dezvoltarea orașului este strâns legată de dezvoltarea rețelelor de transport”, se menționa în descrierea proiectului de acum doi ani.

În 2017, Primăria a solicitat terenul de la Ministerul Transporturilor. Un an mai târziu, s-a realizat studiul de fezabilitate. În septembrie 2019, au fost aprobată documentația și indicatorii tehnico-economici.

Un alt proiect blocat din cauza unui zăcământ de sare și a studiilor geotehnice realizate după ureche este Podul Porțelanului, unde lucrările de „modernizare” au fost stopate. 

CITEȘTE ȘI: Boc își ascunde nereușitele pe după poveștile despre metrou – nimic concret despre Podul Porțelanului 

Din păcate, realizarea de noi poduri în Cluj-Napoca pare o misiune imposibilă pentru administrația locală. Primăria se află deja la a doua licitație anulată pentru modernizarea podului Garibaldi, după ce nici o firmă nu s-a prezentat cu oferte. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *