In vizor

În scandalul de achiziție cu dedicație a BMW-urilor pentru Poliția română de la amicul Schmidt al președintelui Klaus Iohannis, Bode vrea să ne zică că ”Cei patru evangeliști au fost trei: Luca și Matei”

Într-o tentativă jalnică de a-și acoperi slugărnicia față de stăpânul PNL, Klaus Iohannis, în scandalul celor 600 de BMW-uri pe care Poliția română le vrea achiziționate cu dedicație de la amicul președintelui României, Michael Schmidt, ministrul de Interne, Lucian Bode, alege calea lui Emil Boc: Drulă e de vină.Numai că, dacă Drulă i-a scos cu ranga lui Boc metroul din PNRR, lui Bode i-a băgat cu ranga BMW-urile în achiziție. Poate ar trebui să intervină procurorii DNA cu o rangă în gura ministrului. Numai că procurorii sunt în lesa scurtă a președintelui, băgăm de seamă.

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a prezentat, joi, raportul Corpului de Control al MAI pe tema achiziției celor 600 de BMW-uri. Lucian Bode l-a acuzat pe liderul USR, Cătălin Drulă, care a criticat achiziția, de ”conspirații la nivel înalt” și că a aprobat cererea de finanțare când era ministrul Transporturilor, inclusiv detaliile tehnice.

”La 12 noiembrie 2020 se emite HG 971 prin care se aprobă necesitatea cheltuielilor acestui proiect, semnată de asociatul politic mai nou al dlui Drulă, dl Ludovic Orban, în care veți găsi achiziționarea de 300 autospeciale.

25 mai 2021 – Ministerul Transporturilor condus de Cătălin Drulă aprobă cererea de finanțare, inclusiv detaliile tehnice. Se semnează contractul de finanțare, în baza aprobării dată de Drulă, semnat între Ministerul Transporturilor și IGPR. Ca reprezentant al MT este domnul ministru Drulă și domnul Benone Matei de la IGPR.

Foarte important: anexa 2 a contractului este fișa cu detaliile tehnice, unde vom găsi la pagina 7 capacitatea cilindrică, cutia de viteze, tracțiunea, lungimea, caroseria, culoarea, foarte important – cutie automată 8+1 trepte. Ce spunea dl Drulă acum câteva zile? Că am construit un caiet de sarcini în care am trecut cutie de viteze 8+1 viteze pentru a avantaja pe cineva, în condițiile în care domnul Drulă a semnat acest contract. Cât tupeu să ai și să acuzi Poliția Română, MAI că au făcut anumite specificații cu dedicație, când nu au făcut altceva decât să preia specificațiile din proiectul tehnic semnat.

Pe 8 iulie, Ministerul Transporturilor anunță public semnarea contractului, în care se enumeră și achiziționarea celor 300 de autospeciale de poliție. După semnare, Ministerul Transporturilor informează Ministerul Fondurilor Europene, așadar contractul ajunge și la dl Cristian Ghinea, inclusiv cu specificațiile tehnice.

Putem vorbi mult despre ipocrizie, rea voință, pierderi de memorie, inclusiv despre înțelepciunea zicalei ”Dacă tăceai filosof rămâneai”. Singurul aspect care ne interesează la MAI e dezinformarea. Mă aflu în fața dvs să combat această dezinformare cu argumente.

Fostul ministru Drulă face acuzații grave, cu atac la persoane, vorbind despre acte semnate de dânsul. Ar fi de râs, dacă nu ar fi plâns. Cere să se sesizeze DNA. Să înțelegem că se autodenunță. Dl Drulă sesizează OLAF, în condițiile în care aceste specificații au fost pe masa lui Cătălin Drulă și Cristian Ghinea. Întreaga documentație o vom pune la dispoziția tuturor instituțiilor competente. S-a gândit ce o să spună procurorilor când va fi întrebat cum și de ce a semnat acele specificații pe care le numește cu `dedicație`?” – susține Lucian Bode.

