In vizor

În secolul vitezei, Consiliul Judeţean Cluj mai cheltuie 12.500 de lei pentru tipărirea de broşuri

 
Consiliul Judeţean Cluj este dispus să cheltuie până la 12.500 de lei pentru a tipări broşuri de promovare turistică. În condiţiile în care 90% dintre cei care vizitează zonele de intres turistic ale judeţului se informează prin intermediul internetului, investiţia administraţiei este una inutilă din punctul de vedere al impactului. 
 
Un nou  anunţ de achiziţie publică privind “Servicii tipărire broşuri de promovare turism rural” a fost postat pe site-ul Consiliului Judeţean Cluj. Dacă s-ar lua totalul acestor genuri de achiziţii  din ultimii 5 ani, pentru că an de an s-au făcut aceste acţiuni de promvare a judeţului, s-ar ajunge la concluzia că administraţia judeţeană a cheltuit peste 10.000 de euro pe pliante de promovare turistică. În condiţiile în care majoritatea drumurilor ce facilitează accesul în zonele de agrement ale judeţului, aflate în administrarea CJ Cluj, sunt impracticabile, cheltuirea sumei de 12.500 lei nu se justifică. 
 
Azi a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru cele 5.000 de exemplare de broşuri ce vizează promovarea turistică a judeţului Cluj. Firmele interesate au fost obligate să depună o garanţie de 5% din valoarea contractului, iar câştigătorul va avea un termen de finalizare de 45 de zile.

“Broşurile vor avea ca scop prezentarea obiectivelor turistice din zona rurală  a judeţului Cluj într-un mod dinamic, modern şi atractiv în scopul punerii în valoare  a patrimoniului istoric, arhitectural cultural, natural şi etnografic din judeţul Cluj. Beneficiarul va pune la dispoziţia prestatorului fotografii conţinând obiectivele turistice care vor fi promovate, precum şi informaţiile aferente acestora.”, se arată în caietul de sarcini anexat anunţului de achiziţie. 
Oare ce au gândit reprezentanţii CJ atunci când au impus ca pliantele să aibă o prezentare dinamică, modernă şi atractivă? Probabil că prestatorul va fi obligat să tipărească broşuri 3D. Mai mult, din moment ce CJ Cluj nu are un fotograf angajat, cine a realizat imaginile cu obiectivele ce vor fi publicate pe aceste materiale publicitare? Oare turiştilor nu le vor fi prezentate aceleaşi imagini de acum 7 ani utilizate în cadrul proiectului de promovare “Clujul peisaj Cultural”, finanţat din fonduri europene? Dar cum banul public este banul nimănui, încă o serie de tipărituri va aduna praful pe birourile Centrelor de Informare Turistică din judeţ. De cei aproape 3.000 de euro se putea face o campanie de promovare pe internet, ceea ce, cu siguranţă ar fi atras un număr mult mai mare de turişti.  

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version