In vizor

În lumea paralelă cu realitatea în care viețuiește Emil Boc, CE a aprobat varianta finală a programului de transport iar Centura Metropolitană apare ca proiect finanțat

Lăsat să zică ce-i vine pe limbă la una dintre emisiunile plătite din banii clujenilor și în care-și face publicitate, fără să fie deranjat cu întrebări incomode, sau măcar de bun simț, primatul Emil Boc aberează: ”Primul tronson mic va fi scos la licitație chiar în luna ianuarie, care vizează accesul la Spitalul Regional de Urgență. Trebuie finalizat înaintea spitalului, după care și celelelate tronsoane vor fi scoase la licitație. CE a aprobat varianta finală a programului de transport iar Centura Metropolitană apare ca proiect finanțat.”

Iar moderatorul de chitanțier al emisiunii, în loc să-l întrerupă zicându-i: ”Da, Excelența Ta, Însuși Matale, Primarul, Comisia Europeană a aprobat 9,6 miliarde de euro pentru autostrăzi, căi ferate și noi linii de metrou. Dintre care: 12 kilometri linii de metrou în Capitală și nimic, nada, zero bănuți pentru metroul nost’. Cum nimic nu există în comunicarea oficială despre vreo ”centură metropolitană a Clujului” care să ”apară, ca proiect finanțat”.

Și să-i pună datele sub nas:

Asta avem la capitolul finanțare drumuri, alei, poteci și alte centuri:

–        Autostrada Piteşti-Sibiu (loturile 2,3) – 1,847 miliarde euro

–         Sectorul Pașcani – Suceava – Siret (101,5 km) – 638.8 milioane de euro (sectorul Pașcani – Suceava la profil de autostradă pe cu o lungime de 60.5 km și un cost estimat de 423.8 milioane euro, iar sectorul Suceava – Siret la profil de autostradă/drum expres cu o lungime de 41 km și un cost estimat de 215 milioane euro)

–        Inel București Nord plus drumuri radiale – 1,112 miliarde euro

–        Autostrada Tg. Neamț- Iași – Ungheni – 875,5 milioane euro

–        Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov – 1,570 miliarde euro

–        Autostrada Sibiu – Brașov – 1,479 miliarde euro

–        Legătura rutieră rapidă Arad – Oradea;- 522,6 milioane euro

–        Legătura rutieră rapidă București – Alexandria (faza 1 din București – Craiova) – 367,5 milioane euro

–        Autostrada Brașov – Bacău (inclusiv Bypass Brașov Nord) – 2,364 miliarde euro

–        Legătura rutieră rapidă Craiova – Filiaşi – Dr.Tr.Severin (faza 1); 300 milioane euro

–        Legătura rutieră rapidă Dr.Tr.Severin – Caransebeș – Lugoj (faza 1); 800 milioane euro”

”Aceasta este declarația lui Marcel Boloș, deocamdată ministru stăpân pe ce se comunică pe subiect:

„Coerența în care au fost stabilite finanțările se datorează Masterplanului general de transport. Un exemplu este proiectul de Autostradă A7, eram secretar de stat în Ministerul Transporturilor când acesta a fost introdus la finanțare pentru pregătirea documentațiilor în cadrul POIM 2014–2020. Astfel astăzi, avem perspectiva unor proiecte mature în cadrul PNRR și Programul de Transport 2021–2027 – finanțarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureștiul fiind asigurată prin proiectul de autostradă A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Pașcani, finanțare aferentă PNRR, și continuarea până la Siret, via Suceava prin Programul de Transport 2021–2027. Același lucru se întâmpla și în cazul Autostrăzii Târgu Mureș-Tg Neamț-Ungheni, unde finanțarea capetelor: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului (25 km) Leghin – Tg. Neamț (Moțca) (34 km) au finanțarea asigurată prin PNRR, în timp ce restul autostrăzii are sursa fondurilor la nivelul Programului Transport 2021–2027”.

Unde, pentru numele Spitalului 9 de Recuperare, ați citit că Centura Metropolitană a Clujului are finanțare de la CE?”

Dar moderatorul de chitanțier nu pune astfel de întrebări. Că, dacă le pune, se taie finanțarea de la Primărie și nu mai are ce pune în bliduț la familie pe masă de Sărbători.

Așa vă Boc poate să mintă ce vrea el.