Tot ce afirmă Lucian Bode, care încă le mai doarme pe bancheta din spate a malinii cu girofar, trebuie privit cu maximă circumspecție. În primul rând, în respectiva HG sunt mentionate 300 de auto speciale si nu apare abrevierea BMW. În plus, HG este semnată nu de Drulă, ci de un secretar de stat PNL, coleg de partid cu stimabilul Bode. Deci este ca în zicala la modă în zilele acestea: ”Cei patru evangeliști erau trei: Luca și Matei”.

MinisterulTransporturilor a semnat doar contractul cadru: ”Contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră” din POIM. Anexele tehnice au fost elaborate și semnate de Bode și de către subalternii lui. Nu există anexa tehnică cu semnatura lui Drulă pe ea, nici măcar nu era treaba ministrului de Transporturi să stabilească cerințele tehnice pentru echipamentele poliției.

În altă ordine de idei (și nouă nu ne e drag USR, dar mai puțini dragi ne sunt hoții și mincinoșii de la PNL și PSD), dacă Drulă a semnat cândva ceva, Bode e brusc un înger? După noi, Bode ăsta nu are creier, alții l-au pus să fure, să greșească? Adică Drulă l-a făcut să persiste în mizerie? A descoperit corpul să de control NIMICUL și a făcut el conferință de presă ca să zică: ”bă, Cătălin m-a pus”. Asta în loc să facă conferințe de presă pe subiecte cu adevărat importante și să lase Justiția (atâta cât mai există) să decidă vinovații, nu Corpul de control al propriului minister…

RECAPITULARE (pentru grupul infracțional organizat din Ministerul de Interne): MT nu a aprobat, ci a avizat. Nu era treaba MT să verifice specificațiile tehnice, dacă ele favorizează sau nu un anumit furnizor. Asta era treaba ministrului și, desigur, a procurorilor (când nu dorm cu proteza de câini fioroși puă în borcan). Corpul de control al MI a verificat necesitatea achiziției și etapele legale, care bineînțeles că au fost îndeplinite, că altfel nu se aproba prin HG. Dacă obiectivul controlului ar fi fost să verifice cum au fost determinate specificațiile (de ce 145 mm și nu 150 sau 160 șamd) și de ce ele nu au permis intrarea la licitație a mai mulți furnizori, atunci ar fi fost un control real. Altfel e pentru prostoi.

”Doftor” Bode se preface că nu de Iohannis e vorba în propoziție, ci de Drulă. Că Schmidt ăla-i prietenarul lui Drulă, nu al lui Iohannis!

Și, ca să închidem mascarada (de la 300 la 600), după cum am văzut cu toții la tembelizor, milițienii își justifică inexistența pe drumurile publice din cauza lipsei banilor pentru benzină/motorină. De aceea nu înțelegem cum de, brusc, există bani pentru mașini de lux, în condițiile în care autostrăzile noastre sunt doar un țel extrem de îndepărtat…

Fix ca metroul din Cliuuuuj. Unde este fain.

Drulă demontează fumigenele lui Bode

Liderul USR, Cătălin Drulă, neagă acuzațiile aduse de ministrul de Interne, Lucian Bode. El afirmă că nu a semnat ”vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice”:

”Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr”.

”După ce săptămână trecută, eu am sesizat licitația făcută cu dedicație pentru prietenul președintelui, Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile. A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație, scrie Mediafax.

”Faptele sunt următoarele. Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit -Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație- (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare)”, scrie pe Facebook Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, bugetul proiectului este de 106.599.765,20 lei și prevede 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, 4.000 de dispozitive mobile, 1.400 de imprimante mobile termice, 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă, un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic și 300 de autospeciale de poliţie.

”Formal vorbind, contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM, se semnează de către Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Interne. Evident că am aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene. Unde minte Bode. Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate de el și de subordonații săi. Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție. Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 – probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui). Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație. Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi. Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal. Deci nu scapă”, încheie Drulă.