In vizor

Inaugurat inainte de alegeri, drumul Fagetului s-a rupt. Pentru a nu observa prea multa lume, constructorul a acoperit in graba gropile, fara a consolida fundatia si apoi a turnat asfalt. Galerie Foto

Drumul Fagetului devine cea de a doua “centura de diamant” a Clujului. La nicio luna de la darea sa in folosinta, drumul proaspat reabilitat si inaugurat cu cateva zile inainte de alegerile locale din luna iunie, s-a rupt pe o portiune de aproximativ 8 metri. Locuitorii din Faget si Ciurila sunt nemultumiti ca Emil Boc s-a folosit electoral de reabilitare drumului si reclama mai multe probleme ale modernizarii acestuia. 

Reabilitarea strazii Faget a inceput in luna septembrie a anului trecut, dupa zece ani de asteptari, spre bucuria multor locuitori al noului cartier de vile, aparut in zona, dar si a celor din comuna Ciurila. Lucrarile au fost finalizate in 3 iunie,  cu trei zile  inaintea alegerilor locale, semn ca medernizarea a fost mai mult un proiect cu iz electoral. 

Pe perioada lucrarilor, pentru multi soferi din zona drumul spre casa a fost un adevarat calvar: zeci de minute de asteptare la semafoare nefunctionale, gropi de jumatate de metru adancime pe singura banda utilizabila si mizerie de nedescris.

Proiectul a cuprins „modernizarea sistemului rutier”. Astfel s-a realizat modernizarea carosabilului, cu o latime de 7 metri si a trotuarelor cu o latime de un metru pe fiecare parte. S-a  realizat inclusiv o pista de biciclete cu dublu sens, pe partea stanga, in sensul de mers dinspre Calea Turzii inspre comuna Ciurila, cu o latime de 2,2 metri si vopsita cu asfalt rosu, pentru o mai buna vizibilitate.

Reabilitarea strazii Fagetului a constat in consolidarea zonelor cu alunecari de teren prin executia de ziduri de sprijin  pe aproximativ 500 metri liniari, executia retelei de canalizare pluviala si drenuri, executia retelei de canalizare menajera pe aproximativ 1.600 metri liniari, extinderea retelei de iluminat public si montarea a 105 stalpi noi precum executarea semnalizarii rutiere prin montarea de indicatoare si efectuarea de marcaje.

Recent insa, la doar o luna si jumatate de la inaugurare, pe o portiune de aproximativ 8 metri, o banda de circulatie s-a surpat, constructorul intervenind in forta pentru a musmaliza dezastrul. Lucrarile neconforme cu proiectul au fost amendate de catre soferi prin reclamatii zilnice, insa nimeni nu a ascultat „vocea poporului”. Printre cele reclamate de locuitorii din Faget si Ciurila s-au enumerat: diferentele de nivel dintre capacele de canal si asfalt, si faptul ca pista de biciclete are mai multe intreruperi, motic ce-i determina pe biciclisti sa intre pe partea carosabila.

“Lucrarile sunt facute de mantuiala. Canalele nu sunt puse la nivel sunt foarte multe denivelari in carosabil, sa nu vorbim de surparea drumului de acum trei zile pe care nu au lasat-o sa o vada prea multa lume si au acoperit-o rapid. Acolo, pe timpul lucrarilor, cand s-a facut fundatia, la fel s-a surpat de cel putin doua ori. Dupa ce s-a asfaltat, am observat ca s-a surpat din nou. Vor mai aparea surpari pe parcursul timpului suta la suta. Pista de biciclete nu are continuitate, la un moment dat se intrerupe si trebuie ca biciclistii sa intre pe partea carosabila. S-a dat in folosinta inainte de alegeri si in decurs de nici doua luni s-a si surpat drumul pe o portiune de 7-8 metri”, afirma Radu Moldovan.

Lucrarile  de reabilitare a strazii Faget au fost realizate de SC Antrepriza Reparatii Lucrari ARL Cluj, iar valoarea contractului a fost de 10.512.182,56 lei. Perioada de garantie a executiei este de patru ani.

Explicatia beneficiarului lucrarilor, in speta Primaria Cluj-Napoca, este una demna de notat in revista de umor ” Urzica”. Intrebarea pentru Emil Boc este insa una cat se poate de serioasa. Cum este posibil ca la doar o luna si jumatate de la darea in folosinta a unei investitii majore, cu care a defilat in campania electorala, se intervine cu lucrari de mentenanta? Sa fie drumul Fagetului o noua centura de diamant in care, peste patru ani, cand va expira garantia, administratia publica locala sa arunce cu bani pentru consolidare? 

“Sub portiunea de drum reclamata  exista un bransament de apa unde s-a produs o avarie. Infiltratiile de apa au produs surparea, iar in aceste zile s-a intervenit pentru reabilitare. S-a constituit o comisie care va face o evaluare si va stabili cine se face vinovat de aceasta surparea drumului”, a afirmat Oana Buzatu purtatorul de cuvant al Primariei Cluj-Napoca. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version